Het jaar van Gibalia (Hos d'O x Jasper)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kaitlyn

Het jaar van Gibalia (Hos d'O x Jasper)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 15:57

Eerder had ik motivatie niet om een topic te maken over Gibbies jaar, maar vond het nu toch echt tijd worden. We hebben een aantal veranderingen en avonturen meegemaakt, maar die zijn allemaal bijzonder positief uitgepakt.
Klein paspoortje:
Gibalia
Hos d'O x Jasper
8-11-2011
1.62
KWPN

Eind 2015 kocht ik dan eindelijk een springzadel. Ik deed Gibbie zoveel plezier met springen, maar in een dressuurzadel zit dat voor geen meter, dus ik was dolblij!
We reden sporadisch een springles omdat het lastig plannen was, maar met hulp van mijn vriend en schoonmoeder kon ik bij een vereniging in een groepsles komen bij mijn eigen instructeur. Dus vanaf halverwege februari hadden we wekelijks les! *\o/*
We deden ons best, gingen hard vooruit, maar ik vond alles zo spannend! :o

12 Februari zijn we een keer BB laag gaan oefenspringen bij Lammert Laseur geweest in Soest, waar we tot 4x toe een stop hadden op hindernis 1 en ik uit zenuwen ook nog een keer verkeerd reed. :')
Maar we zijn uiteindelijk rondgekomen en dat was mijn doel! Ze vond namelijk balken niet eng, maar hekjes, borden en sloten was ze als de dood voor en daar stopte ze dan ook geheid op.

11 Maart zijn we voor de 2e keer BB gaan springen, 1e rondje waren we foutloos en de 2e een balk. Het was nog lang niet perfect, maar we boekten mooie vooruitgang in zo'n korte tijd.

In april ben ik van dressuurinstructie geswitcht, vond het heel erg spannend, maar ik liep vast met Gibbie en wist gewoon niet meer wat te doen.

2 April had ik dressuurwedstrijd, tot op die ochtend nog getwijfeld of ik af zou melden want ik had zo'n beroerde week gehad met rijden dat ik er geen vertrouwen in had. Toch maar gegaan en gedacht; fiets it! Ik zie wel hoe het loopt, en dat was niet zonder resultaat!

Afbeelding
Afbeelding
2 2e prijzen met 192 en 205 punten! *\o/*

23 april hebben we de 1e selectie verreden en hadden we in de dressuur 198.5 punt en tijdens de selectie maakten we ons B debuut met springen, en waren we foutloos met 70 stijlpunten!

We reden nog wat wedstrijden, springen en dressuur en haalden nog wat winstpunten en prijzen binnen. We zaten in een lekkere flow en boekten zowel in de dressuur als het springen veel vooruitgang!

In mei reden we een crossles, mijn hemel wat was dat spannend! _O-
Gibbie wilde wel overal opspringen, maar een afsprong dat was toch wel heel bijzonder, dus we gingen elke keer weer omhoog ipv naar beneden. Uiteindelijk zijn we een aantal keer achter een ander paard aan gegaan en zowaar begon ze het toen leuk te vinden!
Boomstammen waren natuurlijk weer van een heel ander kaliber dan de hekjes/borden en sloten die ze in een springparcours zaten, dus ze moest eerst even op elke nieuwe boomstam stoppen om er daarna kalmpjes overheen te springen. 8)7

Afbeelding

Afbeelding
Knapperd <3

De 2e selectie sprong ze fantastisch en wisten we in een deelnemersveld van ruim 100 man een 7e plaats te halen!
Afbeelding

Tussendoor was ze ook nog jarig en werd de stal versierd:
Afbeelding

Ook de 3e selectie sprong ze super, hadden we alleen in de barrage een balkje omdat ik niet zo goed stuurde. :o
En daarna kregen we te horen dat we ons geselecteerd hadden voor de Gelderse Kampioenschappen! Wait what? :wow:
We hebben een keer of 5 B gestart waarvan 3 selecties en we mogen gewoon mee?! Toen was ik toch wel heel trots op mijn Gibbie! <3

Vrijdags mochten we al mee voor de dressuur, maar dat was helaas niet zo'n succes. Het veld was zo kapot gereden en na een paar glijpartijen in de modder (ondanks de stiften) heb ik alles op safe gereden.
Zaterdags mochten we gaan springen, en omdat Gibbie 1x eerder op gras had gesprongen maar nog nooit op een slecht veld, had ik besloten dat als ze onzeker werd ik ons terug zou trekken. Het is allemaal heel leuk, maar ik wil het ook voor haar leuk houden.

