Ik zie allemaal leuke overzichtjes voorbij komen, dus vond ik het leuk om er zelf ook eentje te maken!
2016 was een veelzijdig jaar voor ons!
Een klein paspoortje voor degene die dat leuk vinden
Naam: Utah
Ras: appaloosa
Leeftijd: 12 jaar
schofthoogte: 141,5 cm
januari
Januari was qua paarden een rustige maand. Wel werd ik voor de tweede keer tante en werd ik 18.
Dit betekende dat ik alleen met paard op pad kon, en daar volgden veel buitenritjes!
februari
We trainden lekker door voor de plaatselijke kampioenschappen.
Uiteindelijk geen geweldige punten maar toch tweede geworden.

maart
In maart was de springwedstrijd welke bij de wedstrijd van februari hoorden.
Ik stond tweede dus als ik mijn rondes goed doorkwam kon ik nog leuk eindigen.
Helaas stopte Utah op een muurtje, waarna ze besloot toch door te springen. Hier had ik geen rekening meer mee gehouden en toen ze na de sprong links ging, ging ik rechts. Ik merkte dat het niet goed zat in mijn rug. Toch wilde ik opstappen voor de 2de manche maar helaas kreeg ik mijn been niet meer omhoog in de stijgbeugel dus door naar het ziekenhuis.
Om een lang verhaal kort te maken, ik had twee wervels in mijn onderrug zwaar gekneusd.
Hierdoor heb ik er 3 weken niet opgezeten, gelukkig heeft een stalgenootje haar toen voor mij gereden!
April
In april pakte we het rijden weer rustig op.
18 april werd Utah 12 jaar, dus was het tijd voor een feest muts!

mei
In mei hebben we vooral veel buitenritjes gemaakt.
Hier onder is een buitenrit op de veluwezoom te zien waarbij de koeien zo oversteken en met een stop bij de Carolina Hoeve!

juni
Ieder jaar ga ik mee met het ponykamp van de ponyclub.
Nu ik 18 jaar ben geworden, ben ik voor het eerst mee geweest als begeleiding.
Erg mooie ritten gemaakt en veel wild gespot in Kootwijk!

juli
In juli hebben wij mee gedaan aan de ride & run!
Erg leuke ervaring, maar het tempo lag te laag voor Utah. Dit resulteerde in wel 100 rondjes draaien zodat mevrouw een beetje rustig bleef.. Desondanks een erg leuke dag gehad!

Deze maand hadden we ook clubkampioenschappen. Voor het eerst L1 gestart wat werd beloond met 195,5 punt!
http://i63.tinypic.com/213k6sy.jpg
augustus
In augustus deden wij mee aan de Barchemse paarden vierdaagse!
We hebben maar 2 dagen mee gereden omdat het ontzettend warm, maar wauw wat een ervaring!!

http://i67.tinypic.com/9hnj42.jpg
In deze maand maakte ik mijn neefje ook officieel paardengek!
http://i66.tinypic.com/5zfm74.jpg
september
In september reden wij de tripalon Bussloo die ook door onze club werd georganiseerd.
Hier reden wij ons eerste winstpuntje in de L1!

oktober
In oktober kwam een droom uit; met Utah naar het strand!
Met de club zijn we met 6 dames naar Noordwijk vertrokken voor ons 18+ (
) kamp!Wauw wat was dit gaaaf!

Deze maand reed ik ook mijn eerste endurance wedstrijd, deze hebben wij succesvol uitgereden met 3 winstpunten in de klasse 1!!

Oktober was een drukke maand, want hierin hebben wij ook nog mee gedaan aan de ride & bike 20 km. Hierbij hadden wij de prijs voor leukste naam gewonnen

The desperate horsewives

november
In november mocht Utah een beetje bijkomen van de drukke maanden.
Wel mocht ze even kinderpony spelen bij mijn stageklas.
40 kinderen uit groep 6,7,8 stonden opeens voor haar neus en dat was wel even schrikken!
Uiteindelijk was ze super braaf en hebben alle kinderen haar geknuffeld en zijn ermee op de foto geweest!
Wat was ze opeens een lief, geduldig paardje
https://www.facebook.com/obshetweb/phot ... =3&theater
december
Utah bleef in haar rol als kinderpony, nu met mijn 11-jarige nichtje die het paardrijden weer aan het oppakken is. Ze heeft nooit paardrijles gehad, maar kan zo wegrijden met Utah. Zo rillerig als dat ze bij mij kan zijn, zo braaf is ze bij haar!
2012

2016

Nu in 2017 gaan we kijken wat we gaan doen.
Er komt in ieder geval geen groot paard, aangezien deze dame dan weg moet.
We gaan dit jaar proberen te starten tussen de paarden en mocht dit niet lukken zijn er gelukkig nog veel alternatieven.
Verder met de endurance of richting western behoren tot de mogelijkheden.
Wat het ook zal worden, we zullen er zeker plezier uit halen!
Liefs,
Utah en Anne Merel