Eerste Ponykamp organiseren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

10Breda

Eerste Ponykamp organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 05:36

Jaaaaaaa eindelijk kan ik hiermee aan de slag!!!

Na 12 jaar op ponykamp te zijn geweest mag ik deze zomer zelf ponykamp gaan organiseren bij ons op stal.
Ik heb natuurlijk heel veel ponykamp ervaring :+ en weet precies wat voor activiteiten ik altijd leuk vond, maar er is natuurlijk een hoop meer werk dan alleen paardrijden en lol maken...

Vandaar dat ik dit topic aanmaakte, Wat zijn nou echt de do's en dont's voor jullie en wat vinden jullie belangrijk mochten jullie op ponykamp gaan/ je kind op ponykamp sturen?

Ik zou het heel fijn vinden als jullie tips/goede raad/ervaringen delen die ik in mijn achterhoofd kan houden.

Bijvoorbeeld:

Hoe word er gedeald met mobieltjes?
contact met ouders 's avonds?
Welke activiteiten mogen niet vergeten worden?
Leeftijds verschil te groot?
Kampregels?
Allergieën
Hoe houden we het avond eten gezond en lekker voor iedereen?
Hoe krijgen jullie als begeleiding voldoende slaap met al die energie bommetjes?!?!

Enkele dingetjes:

leeftijd: 9t/m15
gediplomateerde begeleiding.
5 daags kamp
maximaal 20 kinderen.
blijven slapen is niet verplicht.
stal is gelegen tegenover een groot bos, recreatief kamp.

Ik hoor graag van jullie!

koosje14

Re: Eerste Ponykamp organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 07:22

Hoe word er gedeald met mobieltjes? inleveren en s'avonds mogen ze er een half uur op
contact met ouders 's avonds? alleen via bellen in dat halfuurtje
Welke activiteiten mogen niet vergeten worden? pimp je pony!
Leeftijds verschil te groot?nee juist ook leuk. maar dan moeten ze wel in groepjes rijden van hun eigen niveau
Hoe houden we het avond eten gezond en lekker voor iedereen? van te voren zeggen wat je gaat eten op welke dag( bij het inschrijven bijv.) zodat ze allergieen kunnen opgeven of kunnen zeggen dat ze het niet lekker vinden.
Hoe krijgen jullie als begeleiding voldoende slaap met al die energie bommetjes?!?! verschillende tenten.

brittkalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 07:29

Hoe word er gedeald met mobieltjes? 'S avonds een tijdje erop? Bijvoorbeeld uurtje.
contact met ouders 's avonds? Kunnen ze zelf met mobieltje, maar als ze willen zouden ze misschien ook kunnen bellen via de vaste lijn? Als er iets is bijv.
Welke activiteiten mogen niet vergeten worden? Buitenrit, pimp je pony en zonder zadel!
Leeftijds verschil te groot? Dat weet je als je op kamp gaat.. zou wel met indeling van rijden en activiteiten er rekening mee houden!
Kampregels? Pesten absoluut niet en verder geen idee??
Allergieën deze blijft lastig.. makkelijke dingen als vegatarisch is natuurlijk te doen maar ik denk dat als iemand bijv glutenallergie heeft, dat je even van te voren contact op moet nemen om afspraken te maken. Wat doen jullie van jullie kant, wat neemt ze zelf mee etc
Hoe houden we het avond eten gezond en lekker voor iedereen? Afwisselend, misschien ook meerderr bijgerechten en een keertje frietjes!
Hoe krijgen jullie als begeleiding voldoende slaap met al die energie bommetjes?!?! Omstebeurt de leiding/wacht houden?

Leuk zeg, veel plezier en succes alvast!!

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 07:53

Mobieltjes: op eigen risico mogen ze die gewoon bijhouden, behalve op het paard en tijdens uitleg bijvoorbeeld weggestopt.
Ouders: lijkt me dat ze daar gewoon mee mogen en kunnen bellen/appen wanneer ze daar behoefte aan hebben.
Leeftijdsverschil: ligt er helemaal aan welke leeftijd er het meest op afkomt. Ik kan me voorstellen dat een 15 jarige niet zit te wachten op een kamp met alleen maar 9,10,11 jarigen en andersom een 9 jarige zich niet prettig voelt bij een hele groep 'oudere' meiden/jongens.
Kampregels: bij dingen als pesten harde maatregelen. Om x uur gaan de lichten uit. Niet van het erf af zonder begeleider.
Allergieën: eens met wat brittkalijn zegt.
Eten lekker en gezond: houd het simpel. De ene avond aardappeltjes en hamburgers met groente oid, dan pasta met vissticks en groente en een dag misschien patatjes.
Leiding genoeg slaap: slapen in aparte kamers/tenten?

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 08:01

Mocht je zelf 1 van de begeleiders worden, doe dat dan wel overwogen. Kinderen waarmee je vorig jaar nog samen van het kamp genoot, zijn er dit jaar waarschijnlijk ook alleen heb jij een andere rol als begeleiding. Dat kan heel erg lastig zijn voor hun en jou, laat je hierin goed begeleiden door je collega-begeleiders

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 08:06

Omdat het topic betrekking heeft op ponykampen verplaats ik het topic naar [MA] Manegepraat.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 14:54

Ik heb ingrijpende voedselallergiën (ik mag nl. geen gluten en geen melk) en eigenlijk neem ik altijd mijn eigen eten mee op kamp en kamp-achtige dingen.

10Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 06:07

dankjewel voor jullie reacties!
erg handig, ik ga het meenemen.

@Krissis dit is de eerste keer dat er ponykamp komt op onze stal, ik ben altijd ergens anders op kamp geweest ;) maar inderdaad wel iets om over te denken.

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:27

Hoe word er gedeald met mobieltjes?
contact met ouders 's avonds?
Welke activiteiten mogen niet vergeten worden?
Leeftijds verschil te groot?
Kampregels?
Allergieën
Hoe houden we het avond eten gezond en lekker voor iedereen?
Hoe krijgen jullie als begeleiding voldoende slaap met al die energie bommetjes?!?!