De eerste paar sprongen tijdens het warmspringen waren twijfelend, maar toen ze eenmaal door had dat er niks gebeurde was ze weer zichzelf.
En toen we eenmaal de ring in gingen ging ze er even goed voor staan, ademde diep in en stapte toen weer vooruit alsof ze wilde zeggen; Ik ben er klaar voor!

En dat was ze zeker! Ze sprong fantastisch, en zelfs een sprong waarvan ik dacht dat ze een balk eraf zou tikken omdat ik (bewust vanwege de bodem) korter had aangereden, redde ze ons.
Toen was het wachten op de barrage rijden en ook daar waren we foutloos. Toen was het wachten op de uitslag; en we waren 8e geworden!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het leek me altijd zo fantastisch om een ereronde te rijden, maar helaas ben ik erachter gekomen dat Gibbie dat iets minder leuk vindt. := Ze galoppeert chagrijnig haar rondje en een paard die te strak tegen haar op wil rijden vindt ze dan ineens niet meer zo leuk. O:)
Ondertussen heeft ze er nog een paar mogen galopperen en dat gaat steeds beter haha!

In de dressuur ging het ook lekker!:
Afbeelding
En wisten we nog een aantal punten en prijzen mee naar huis te nemen!

Heb ik mijn 3 jarige neefje ook aangestoken met het paardenvirus:
Afbeelding
Helaas niet op Gibbie want die is zogenaamd "gevaarlijk" (lees: groot) volgens hem. :')

Eind december is Fleur ten Hove geweest om Gibbie op de foto te zetten. Gelukkig was ze heel geduldig, want dat was Gibbie zeer zeker niet. :D
https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15741221_1301251453268616_4579379641346677466_n.jpg?oh=34f2270dbb8f82a008df6e18c4f0e220&oe=58EA4804

Afbeelding
Mijn vriendinnetje <3

Het jaar heb ik knallend van Gibbie afgesloten. Letterlijk.
Donderdag 29 december had ik wedstrijd en was ik erg bezig met tempocontrole, omdat ze bij de wedstrijd daarvoor het tempo teveel van mij overnam. Ze luisterde braaf, sprong fijn, maar op hindernis 8 komen we te dicht op de sprong. Of ik te vroeg of te laat stuurde, teveel of te weinig tempo had, ik weet het niet meer. Maar Gibbie is Gibbie en die weigert eigenlijk nooit meer, dus die maakt een giga sprong omhoog (die ik nog uit kon zitten), maar in de lucht begint ze naar voren te krabbelen en ik raak zo uit balans dat ik er met een noodgang van af klap.

Gibbie landde naast me, die schrok en galoppeerde een extra rondje maar hoorde al snel dat ze stil stond *opluchting*. Alleen kon ik niet overeind komen.. Er kwam iemand op me af gerend die bang was voor mijn hoofd en nek, maar het enige wat ik niet kon was opstaan vanwege pijn in mijn heup. Ben door mijn vriend (die zijn paard in iemands handen had geduwd) en iemand van de EHBO uit de baan getild en in de EHBO post hebben ze wat tests gedaan. Ik kon nog kracht zetten en alles stond in een goede stand, dus ze waren niet bang voor een breuk oid.
Mijn vriend was ondertussen met iemand de paarden afzadelen en op de trailer zetten, en toen de mannen van EHBO me naar de trailer wilden brengen heb ik maar liefst 10 meter kunnen strompelen voordat het echt niet meer ging. Dus ze hebben me samen het hele parkeer terrein over getild :+
Thuis in een heet bad gaan liggen en daar knapte het redelijk van op. Kon alleen nog niet goed lopen, had zulke pijnscheuten.

