[VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 23:37

Supergoed! Wat fijn dat je zulke vooruitgang boekt! Ik wens jullie heel veel plezier samen *D

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 09:38

Dankjewel :o!

Captain

Berichten: 21383
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 10:19

Wat een leuk dier is het! <3 Wauw!!
Jullie boeken ook mooie vooruitgangen zeg, ik blijf jullie volgen! :D

magdabouma

Berichten: 404
Geregistreerd: 02-04-12
Woonplaats: Lioessens

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:49

Wat super goed!! Ik ben nu al benieuwd naar rijfoto's :o

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 23:40

Vorige week was weer de eerste week school dus ook mijn nieuwe rooster.. En wat baalde ik om mijn rooster, zo erg dat ik even niet wist hoe ik het ging doen met mijn paardjes. Mijn reistijd vanaf huis is ander halfuur. Ik begin 2 ochtenden om 8:15 en 3 ochtenden om 13:00. En op alle dagen ben ik 17:15 klaar op school dus ben ik 18:30 thuis en kapot! Dus het wordt voor mij de aankomende 8 weken veel de wekker zetten.

Ik had er de moed weer in toen de week over was en dan word je ziek. Twee dagen met koorts gelegen en vandaag voel ik me weer iets beter doordat de koorts weg is.

Dus de laatste week was het moeilijk om tijd te maken om op Yakari te rijden, natuurlijk heeft hij zijn knuffels en verzorging gehad! Vandaag ging ik de paarden voeren omdat ik eindelijk me bed is normaal uit kon komen, 2 dagen me paardjes niet gezien. Yakari had geen oog voor zijn eten die wilde eerst knuffelen! Wanneer ik even liet weten dat ik wist dat hij er was ging hij pas eten, vond het iets heel bijzonders. :o

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 23:41

Leuk om te horen! :o

Captain schreef:
Wat een leuk dier is het! <3 Wauw!!
Jullie boeken ook mooie vooruitgangen zeg, ik blijf jullie volgen! :D

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 23:42

Wanneer we het op stappen compleet onder de knie hebben laat ik gelijk een vriendin komen die alles komt vastleggen!

magdabouma schreef:
Wat super goed!! Ik ben nu al benieuwd naar rijfoto's :o

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 12:22

Weer een korte update!

Helaas geen nog geen rijfoto's.. We zijn nog druk met het grondwerk en de basis op de grond leggen. Hij luistert al enorm goed en vind het super leuk om voor je te werken. Balkjes en hindernissen staan ook niet voor hem in de weg en hij stapt er makkelijk overheen :o.

Nu het lekker weer was hebben we ook geoefend met het afspuiten van hem zodat ik hem zonder stress kan wassen. En wat vind hij water spannend continu is hij erop gefocust als ik hem aan het afspuiten ben. Maar dit is denk ik gewoon wennen en dan gaat die spanning er van zelf af!

Wel heb ik tijd gehad om onze korte training vast te leggen op film voor mijn Youtube kanaal. Hier waren we bezig met verruimen en het inbuigen wat hij nog moeilijk vindt omdat hij liever lui dan snel is _O-.


ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 12:59

Wat een ontzettend leuk paard! Hij lijkt ook heel relaxed. Ik kom ook volgen! :)

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 14:56

Ahww zijn hoofd en oortjes als je hem aan het afspuiten bent, echt van: wat doe jij nou weer baas? :')
Hij is zo leuk! Goed bezig :D

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-17 18:10

ArankaM schreef:
Wat een ontzettend leuk paard! Hij lijkt ook heel relaxed. Ik kom ook volgen! :)


Leuk! En dankjewel :o Hij heeft zeker een heel relaxed karakter, was daarom gelijk verliefd op hem.

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-17 18:10

_mjwb schreef:
Ahww zijn hoofd en oortjes als je hem aan het afspuiten bent, echt van: wat doe jij nou weer baas? :')
Hij is zo leuk! Goed bezig :D


Ja whahaha moest er ook om lachen toen ik het terug zak!

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 20:27

Met Yakari gaat het goed! Omdat het zonnetje schijnt heeft hij lekker met zijn deken af op het land gestaan met de andere. Wat ik wel alleen merk is dat hij ontzettend snel zijn neus verbrand.. Van een licht zonnetje kan zijn neus al verbranden. Ik heb er gelukkig al ervaring mee want mijn Tinker heeft ook een lichte neus alleen dan is het pas in de zomer _O-.

