[VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-17 15:07

Oehhh! Die is ook leuk <3. Ze hebben daar altijd wel indrukwekkende paardjes te koop!

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 15:23

Hey Alda! :D

Mijne komt er ook vandaan! Ik heb volgens mij Yakari ook op de foto gezet. Ga nu mijn harde schijf er bij pakken. Vind het super leuk om jullie te volgen :)

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-17 18:09

Ohh lijkt me leuk om die foto's te hebben!

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 15:38

Vandaag heeft Yakari weer onder het zadel gelopen. Hij deed het onwijs goed! Nog beter dan de vorige keer. Het opstappen was de eerste keer wat opzij en achter uit stappen maar de tweede keer was het relaxt stil staan. Daarna aan de longeerlijn wat rondjes gedraaft en hem aangedraafd op het been en dat ging ook erg soepeltjes. Ook hebben we het halthouden, terugnemen en sturen geoefend. Allemaal nog aan de longeerlijn maar wat ben ik intens gelukkig met hem <3.

Hij heeft 20 minuten onder het zadel gelopen en ik heb hem eerst 10 minuutjes gelongeerd voordat de ruiter erop ging. We gaan nu elke week proberen 2x onder het zadel te werken.

Yakaar heeft het super gedaan dus volgende keer gaan we het los proberen! *\o/*

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 15:51

stille meelezer geweest haha. Maar gaaf zeg en ook fijn dat het zo goed gaat! Ik blijf volgen! <3

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 16:06

Super dat het zo goed gaat! Leuke update :D

Anoniem

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 16:08

Wat een leuk paard heb je. En hij heeft het ook getroffen bij je.
Wat een waanzinnige leuke fijne plek is het bij jou.

lotteenjoy
Berichten: 343
Geregistreerd: 15-06-12

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 16:18

Ik volg ook :) net alles doorgelezen, wat een ontzettend knap paard! Wat een geweldige kleur <3

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 17:29

Wat een leuke complimenten weer! :o

Als alles goed gaat onder het zadel en de gangen erin zitten laat ik weer eens een fotograaf komen. Hij loopt al heel ontspannen namelijk, dus dat zullen wel gouden plaatjes worden.

Probeer me paardjes zoveel mogelijk te bieden ookal kost me dat veel moeite en tijd. Als het eenmaal in je leven is ga je ervoor door het vuur :). Heb alleen zelf geen wedstrijd ruiter ookal rij ik thuis wel fanatiek dressuur. En dan heb ik ook nog is het geluk dat ik echt 5 toppers heb!

En zijn vacht had ik ook nog nooit eerder gezien maar was er gelijk fan van! Google maar is naar Pintaloosa echt geweldige vachtjes zie je dan voorbij komen.

mxrthe

Berichten: 87
Geregistreerd: 06-10-15

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:45

Stille meelezer, maar wat fijn dat jullie zo goed vooruit gaan ! Hij doet het echt super, dus ben benieuwd naar foto's onder het zadel :D

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 22:26

Geen update over Yakari maar over een van mijn andere paardjes. Als jullie dit vervelend vinden als ik dit forum plaats zal ik het hierna niet meer doen.

Dit keer geen update van Yakari maar van Eastern. Ook 1 van de 5 donders en echt mijn eerste dressuurpony! Maar wilde dit graag met jullie delen.

We zijn een lange tijd gestopt met rijden omdat Eastern heftige kuren begon te vertonen zoals steigeren. Het steigeren kreeg ik er niet uit en werd steeds hoger en ook steeds gevaarlijker voor mij. Eerst begon het staken wanneer ik een wissel wilde springen en later kon ik hem niet eens normaal longeren. Daarom besloten om er niet meer op te rijden en hem enkel te borstelen en weidegang te bieden.

Maar ja, dan staat er toch een gouden pony in de wei die ik niet kan rijden. Iedereen kon er zonder problemen op weg rijden, behalve ik. Heel erg frustrerend was die tijd kan ik je vertellen, laten we zeggen dat ik er veel traantjes door heb laten vallen. :?

Zelfs de veearts, hoefsmid, fysio alles is bij hem wezen komen kijken om uit te sluiten dat het niks lichamelijks kon zijn. En zoals voorspelt was er niks aan de hand. Wat ik aan de ene kant jammer vond omdat ik dan nogsteeds radeloos was wat de oorzaak was.

Veel mensen zeiden dat het een macht spelletje was en dat had het heel goed kunnen zijn. Eastern is een dominant paard met een onwijs sterk karakter waar je de knopjes echt van moet leren kennen.

Dus uiteindelijk dacht ik oké dan ga ik dit spelletje winnen en dit er uitrijden. Ik ben totaal geen harde ruiter maar ik mocht blijkbaar iets harder voor hem zijn.

