Volg je paard, 2017

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
esmee1233

Berichten: 838
Geregistreerd: 03-09-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 19:51

Na mijn mislukte doelen van januari ga ik er in februari tegenaan!
Doelen februari:
-1/2x per week dubbele longe longeren
-Eerste sprongetje, het begint nu toch wel te kriebelen
-Buiging vrijheidsdressuur
-Trailerladen (doorgeschoven vanaf januari) dit ligt er alleen een beetje aan of ik een trailer van iemand even kan lenen als diegene op wedstrijd is geweest bijv.

Hopelijk wordt deze maand beter en gaat het niet meer vriezen/sneeuwen iets in die richting :')

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 19:52

gerpiegorp schreef:
Doelen voor januari:
- galop aanspringen zonder bokken
- een betere aanleuning krijgen
- impuls verbeteren
- ontspanning, rust en fijn rijden!


Helaas heb ik de hele maand niet kunnen rijden (ben überhaupt deze hele maand nog niet geweest) dus helaas deze doelen niet kunnen bereiken, vandaar ook geen updatejes van mijn kant -O- Maar ik schuif ze gewoon door naar februari, dus hopelijk gaat het dan beter :)

Bubbleee

Berichten: 874
Geregistreerd: 23-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 20:06

Mag ik me hier ook melden? :D

Wat een hoop leuke paarden en ponys komen er voorbij, en ook een hoop uitdagende doelen van sommige.

Ik wil me voorstellen met 4 ponys

Van klein naar groot:

Prinses
Shetlandermerrie van 8 jaar oud, 83cm, vos-roan

Doelen voor 2017 - Gezond veulen krijgen
- Meer ritten voor de sulky
- Op gewicht blijven in de zomer
- Meer model staan voor mijn camera

Afbeelding

Sierra
Kruising Halinger x Tinker, merrie. Geboren op 29april 2016.

Doelen voor 2017: - Veel van genieten en veulen laten zijn
- Meer meenemen aan het halster
- Zomers zwemmen in de maas
- Leren vaststaan

Afbeelding

Sascha
Welsh Cob merrie van bijna 2 jaar
Import uit engeland

Doelen voor 2017: - Verkeersmak maken
- Meer aandacht aan besteden
- Misschien verkopen

Afbeelding


En als laatste Lindey
Haflinger van 8 jaar oud
Momenteel onder het zadel

Doelen voor 2017: - Meer aangespannen rijden
- Van de zomer vaker savonds rijden
- Nageeflijk lopen
- Ijzers onder laten slaan
- Een keer ergens anders heen (strand/duinen oid)
- Zwemmen
- Staart laten groeien :D


Afbeelding

KittyDylan

Berichten: 8890
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 20:11

Doelen februari schreef:
Poppy: Helemaal gezond worden
Fflur: Wandelen oppakken als ik tijd heb. Vaker (1 a 2 keer per week) vrij trainen


Fflur wordt dit jaar 2, dus ik wil haar wel verkeersmak maken dmv wandelingen. In de carnavals vakantie wil ik dit graag weer veel gaan doen.
Wbt Poppy, afgelopen vrijdag met controle op de kliniek hebben we medicijnen meegekregen die we 3 weken lang moeten geven. Als het goed is, moet ze daarna Oké zijn.

Vanaf vandaag staan de dames ook 24/7 buiten

Fflur wil ik wat meer vrij mee trainen (nee, niet te vaak! 1 á 2 keer per week)
Afbeelding

Poppy is deze maand erg braaf geweest. Zoals verteld moest ze mee naar de kliniek. Hier heeft ze zich voorbeeldig gedragen! (Eerste keer vreemde locatie, 7 maanden oud)
Afbeelding

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 20:12

Doelen voor februari

- castreren
- braaf mee lopen aan het halster
- borstelen vaker doen dat ze er meer aan wennen
- oefenen aan touw vast staan


Afbeelding

AdemoJoey

Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 20:28

Jeetje Suikermeisje.. wat een tegenvaller! Hoe gaat het nu met hem?