Heb 2 dagen met krukken gelopen en vanaf toen schuifelde ik overal rustig heen zonder krukken. Heb nog steeds geregeld goed last van mijn heup, kom de trap niet normaal op en krijg mijn schoenen nog niet zonder te zitten aan. Lekker is anders, maar ben er goed vanaf gekomen. Gibbie krijgt nu veel knuffels en 2 meiden van stal zijn handig genoeg om haar te rijden zoals ik dat wil, dus ze krijgt haar beweging.
Afgelopen maandag heeft ze zelfs een springles met 1 van de meiden gesprongen en mijn instructeur was zeer positief verrast door hoe braaf ze dat ook bij een ander doet. +:)+

Over het algemeen hebben wij een top jaar gehad, die we even iets minder fijn afsloten, en zijn we voor zowel springen als dressuur L startgerechtigd.
Ons L1 debuut hebben we al gehad, maar heb ik zelf in de soep gereden omdat ik zo zenuwachtig was. Dus mijn doel voor volgend jaar is om lekker te gaan knallen in beide disciplines in de L en wil ik meer crosslessen gaan rijden, want stiekem is dat toch ook wel heel erg gaaf! :))

Afbeelding
:wave:

PimxBotje

Re: Het jaar van Gibalia (Hos d'O x Jasper)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:10

Goh , nou ik hoop voor je dat het allemaal weer goed komt :(:)
Maar helaas die dingen gebeuren soms dat je er vervelend van af valt.
Veel goeds in 2017 en dat je wensen maar uit mogen komen.

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 19:14

Sterkte, maar verder hebben jullie zeker een mooi jaar gehad!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 18:08

Bedankt!

Is zeker jammer dat we het jaar zo hebben afgesloten, maar die dingen horen er inderdaad bij. :j

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:26

Knappe combi! Hopelijk doet alles het snel weer zodat je lekker verder kan :)

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 06:20

Oh, kijk uit met heup dingen aub. Ik dacht ook na een val het gaat wel. Maar na een half jaar met bewegingsbeperkingen toch goede foto's laten maken (hoefde na val niet van wkndarts), bleek ik door de val mijn heup wel gebroken te hebben gehad. En dan revalideren van iets wat al weer aangegroeid is. Het is een lang traject, maar lukt wel.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 08:09

erg mooie fotoserie!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 09:41

Wauw we staan gewoon in uitgelicht! *\o/*

Bedankt allemaal! :D

jeetje77, ik houd het wel in de gaten. Kan inmiddels weer (redelijk) normaal lopen, alleen moet ik nog niet een middag willen shoppen heb ik gemerkt. := Als het zo blijft sluimeren ga ik binnenkort zeker een keer naar de huisarts.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 09:54

Wat een veelzijdig paard! Gefeliciteerd met de goede resultaten en beterschap met je heup!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:03

Ik zag meteen dat jij het was op de foto op de voorpagina, komt door je mooie jasje denk ik. :D Mooi jaaroverzicht en veel beterschap!

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 12:59

Kaitlyn schreef:
jeetje77, ik houd het wel in de gaten. Kan inmiddels weer (redelijk) normaal lopen, alleen moet ik nog niet een middag willen shoppen heb ik gemerkt. := Als het zo blijft sluimeren ga ik binnenkort zeker een keer naar de huisarts.

Goed zo, dat was ook de hoofdreden van mijn opmerking. +:)+

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:20

Leuk een Balia! Heb er ook 2, veel succes met haar.

xdandelion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:39

Wat een mooie resultaten! Alleen balen van je heup zeg, beterschap!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:48

Leuk overzicht! Fijne combinatie zijn jullie. Veel beterschap met je heup en dan weer knallen!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 12:02

Niwla schreef:
Ik zag meteen dat jij het was op de foto op de voorpagina, komt door je mooie jasje denk ik. :D Mooi jaaroverzicht en veel beterschap!

Bedankt! Die opmerking krijg ik vaker. :')

Bedankt allemaal voor de reacties. :)
Afgelopen dinsdag voor het eerst weer even gereden, ging best soepel! Alleen de riem die ik om had drukte teveel tegen mijn heup dus die heb ik toen maar zo los gedaan dat die niet echt zin meer had. :+