Eastern en ik lopen nu weer bijna op het niveau waar we op reden! *\o/* Ik ben er zo ontzettend trots op, voelt echt als een overwinning om weer zonder zorgen op je paard te stappen. :o

Ik heb vandaag een geweldige les met hem gehad en dan rijden we echt de sterren van de hemel <3.

Afbeelding

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 22:28

Super fijn om te horen! Ik ben trots op jullie! <3

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 20:26

Vandaag met Yakari grondwerk gedaan, hij begon erg gespannen. Hij luisterde slecht, beet in me schouder waardoor ik hem een tik op zijn neus gaf.. Hij heeft nog 10 min met zijn neus in de lucht gestaan en het was gewoon een tikje op ze neus, heb daar nog wel moeite mee dat hij zo zachtaardig is. Een tikje op ze neus is voor hem al paniek.

Nadat hij weer rustig was even los geoefend. De leadrope los geklikt en met wijzen en lichaamshouding om mij heen laten cirkelen. Dat ging super goed! Totdat Yakari er klaar mee was en over het hek van de bak sprong.. Ja echt waar hij sprong! En netjes ook. Ik heb vijf minuten met me mond open van verbazing nog naar voren staan staren _O-. Wist niet dat ik een springpaard had gekocht :+.

Nadat ik hem weer gepakt had weer even aan de leadrope geklikt zodat hij niet weer de behoefte had om over het hek te springen. Even de spanning eruit laten draven en geoefend met het naar achter lopen, voetje geven en sindskort flemen :o! Daarna weer losgeklikt en losgewerkt, de spanning was er duidelijk af want het was 10 keer beter hoe we begonnen. Trots op me puppy <3! Ook nog geoefend met het naar me toe komen op het commando "Good boy" en naar hem toe buigen.

Het enigste wat ik er erg moeilijk in krijg is het hoeven krabben.. Als ik ze been eenmaal omhoog heb gaat hij lopen op drie benen. En ik als klein meisje kan niet zijn gewicht dragen dus laat ik los. Ik beloon hem hier ook absoluut niet voor! Het voetje geven met vrijheidsdressuur gaat dan weer fijnloos.. Je kan hem om duwen, heel vaak met je hand langs ze been gaan, op zijn kogel tikken etc. Maar hij geeft ze been echt niet makkelijk :roll:. Natuurlijk onderhouden we ze hoeven wel alleen met veel moeite omdat Yakaar niet meewerkt. Dus als daar nog tips voor zijn graag! Bij mijn andere paardjes ging het allemaal na 4x goed en zat het erin.

Anoniem

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 20:50

Heb je hem al eensdoor een dierenarts na laten kijken? Zo te lezen heeft Yakari lichamelijk ongemak. Dat zou verklaren waarom hij lastig is.

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 21:19

Oh nee dit was alleen vandaag gewoon de clown uithangen. Als hij over een hek kan springen erg soepeltjes heeft hij geen last van lichamelijke ongemakken. Yakari is al bekeken door een veearts en de hoefsmid.. Allemaal gezond.

Hij is normaal nooit lastig alleen vandaag had hij gewoon een ondeugende bui.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:59

Stoute draak! :') Volgens mij hebben ze allemaal de lente in hun bol want Ducky is ook lekker bezig op dit moment. Woensdag met het longeren steigerde hij omdat hij niet wilde.

Ik zie echt je gezicht al voor me, hoe je keek toen hij erover heen sprong. Ik zou ook echt mega verbaast zijn. Wel leuk dat hij kan springen!

Kan je niet misschien eerst commando voetje vragen en dan zijn hoef vast pakken? En dan steeds iets langer zijn hoef vasthouden. Het zeg maar opbouwen en dat hij elke keer als hij het goed doet een beloning krijgt?

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 23:05

Dat is het dus op commando gaat het goed en mag ook ze voet vast houden. Alleen meneer denkt dat hij kan lopen met 3 benen, ik kan geen 700 kilo dragen.. Dus dan ben ik verplicht om los te laten en dat 10x per hoef. Is erg vervelend ook voor je rug..

Ik ga het morgen even proberen met me vader die kan wel wat kilootjes dragen. Ik denk dat als ik iemand heb die zijn voet vast blijf houden dat Yakaar het vanzelf op geeft. De hoefsmid gaat anders prima omdat hij gewoon ookal staat een paard op twee benen door gaat _O-.

En ja ik had het eigenlijk moeten filmen dat hij over het hek sprong met mijn reactie, was echt een hilarisch moment. Echt een boef! Wel dus de moeite waard om ooit onder het zadel een sprongetje te wagen O:)!!

