[VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 19:01

Leuk!

keeyzie

Berichten: 5719
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 19:08

Leuk ik volg ook, fijn dat jet rustig aanpakt en het paard alle tijd geeft om te wennen :)

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 20:20

Yakari heeft zich vandaag gestoten vandaag waardoor hij een kale plek heeft op ze hoofd. Gelukkig is het niet open! Maar door zijn lompigheid in stal wilt hij nog wel eens een wondje hebben.

Heb gelijk naar de oorzaak gezocht en het eraf gehaald (was een opening om de bovenste klep van de stallen dicht te doen).

Hij stoot nogal vaak ze hoofd :P. Nu maar hopen dat zijn haartjes snel terug groeien.

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 20:21

keeyzie schreef:
Leuk ik volg ook, fijn dat jet rustig aanpakt en het paard alle tijd geeft om te wennen :)

Geduld is heel belangrijk!

sanne_xxxx

Berichten: 355
Geregistreerd: 22-04-10
Woonplaats: Alphen aan den rijn

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:34

Ik ga ook volgen!

Silkwood

Berichten: 2543
Geregistreerd: 24-05-14

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:38

Ik volg ook! Wat een prachtig paard is het zeg <3

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:50

Mooi kleurtje zeg! Aparte kruising. Wordt hij in 2017 4 jaar?

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 15:35

suikermeisje schreef:
Mooi kleurtje zeg! Aparte kruising. Wordt hij in 2017 4 jaar?


Ja, 4 jaartjes jong!

karim18

Berichten: 114
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 16:09

WAUUW, wat een knappert, heeel veel plezier!

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 19:57

Vandaag heb ik Yakari uitgebreid geborsteld en daarna de bareback aan hem voorgesteld. Hij vond het maar een raar ding.. _O- Eerst hem eraan laten ruiken en voorzichtig in aanraking gebracht. En wanneer hij het toe liet heb ik hem over zijn rug geschoven. Na een tijdje stond hij op rust dus was het allemaal weer prima en ontspannen.

Met de bareback ben ik hem gaan longeren, hij heeft echt dik tien rondjes flink door gedraafd. Ik kon "Ho" blijven roepen dus heb hem even zijn gang laten gaan. Als hij een paard hoorde bij de buren wilde hij ook nog wel eens een gekke sprong maken, zal ook wel aan het weer liggen. Ben blij dat weer alles ontdooid is! _/-\o_ Na een tijdje viel hij terug in de stap en heeft hij met ze neus over de grond zijn rondje gelopen, helemaal ontspannen! Hij onspannen, ik blij.

Ook nog even met grondwerk bezig geweest. Het leren stil staan op afstand want Yakari heeft nog een beetje moeite met uit iemands "personal space" blijven :P. Hij is super leergierig dus na 5 keer begreep hij al wat ik bedoelde. :o

We hebben ook nog geoefend met de lijn die ik om hem heen zwiep zodat hij daar niet van onder de indruk is, hij wilt nog wel eens schrikken als aanraking uit het niets of te snel op hem af komt.

Daarna nog gevoerd na een intensieve "training".

Nog een foto toen hij stond te eten met zijn ondeugende blik <3:
Afbeelding

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 09:26

Hoihoi,

Een tijd geleden dat ik wat van me heb laten horen. Voor mij is het een enorm drukke periode geweest door school en de paarden. Veel gedaan in een korte tijd! Zo heb ik wat vormgeef opdrachten gehad en terwijl veel projecten voor mijn fotografie opleiding kunnen afronden.

Met Yakari gaat het super goed en hij is helemaal op zijn plek. Buiten Yakari heb ik nog 4 donders en hij heeft ze plekje gevonden in de kudde.

Ook heb ik een verzorger gevonden die mij gaat helpen met het inrijden van Yakari! We hebben besloten dat hulp handig is en ik word er alleen maar wijzer van :o.

Gisteravond heb ik Yakari gelongeerd en alles ging zo makkelijk, hoofdstel in hij bleef rustig stil staan, stappen, draven, galopperen en dat alles na een commando. Ook heeft hij nog een uitgebreide poetsbeurt gehad!

Aankomende woensdag komt de hoefsmit zijn voetjes doen dus ben benieuwd hoe dat verloopt :).

Ik ga weer proberen het topic rustig op te pakken aangezien er voor mij een weekje vakantie in zicht is!

isawessels00
Berichten: 952
Geregistreerd: 30-11-13

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:14

Wauw wat een mooi paard!!

febe6
Berichten: 83
Geregistreerd: 09-04-16

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:20

Echt een gaaf paard! Toen ik aan het kijken was voor een paard zag ik hem ook al staan. Was helemaal verliefd maar leek me niet zo verstandig voor mezelf om gelijk er een te kopen die niet ingereden is terwijl het mijn eerste paard werd. Nu kan ik hem toch stiekem blijven volgen. :D

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 18:41

febe6 schreef:
Echt een gaaf paard! Toen ik aan het kijken was voor een paard zag ik hem ook al staan. Was helemaal verliefd maar leek me niet zo verstandig voor mezelf om gelijk er een te kopen die niet ingereden is terwijl het mijn eerste paard werd. Nu kan ik hem toch stiekem blijven volgen. :D


Dat had niet heel erg verstandig geweest nee haha! Al moet ik zeggen dat hij relaxt is zoals ze hem omschreven. Heb je inmiddels al een paardje gevonden? :o

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 18:41

isawessels00 schreef:
Wauw wat een mooi paard!!