Leuk dat je het patatje hebt kunnen halen puppy1128! En fijn dat het weer wat beter met hem gaat!

Net zoals ik al bij vele anderen lees, heb ook ik mijn doelen moeten bijstellen ivm het weer/de bevroren bak. Het extra voornemen was om afgelopen vrijdag en zaterdag ons eerste galopje aan de longeerlijn onder het zadel te gaan doen, maar helaas was de bak nog te bevroren. Ook heeft hij mij de afgelopen tijd weinig gedragen, dus wil ik eerst wat meer spieropbouw. Better safe than sorry, dus deze schuif ik door naar (het oorspronkelijke idee) februari *D

- Na de behandeling van de osteopaat afgelopen 27 december de training d.m.v. longeren weer rustig oppakken: In totaal hebben we vanaf 27 december 10x gelongeerd, 2x gereden, 3x aan de hand gewerkt (eigenlijk 4x, ook eenmaal na longeren) en heeft hij 16 vrije dagen gehad, sommige ingepland, maar daarnaast ook een heel aantal door de vorst/gladheid.. :brr: Daarnaast nog 2x met Anouar op pad geweest; 21 januari naar de clinic ‘in hand trail’ in Haskerhorne en vandaag naar de manege in Oosterwolde om daar zelf te oefenen op onbekend terrein en met de brug en met het hek :D Hij vond de nieuwe locatie echt enorm spannend (en had veel energie door het weinig kunnen bewegen door de vorst in de grond), hij stond letterlijk te trillen… maar we zijn rustig de situatie aangegaan en op een gegeven moment kon hij wat ontspannen. De brug was eigenlijk geen probleem, net zoals het hek.. onvoorstelbaar! Hij deed het werkelijk fantastisch!

- Aan de hand mee kunnen draven: Check! Zelfs vandaag in de binnenbak van de manege in Oosterwolde!

- Nog eenmaal met de trailer naar een andere locatie en daar rustig met hem aan de hand aan het werk: Niet in vervulling gegaan zoals bedoeld en ook later als bedoeld, maar toch vandaag ‘spontaan’ nog naar de manege in Oosterwolde geweest, was een topoefening!

- Oefenen met balkjes (aan de hand): Check! Ook op de clinic deed hij dit heel erg goed! Afgelopen week ging het weer even wat minder, dus in februari gaan we dit nog verder oppakken.

- Minimaal 2x, liefst 4x onder het zadel kunnen rijden in de bak: Check! 8 en 15 januari kunnen rijden! 8 januari stap en draf en 15 januari alleen stap en oefenen met teugelhulpen (zie eerder bericht ;))

- 21 januari clinic in hand trail: Wat deed hij het goed!! Hij stond rustiger op de trailer en was ondanks zijn spanning goed in contact. We hebben geoefend met een geïmproviseerd hek, pionnen en balkjes.

Afbeelding

Ik heb dus geen klagen, we hebben al onze oorspronkelijke doelen gehaald! *\o/*

Doelen voor februari:

- Aan de hand:
1. Weer vanuit ontspanning kunnen ‘parkeren’ voor 2 balkjes van waaruit hij er achterwaarts tussendoor kan
2. Zijwaarts oefenen
3. Zijwaarts over een balk oefenen
4. Oefenen met een geïmproviseerd hek en hoe hier op een juiste manier doorheem te gaan
5. 1x een parcours uitzetten met pionnen, balkjes, blokken en hier achterwaarts tussendoor
6. Ongeveer 6x longeren
7. Minimaal 2x, liefst 4x aan de hand een stukje buiten (uit)stappen