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 10:25

Helaas heb ik geen geluk de afgelopen tijd. Loop enorm te kwakkelen met me gezondheid. Een week voel ik me super goed en de andere week lig ik weer ziek op bed. Elke keer weer de griep waar ik soms een week voor thuis blijf omdat ik anders bang ben weer snel aangestoken te worden. Maar het maakt niet uit hoelang ik uit ziek ben na een week weer dood ziek :?.

Dus opnieuw lig ik weer met koorts op me nest het weer uit te zitten. Gelukkig is dan mijn lieve moeder en vader die dan bijspringen bij de paarden. Er wordt wel naar ze om gekeken dus :o.

Ik mis ook veel op school en natuurlijk kan ik weinig doen met Yakari waar ik ontzettend van baal. Hij zelf vind het prima zo lekker op het land dus zelf merkt hij er niks van. Toch baal je dan als baasje...

Ik hoop snel weer veel te kunnen schrijven over Yakaar <3!

Captain

Berichten: 21383
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 10:30

Beterschap!! :(:) Al bij de dokter geweest?

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 10:33

Nog een paar foto's van Yakari & mij omdat ik weet dat jullie het leuk vinden om foto's van hem te zien :o.

Afbeelding

Afbeelding

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 10:33

@Captain Ja al vaker heb pas nog een antibiotica gehad maar of die het erger heeft gemaakt is dan nog maar de vraag..

Captain

Berichten: 21383
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 10:38

Ik zou er nogmaals achteraan gaan als je geen verbetering merkt!! Echt op je strepen gaan staan, anders vinden ze het allemaal prima. Ik kan het weten, ik heb ongeveer mijn eigen operatie gepland en geregeld, als ik moest wachten op de dokter had ik nu nog op de MRI scan moeten wachten. :+

Prachtige foto's! <3

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:25

Zoals Captain al zegt: gewoon door blijven dringen bij de dokter, want het is echt niet leuk om altijd ziek te zijn!

Ik denk dat Yakari nu denk: yessss lekker veel eten :')

Veel beterschap! <3

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-17 12:20

Sinds gister voel ik me goed dus ben weer rustig bij de paarden bezig.

Dus vandaag Yakari een flinke poetsbeurt gegeven en opgezadeld. Wat eigenlijk heel vlot en rustig ging normaal wilt hij nog is naar ze singel trappen. Maar vandaag kon ik hem zonder moeite aan singelen! Ook heb ik ze hoeven gekrabd, hij probeerde met ze achterbeen uit te halen (absoluut niet naar mij maar om los te komen :P) dus gaf hem een tik op ze kont. En Yakari kan heerlijk overdreven dus die stond stokstijf alsof ik hem mishandelt had naast me _O-.

Het longeren ging ook super! Veel overgangen aan hem gevraagd, verruimen in de stap en draf, galopje, stelling en natuurlijk zijn achterhand naar buiten vragen aangezien hij dat moeilijk vindt.

Na het uitstappen heeft hij nog lekker mogen knabbelen in de bak :o!

Afbeelding

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:00

Zo herkenbaar dat stokstijf stil staan alsof je hem mishandelt hebt :')

Fijn dat het allemaal goed ging! :D

Sweetiee
Berichten: 374
Geregistreerd: 20-11-15
Woonplaats: Nederland

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 17:33

Haha hier ook herkenbaar maar dan al als in enkel ''Ey!'' roep. :')

Super dat ie zo vooruit gaat en hij blijft echt ontzettend mooi <3

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-17 20:18

Vandaag een stukje door de polder gelopen met Yakari! Hij kijkt meer dan dat hij schrikt, zolang ik relaxt ben is hij het ook. Ik wil hem dan ook 100% bom proef hebben want ik zie in onze toekomst ook veel buitenritjes! <3

Afbeelding

magdabouma

Berichten: 404
Geregistreerd: 02-04-12
Woonplaats: Lioessens

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:17

wat wonen jullie ook prachtig!

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 20:37

Ik mag niet klagen nee, het ruiterpad is eigenlijk aan huis en het strand is 20 min van ons af! Ik wil hier ook nooit meer weg. :)