Captain

Berichten: 21380
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 07:22

Haha wat een boef!! :D Fijn dat je het toch positief af hebt kunnen sluiten. Voor het hoefjes geven, kun je hem niet ergens aan twee kanten vast zetten? Dat hij niet voor- of achteruit kan? Anders met een been longe gaan werken (hoef je niet te bukken) en het lopen negeren en stilstaan en voetje geven belonen. Of eerst leren te wachten op stemcommando en daarna voetje vragen terwijl je het commando voor wachten blijft geven. Een hoop mogelijkheden, even checken wat voor Yakari werkt. :j Sterker ben je niet, je moet slimmer zijn!!

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 19:19


EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 21:09

@Captain Thanks voor de tips. Het gaat al weer iets beter met het voetje geven!

Trouwens ik ben een trouwe Instagram volger van jou en wat is je laatste edit weer geweldig!

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 07:16

Yakari staat met de andere al 5 dagen op het grote land en het gaat super. Ze staan allemaal op rust en staan soms niet eens te eten.

Elke ochtend roep ik ze even en dan komen ze van achter aangalopperen! Zo leuk gezicht met ze 4e op een rijtje :o.

We hebben ook een container in het land staan zodat ze kunnen schuilen voor regen. Gister was het super lekker weer en was ik Yakari 2x toe kwijt. Die heeft dus heel de dag in die container gestaan zonder dat ik het door had. _O-.

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 07:02

Zo even een update over Yakaar!

We zijn elke week druk bezig onder het zadel, longeerlijn kunnen we inmiddels weg denken. Dit kende hij al toen wij hem kochten maar begin zelf ook het liefst helemaal op nul.

Hij is super voorzichtig met alles! Wanneer je hem losklikt neemt hij enorm kleine stapjes omdat hij daar nog want onzeker in is om op ze eigen benen te staan. Verder is hij echt enkel en alleen bezig met de ruiter, dingen die om ons heen gebeuren interesseert hem dan ook weinig. Als je eenmaal 5 minuutjes heb gestapt begint hij het door te krijgen en gaat hij ruimer stappen. Draven gaat ook al soepel! We kunnen al voltes sturen, handveranderen, gebrokenlijn enz. Niet alle oefeningen zijn nog voor hem gemaakt omdat hij soms niet helemaal snapt hoe hij dat lichaam kan bewegen :P.

Op de grond gaat het ook goed! Zowel bij het grondwerk als in onze kudde. Hij is dikke maatjes met de baas van de kudde en staat elke avond te kroelen met hem! :o Ook ligt hij graag in het land en soms eet hij dan gewoon gras, vind dat altijd zo'n komisch gezicht.

Voetje geven gaat ook steeds beter, nog steeds een beetje stroef want soms sta je echt tegen een muur aan te praten _O-. Vliegenspray vond hij ook dood eng terwijl Anti klit niet zo eng is. Soms snap ik paarden logica echt niet!

Dat was het tot nu toe wel! Deze week werken hard aan de galop. :D

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 13:27

Gisteravond zat ik om half 9 op de bank maar had nog behoefte om wat te doen. En aangezien ik s'ochtends Yakari al door het land zag stuiteren dacht ik laat ik hem even longeren. Meneer heeft als een rodeo aan de longeerlijn gelopen. Hoofd tussen ze benen en met vier benen de lucht in _O-. Maar omdat hij zo voorwaarts was en bom vol energie zat heb ik er maar gelijk gebruik van gemaakt en hem de galop beter te leren bevestigen. Na een paar keer etteren hebben we het netjes kunnen afsluiten :o.

Omdat hij gister zo hard gewerkt had heb ik vandaag het zadel erop gegooid en wilde ik me mam even laten voelen hoe hij zat. Eerst ben ik erop gegaan om te laten zien hoe relaxt hij was! We hebben gedraaft, voltes gereden, handveranderen.. Hij vond het allemaal wel prima *\o/*. Ik zelf ben alleen gewend om te snel been te geven op hem. Dus dat is voor mij een oefen puntje.

Mams heeft er ook nog opgezet en dat ging ook super goed! Hij was na 20 minuutjes bij elkaar lopen wel bekaf. Dus onze volgende doelen met Yakaar is de galop onder het zadel beheersen, hem actiever rijden en zijn conditie verbeteren zodat we een uurtje door kunnen hobbelen.

Oh! Nog iets heel leuks, we hebben vandaag de hulpen voor travers er al onder zitten. Hij deed het perongeluk uit zichzelf dus gelijk de hulpen er bij geven zodat hij dat linkt met elkaar!

Ik ben weer trots op Yakari!

Nog een foto'tje:

Afbeelding

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 13:29

Zo trof ik hem vanochtend trouwens aan met onze tinker:

Afbeelding

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 13:31

Wat een heerlijk paard is het toch. Fijn dat het zo goed gaat :D