Een overzichtje wat ik allemaal mee heb gemaakt op het gebied van onze welsh ponys.
Na ruim 11 maanden wachten kwam mijn eerste eigen welsh A veulen ter wereld op 2 april. En yes! Het was en merrietje dus zeker een blijvertje voorlopig.

3 weken later begon het showseizoen voor ons met ons zwart pareltje Colliyers Pure Delite, een terechte maar zeer nette derde plaats voor haar.

En een foto van onze kleine Lorene met 3 weken oud.

Onze eerste hengst kwam naar Stal Scheerdonk, wat een geweldig beestje. Zo lief voor een hengst

Toen begon het voorbereiden van de regionale keuringen met onze trots, Powys (NL) Faith. Intussen waren er 3 merries gedekt en allemaal drachtig gescand.
In juli was het dan zover, de regionale keuring te Sevenum met Faith. Zenuwachtig ben ik nooit maar hier was ik toch wel zeer gespannen voor want er hing best wat vanaf! Helaas merkte Faith dat tijdens haar rondje in de baan. Maar wat hebben we lang moeten lopen tot de jury eruit was, zelfs met een extra jury, we werden een beetje teleurstellend tweede geplaatst maar wel met de zo gewenste aanwijzing voor de centrale keuring. Wat was ik blij met die uitnodiging! In de middag mochten we nog een rondje met haar lopen bij de kampioenschappen en toen liet ze zich al veel beter zien, want mijn spanning was weg.

Voorbereiden voor de ck, helaas kwamen we er in de tussentijd achter dat ze niet meer drachtig was, dus opnieuw naar de hengst en na 5 weken was ze weer drachtig gescand, happy me!
Centrale keuring met Faith, wat een dag ongelooflijk! We werden tweede van NL in haar rubriek! En ze werd ook STER verklaard. Zo ongelooflijk trots, ze liet zichzelf zoooo geweldig zien!! En dat deed ze in de namiddag weer in de kampioensbaan! Voetjes van de vloer

De week erop, ja het is het seizoen van Faithje hihi, een engelse show en we dachten waarom niet. Ze werd wederom tweede. De week daarop kreeg ze een silver ribbon op de laatste show van het seizoen. Ze had een super seizoen achter de rug!

Onze Powys (NL) Foxtail aka Fox is dit jaar het hele jaar thuis geweest maar natuurlijk heb ik ook wat fotos van deze kanjer gemaakt, de liefste knuffelpony op stal en dat met twee jaar jong. Showgirl

Ik had een fotoshoot gewonnen van Van den Oord fotografie die ik met Faith heb mogen doen.

Nog wat fotootjes in de maanden daarna.

En natuurlijk met de vorst:
8 maanden drachtig, Misty (Haverford Little Mist, moeder van Lorene)

Op het "niet-paarden" gebied was het helaas een wat minder leuk jaar, ontslag op mijn werk, gezakt voor mijn eindexamen enz. Ik hoop dat ik in 2017 snel mijn rijbewijs haal want dat ging helaas ook niet in 2016, zodat ik lekker veel keuringen kan bezoeken in 2017
.Ik heb vele fotos gemaakt voor anderen en mezelf en dat is iets waar ik in 2017 graag mee wil doorgaan.
Nu kijken we vooruit en proosten we op het nieuwe jaar,
Hopelijk gaan Misty (2april uitgerekend), Delite (12 april uitgerekend) en Faith (29 juni uitgerekend) ons 3 mooie veulens geven en kunnen we weer een paar ponys showen.
Tot volgend jaar

Voor iedereen: een geweldig nieuw jaar gewenst!

Xjes van mij en alle ponys op Stal Scheerdonk