- 6x Onder het zadel kunnen rijden in de bak;
1. Waarvan minimaal 1x, liefst 2x aan de longeerlijn voor de eerste galopjes onder het zadel!!
2. Kunnen sturen met teugels
3. Druk op teugels; zakken hoofd (dit doe ik uiteraard met zachte hand en gaat puur om het ‘begrijpen’ van de hulp)
4. Soepel op been aandraven
5. Nette stops (ik bedoel hier geen slidings mee)
6. Over het grootste gedeelte van de hoefslag kunnen stappen, liefst ook draven
7. Netjes achterwaarts
8. Over balkjes heen kunnen stappen
9. De achterhand kunnen sturen met mijn been

- 12 februari wedstrijd in hand trail

- 26 februari wedstrijd in hand trail

- Ontspanning op de trailer en ook op de terugweg zonder aarzeling op de trailer stappen

suikermeisje

Berichten: 8348
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 23:21

Ademojoey wat leuk om alles zo te lezen. Wel een hoop doelen voor februari! Maar sommige zijn ook maar erg klein natuurlijk.

Paardje gaat goed. Staat op stal. Moet namelijk boxrust hebben helaas. Niet mijn ding maar zal wel moeten ivm infectiegevaar etc.
Afbeelding

doelen februari
dakar
-1x wedstrijd. 1 wp is het doel.
-2 of liever 3x les nemen
-galopwissels recht laten springen en van links naar rechts meer bevestigen
-een halve pirouette in galop links, een kwart naar rechts (evt. Doel voor maart).
-aandacht aan mijn eigen houding besteden.
-op de letter rijden, dus BG appuyeren ook echt die lijn.
-tijdens draf appuyeren mooie grote passen
-tijdens voltes in oprichting blijven ipv te diep.

[naam]
-Herstellen van operatie
-Longeren weer rustig oppakken
-Zadel en hoofdstel weer erop kunnen doen

Christel1

Berichten: 600
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 23:39

wat een leuk topic!
zou graag meedoen, ik heb sinds 3 januari een fjord van twee jaar jong, ze wordt in mei 3.
ondanks dat ik het erg druk heb met mijn studie hoop ik veel te kunnen bereiken dit jaar :D
Afbeelding

doelen 2017:
- longeren
- vrijspringen
- langs de weg kunnen lopen
- zadelmak
- trailer laden
- een keer naar bos/strand

mocht dit allemaal goed gaan hoop ik haar dit jaar te beleren

AdemoJoey

Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-03

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 07:13

Oehh dat ziet er naar uit Suikermeisje. Wel heel schoon! Hopelijk hersteld hij snel, succes met doelen van februari!

Je hebt trouwens gelijk hoor, ik heb veel doelen voor deze korte maand. Ik twijfelde ook al, maar het zijn inderdaad kleine doelen. Sommige kan ik combineren :) we gaan het zien :D

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 10:08

Ik lees voornamelijk blij.
Welkom nieuwe mensen :)

En komen leuke behaalde en nieuwe doelen langs. Ik ga het anders doen dan anders en heb er veel zin in om het te doen :D

xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:42

Wat was er gebeurt suikermeisje?

Zie dat een heleboel mensen last hebben van het weer. Bij ons is de bak inmiddels ontdooit. Wel heel nat maar er kan gereden worden :) vandaag een lesje gedaan, en wat liep hij lekker zeg. Hij deed zo mega zijn best ondanks dat hij het echt moeilijk vond. Super trots op hem. Ik ga morgen een update geven van de doelen. Eerst even kijken of ik misschien toch nog 1x balkjes kan gebruiken met de training ^^

Edit: Ik was nog mega geschrokken. Ik had zorro gezadeld, kwamen de bak in en hij gaat direct op zoek naar een plekje om te rollen :O heb hem tot 2x toe van de grond af moeten halen (hij lag al). Pff moet er niet aan denken, lijkt me absoluut niet goed voor hem om te rollen met een zadel.

suikermeisje

Berichten: 8348
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:39

Hij had een ontsteking aan z'n zaadstreng. (Gekomen door castratie). Nu gaat het vooruit. Koker wordt met de dag dunner.

