Happy mouth appelsmaak flexiebele stang?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lara_sky123

Happy mouth appelsmaak flexiebele stang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-16 10:33

Afbeelding
Hoi! Ik ben benieuwd naar jullie meningen/ervaringen met dit bit:
Het is flexibel en heeft een appelsmaak. Hebben jullie hier ervaringen mee? Dit is wat de site zegt: "Bit met appelsmaak waardoor paarden ze gemakkelijk aannemen, ongebroken flexibele uitvoering"

assie

Re: Happy mouth appelsmaak flexiebele stang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:40

Ik heb de Liverpool-versie hiervan voor de wagen.
Paard kauwt er prima op, maar ze vindt dit bit heftiger dan de gewone Liverpool.

Ik heb me trouwens laten vertellen dat als je met een dergelijk bit wilt starten op wedstrijd, er wel een metalen kern in moet zitten.

Lumkea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:45

Ik heb dit bitje ook voor mijn merrie. Zij was heel onrustig met een dubbelgebroken bitje en dit ligt heel rustig in de mond en ze aanvaardt het veel beter.

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:48

Ik rij ook een paard met dit bit. Bij gebroken bitten vind ze de druk op het gehemelte niet prettig waardoor ze het bit vast pakt. Deze werkt vooral op de tong en dat vind ze prima. Rij er ook gewoon wedstrijden mee.

lara_sky123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 20:53

Orrie_VBW schreef:
Ik rij ook een paard met dit bit. Bij gebroken bitten vind ze de druk op het gehemelte niet prettig waardoor ze het bit vast pakt. Deze werkt vooral op de tong en dat vind ze prima. Rij er ook gewoon wedstrijden mee.

Fijn! Bedankt voor je antwoord

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 06:52

Ik ken mensen met allemaal verschillende meningen erover, de een zegt dat het vervelend is omdat het paard het zo lekker vond dat ie alleen aan het smakken was, de ander is er heel tevreden mee en het paard doet het er prima op.
Het ligt er gewoon aan :)

Ik zou zeggen, probeer het (zo duur is dit bit niet) en kijk of het bij jou en je paard past!