Dankjewel!

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 18:47

Och, wat een super gaaf en lief beest zeg. Ik ga ook volgen.

febe6
Berichten: 83
Geregistreerd: 09-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:10

EAST schreef:
febe6 schreef:
Echt een gaaf paard! Toen ik aan het kijken was voor een paard zag ik hem ook al staan. Was helemaal verliefd maar leek me niet zo verstandig voor mezelf om gelijk er een te kopen die niet ingereden is terwijl het mijn eerste paard werd. Nu kan ik hem toch stiekem blijven volgen. :D


Dat had niet heel erg verstandig geweest nee haha! Al moet ik zeggen dat hij relaxt is zoals ze hem omschreven. Heb je inmiddels al een paardje gevonden? :o


Mooi zo! Echt een droompaard dus. :)
Ik heb inmiddels ook een paardje gevonden ja. Heb haar nu iets van 2 maanden. Een vos merrie die ook nog wel een hoop moet leren, maar wel netjes ingereden al dat ze een B proefje zou kunnen lopen. Nog steeds samen groeien dus, maar niet het risico dat er iets fout gaat met inrijden. :j

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-17 06:46

@febe6 Super! Gefeliciteerd met je eerste paardje en ik hoop dat je er heel veel plezier aan over mag houden. :o Paarden zijn het mooiste cadeau.

En nu kan je inderdaad stiekem mee kijken met Yakari haha!

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 16:55

Vandaag is de hoefsmit geweest, eerste zijn alle andere paardjes gedaan zodat Yakari over de bakrand mee kon gluren. Toen was hij aan de beurt.

Het verliep allemaal heel soepel want hij was heel rustig. Natuurlijk stapte hij wel eens op zij. Hij heeft een keertje een grote sprong opzij gemaakt waardoor hij de spullen van de smit om stootte, meer "indrukwekkends" is er niet gebeurt.

Dus bij mij hebben alle paardjes weer mooie voetjes. :o

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6682
Geregistreerd: 28-08-12

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:12

Wat leuk, ik ken Yakari van zijn tijd in de opfok!

Leuk om hem terug te zien op Bokt en heel veel plezier met hem! :)

photophoebe

Berichten: 109
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:20

Gefeliciteerd met je paardje! Is dit dat paardje wat toen op de fb van buitengewoon stond? Vind het zo'n knapperd! Heel veel plezier samen *\o/*

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 18:05

Klopt ik heb hem gekocht bij Stal Buitengewoon, hij was erg populair op die facebook pagina!

magdabouma

Berichten: 404
Geregistreerd: 02-04-12
Woonplaats: Lioessens

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 12:41

Ik volg ook !! :)

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-17 23:11

Vandaag is de verzorgster langs geweest van ons, zij rijdt buiten onze paarden Friezen opnieuw in. Zij heeft dus al veel paardjes zadelmak gemaakt en ervaring met het inrijden. Ideale hulp om Yakari te helpen met zijn "opstap" proces.

Ik heb heel deze week door weer en wind Yakari gelongeerd en opgebouwd van 15 min naar een halfuur. Zijn conditie gaat dus snel vooruit! Het galopperen zit er inmiddels ook in aan de longeerlijn :o. En dit allemaal met het tuig om.

Gister was het hard aan het regen en het waaide hard toen we bezig waren maar uiteindelijk moet hij ook in dat weer kunnen rijden! Na een paar bok sprongen aan de lijn ging het allemaal netjes. Zijn beugels nog lang gelaten zodat hij deze tegen zijn buik voelde, ik had verwacht dat hij door de bak ging vliegen maar het gevolg was dat hij ging stil staan en naar de beugels kijken.

Vandaag was de verzorger er dus! Yakari even warm gemaakt aan de longeer. Mijn verzorger zij dat het leuk was om te zien dat hij mij al vertrouwd op mijn zekerheid. Wat voor mij een groot compliment was aangezien ik zelf nogal onzeker kon zijn bij de paarden. Daarna hebben we geoefend met opstappen, we hebben 3x op en af gestapt uit stilstand en nog wat rondjes gedraaft onder het zadel. Na zo'n dag ben ik zo benieuwd wat hij me allemaal gaat bieden in de toekomst want wat is dit dier braaf. <3

Daarna heb ik pony lekker in het land gezet weer voor het eerst in de week omdat het hier alle dagen noodweer is geweest..

Lekkere lap tekst weer :P

mxrthe

Berichten: 87
Geregistreerd: 06-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 23:29

Wat leuk dat het zo goed gaat, het klinkt alsof het wel goed gaat komen met jullie :D