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:50

Deze maand heb ik niet erg veel gedaan, maar marron kan schudden op commando :) ik heb hem niet echt kunnen longeren of rijden door de kou :(Afbeelding
Vooral lekker gewandeld! Ik heb wel grondwerk gedaan deze maand. Hij begint meer plezier te krijgen in dingen samen doen met mij!
Voor februari:
*Fotoshoot houden die voor zaterdag gepland staat
*meer longeren met Pessoa
*rijden weer een beetje oppakken
*hem leren dat hij buiten mijn ruimte blijft met grondwerken, soms wordt hij opdringerig
*leren draven aan de hand zonder eerst lang te moeten stappen of te zwaaien met het touw

SammyFloor

Berichten: 1196
Geregistreerd: 19-12-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:39

Bubble Leuke kudde heb je! Veel succes met je doelen dit jaar :)
Kittydylan Wat gaat de training goed zo te zien!
Janinevv Leuk duo :)
AdemoJoey De clinic leek erg leuk! Veel succes in februari :)
Suikermeisje Wat naar, veel beterschap gewenst!
Christel Echt een leuke fjord :D
Jeika Fijn dat het lukt!



Mijn pony's:
- Sammeke is een vosse shetlander merrie uit mei 2008, ik heb haar sinds ze jaarling was. Ze is 1m groot, beleerd onder het zadel en voor de koets, kent veel grondwerk.
- Arthur is een toverbal mini shet uit april 2010, sinds zijn 10 maand bij mij en nu ong 75cm groot! Hij heeft een speciaal karaktertje :D


Januari was rustig door studies en examens, maar toch een fijne les rechtrichten gehad en een hoop nieuwe oefeningen gekregen. Met Arthur nog nieuwe grondwerk oefeningen kunnen doen, en fijn gaan wandelen na een hele lange tijd :)

Afbeelding

Afbeelding

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:24

Zo dat was januari alweer.
Zo bespreek ik mijn doelen dit jaar

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:47

Laurievc schreef:
Oh ik doe ook mee :D

Julie is een 7-jarige merrie van Darco x Elanville. Na een geweldig zomerseizoen zijn we een beetje in een dipje geraakt en daar klimmen we nu samen stilaan weer uit :j

Mijn doelen voor januari:
- Weer 1.10m starten
- Die verdomde galopwissel rustig krijgen
- Buiten gaan genieten in het bos!


Mijn doelen voor februari:
- Jumpings verder bevestigen, ritme terugzoeken
- Buitenrijden
- Houding beter maken!

Doelen voor 2017:
- Terug het 1m20 in
- Internationaal debuut!

[ [url=m/U2Bw7V.jpg]Afbeelding[/url] ]

Genesis is een 5-jarige merrie van Mylord Carthago x Cash. Zij is nu 4 maanden bij mij en wat een geweldige dingen hebben we al beleefd!

Mijn doelen voor januari:
- 1m15 bevestigen
- Veel lol maken en genieten van elkaar!


Mijn doelen voor februari:
- Weer ritme in de wedstrijden
- Meer tempo in parcours kunnen aanhouden
- Houding beter maken!

Doelen voor 2017:
- 1m25 eindigen
- Internationaal debuut!

[ [url=m/L6l2WL.jpg]Afbeelding[/url] ]

N-Twenty is een 3-jarige merrie van Billy Congo x Mr. Blue. Ook haar heb ik nog maar 5 maanden op stal staan. Ik heb haar zelf in die tijd rustig zadelmak gemaakt en ook haar eerste wedstrijdje liep ze al met succes!

Mijn doelen voor januari:
- Rust
- Rust
- Rust :D


Mijn doelen voor februari:
- Weer opnemen aan de longe
- Pessoa starten
- Verder onder het zadel trainen, weer netjes evenwicht terugkrijgen
- 1 jumping

Doelen voor 2017:
- Dressuur rustig aan verfijnen
- Eindigen op +- 1m

[ [url=m/t0pcH7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar vooral genieten van mijn toppers <3

GelderseRoos
Berichten: 348
Geregistreerd: 03-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:09

Wat een leuk topic!
Zou me graag ook even aanmelden :)
Ik heb een haflinger merrie van (vermoedelijk) 15 jaar oud. Ik heb haar dit jaar 5 jaar! <3
Na een jaar met veel downs en het vertrouwen in elkaar wat zoek te zijn hebben we redelijk wat doelen voor dit jaar! :list:

Afbeelding

Doelen voor 2017 :
- Het vertrouwen terug vinden
- Terug buitenritjes maken
- Onze galop verbeteren
- Mijn houding verbeteren
- Vrijheidsdressuur terug oppakken
- Genieten van elkaar en plezier hebben in alles samen

Doelen voor februari :
- Veel grondwerk doen voor ons zelf vertrouwen
- Wekelijks lessen
- Eindelijk een nieuwe cap kopen

puppy1128

Berichten: 5012
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:29

Welkom!

Joyce
Leuk, zal zo even kijken. :D


Mijn doelen voor februari
-Naar het strand wandelen en als het lukt tijdens zonsondergang foto's maken.
-hoefjes laten doen door de hoefsmid. Ben benieuwd. :D
-testen of mtg shapleys idd werkt voor betere/snellere manen groei (vind zijn voorpluk zo zielig uitzien en heb het nu toch dus waarom niet) uiteraard duurt dit voor enkele maanden.
-kijken of ik het knopje draf kan instaleren.. _O-

Christel1

Berichten: 600
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:58

Christel1 schreef:
wat een leuk topic!
zou graag meedoen, ik heb sinds 3 januari een fjord van twee jaar jong, ze wordt in mei 3.
ondanks dat ik het erg druk heb met mijn studie hoop ik veel te kunnen bereiken dit jaar :D
[ Afbeelding ]

doelen 2017:
- longeren
- vrijspringen
- langs de weg kunnen lopen
- zadelmak
- trailer laden
- een keer naar bos/strand

mocht dit allemaal goed gaan hoop ik haar dit jaar te beleren


kenzy is vrijdag een maand bij mij, het longeren pakt ze heel goed op. ik ga morgen proberen om de galop mee te nemen in het longeren.
ook heeft ze vandaag voor het eerst een bit in gehad, het gaat langzaam de goede kant op :)

M_nouska

Berichten: 1423
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: Ergens in Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:21

Nouska Januari

Het jaar begint super goed! Januari was voor ons allebei een hele goede maand. Hebben veel getraind. Helaas door het weer niet veel buitenritjes gemaakt maar wel keihard gecrossed over een grasveld, heerlijk!
Het rijden gaat al stukken beter, ben hier heel blij mee.
M_nouska schreef:
Doelen januari:
- Foto's maken van haar buik.
- Conditie opbouwen.
- Nadenken of we meedoen met een onderlinge wedstrijd



Alle doelen zijn gelukt! Haar conditie is al VEEL beter en we doen mee aan de onderlinge wedstrijd *\o/*

Doelen Februari:
- Wedstrijd met een goed gevoel rijden.
- Bitloos van keiharde galop weer terug naar stap.
- Aan de longe meer actief.

Afbeelding

Babootje

Berichten: 26339
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:35

Onze doelen voor januari waren:
stappen, stappen en de aquatrainer. Allemaal gehaald :D :D :D :D

De doelen blijven voorlopig stappen, stappen en de aquatrainer. Dus zullen we die ook wel halen.

Eddie_L_

Berichten: 191
Geregistreerd: 07-02-11
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:51

Eddie_L_ schreef:
Ik meld me ook voor dit jaar!! :D Samen met Endoury <3

Endoury is een (officieel nu 8) 7 jarige ruin van 1,62 m. en helaas niet van mijzelf... Maar aangezien zijn eigenaresse naar Italië is geëmigreerd voelt het toch wel als m'n eigen paardje... =3
Endoury is een apart paard met een apart karakter XD
Onze doelen voor dit jaar zijn:
* Als eerste zoveel mogelijk plezier maken
* Als tweede wil ik dit jaar gaan werken aan zijn trailerangst, met als doelstelling dat hij uiteindelijk met twee/drie personen te laden is zonder angst, touwen achter langs, steigeren, slaan, weg rennen etc.
* Als derde wil ik uiteindelijk met rust en plezier in de *hele enge* dressuurbak kunnen rijden bij ons op stal.
* Als vierde heb ik als doel om dit jaar onze eerste springwedstrijd te rijden
(* En hoop ik stiekem ook op een eerste crosswedstrijd.... )
* Als vijfde wil ik werken aan een betere conditie en buitenritten maken van langere afstanden om uiteindelijk een keer met een enjoy the ride rit en/of endurance wedstrijd mee te doen
* Als zesde en voorlopig laatste en stiekem mijn grootste doel is om het aantal ambulanceritjes, ziekenhuisbezoeken, gebroken/gekneusde botten en hersenschudding op 0 te houden :D


Doelen voor Januari:
* Zoveel mogelijk plezier maken
* Werken aan zijn trailerangst
* Werken aan zijn angst voor de dressuurbak
* En dressuur en springmatig zijn training weer op te pakken (door stage de afgelopen weken is dit helaas helemaal afgezakt....)
* En natuurlijk het jaar beginnen zonder ziekenhuisbezoek :D


De doelen zijn nog wat globaal... maar misschien dat ik dit wat kan specificeren naarmate we hiermee aan de slag gaan.

En natuurlijk nog een foto van mijn kleine draakje....
[*img]m/lvyaua.jpg[/img]
[*img]m/q7enaB.jpg[/img]


Doelen voor Januari:
V Zoveel mogelijk plezier maken
X Werken aan zijn trailerangst
/ Werken aan zijn angst voor de dressuurbak
X En dressuur en springmatig zijn training weer op te pakken (door stage de afgelopen weken is dit helaas helemaal afgezakt....)
V En natuurlijk het jaar beginnen zonder ziekenhuisbezoek :D


De momenten dat ik er was hebben we gelukkig elkaar samen helemaal knettergek(op de goede gekke manier XD) kunnen maken <33 En ik heb gelukkig om al zijn bokjes kunnen lachen dus hij heeft mij ook weer aan het lachen gekregen dus het plezier is zeker gelukt!!
Helaas is door het strenge weer het niet gelukt om aan zijn trailerangst te werken, de bakken waren bevroren en hij stond met mega veel energie op stal, dus ik heb het gevaar niet opgezocht om dit te oefenen voor hij weer eens los in de bak kon.
We hebben tussendoor nog wel een keertje in de dressuurbak gestapt (5/10 minuutjes, met een draaiende trekker naast de bak en enge stenen in de hele enge hoek.) Dus echt gewerkt aan zijn angst voor de dressuurbak... Nee, maar we zijn er wel weer geweest XD
Zijn training oppakken is niet gelukt ik heb totaal 5 keer kunnen rijden (waarvan 1 keer 5 min in de dressuurbak stappen, 1 keer zonder zadel een boksessie uitzitten, 1 keer een buitenrit waarbij meneer ontplofte en we na 15 min weer terug moesten en 2 keer wat springmatig met balkjes gereden.) Dit is dus zeker een puntje dat we meenemen naar februari :D
En ondanks alle energiebommen en bokken zijn we het jaar begonnen zonder ziekenhuisbezoeken!!!!! :D:D


Doelen voor Februari:
* Zoveel mogelijk plezier maken (jaja deze blijft erop staan :D)
* Werken aan zijn trailerangst (helaas blijft ook dit nogsteeds een punt om aan te werken)
* Werken aan zijn angst voor de dressuurbak (jups ook dit wil ik toch wat vaker gaan doen)
* En dressuur en springmatig zijn training weer op te pakken (hopelijk blijft het boven het vriespunt en kunnen we ook echt eindelijk onze trainingen weer op pakken....)
* En natuurlijk weer een maand zonder ziekenhuisbezoek :D (ook deze blijft erop staan, heb er nog even geen zin in o.O)


Dus eigenlijk blijft ons rijtje gelijk....
Wel hebben we ondertussen nog wat andere dingen gedaan:
Endo is vanmorgen naar de tandarts geweest <3
Ik heb een nieuw bit voor hem gekocht (ben benieuwd hoe hij hierop gaat reageren, dit bit is namelijk wat lichter voor in z'n mond)
Ik ga waarschijnlijk dinsdagavond een groen dekje ophalen en dan ga ik denk toch echt over van ons blauwe setje naar groen <3 (maar dit weet ik nog niet zeker XD)
EN....

We hebben ons opgegeven (nouja IK heb ons opgegeven) voor de zomerinstructieweken!!! de trainingsdriedaagse week 1B om precies te zijn :D Dus tot die tijd hebben we nog om weer wat aan onze conditie te doen en te werken aan zijn trailerangst...

nu maar hopen dat het weer zo blijft......

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:13

Ghostattack schreef:
Doelen voor januari:
-Training terug oppakken
-Gezeik onder het zadel aanpakken
-Opstapprobleem meer oplossen
-Langs de zadelmaker met paard+zadels


Kuch.. I tried _O- Geen enkel doel gehaald omdat de maand iets anders liep dan de bedoeling was. De osteopaat is geweest voor een check en daardoor konden we even niks doen. Daarnaast werd ze te vervelend onder het zadel, waardoor ik voor 18 februari afspraak heb gemaakt bij Country Mill. Deze week ben ik weer begonnen met rijden, maar dan zonder zadel. Helaas nog steeds enorm veel protest, waarvan ik verwacht dat het kliergedrag is. Aanpakken dus.

Doelen februari
-18 februari Country Mill zadelcheck overleven
-Oefenen met trailerladen voor we naar CM gaan
-Zonder zadel verder trainen
-Training aan de longeerlijn opschroeven

M_nouska

Berichten: 1423
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: Ergens in Groningen

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:15

Leuk om al die verslagen te zien en dat bij sommige de doelen (bijna) zijn gelukt!
Heb te weinig tijd en zijn te veel mensen om allemaal individueel op te reageren maar...
Jullie zijn allemaal goed bezig!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:05

woepsie90 schreef:
- Mijn januari doel: beginnen met ons eerste vrijheidsdressuur truukje en settelen op onze nieuwe stal (inloopstal met 24/7 weidegang)

[ [url=m/bBExkl.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ondanks de plotselinge hoefzweer toch alles gelukt, vind ik.
Deze foto maakte ik toen we ons eerste VOLLEDIGE rondje in de bak wandelde.
Afbeelding


Mijn februari doel:
Longeren in de bak met een ontspannen paard en een tweede VD oefening aanleren.

Ik heb vorig jaar geleerd de lat niet zo hoog te leggen :+ hij mankeert elke x wel wat, lichamelijk. Alle troep en trauma's van zijn verleden komen er uit in kleine en grote lichaamsproblemen := zo is de hoefzweer rechtsvoor nog niet 100% genezen, en heeft hij zijn schijnbaar zijn linkerachterbeen verkeerd gebruikt tijdens de pijn van de zweer. Hij zit dus vast in zijn linkerheup. En vorige week kwamen er ineens twee rare kale plekken op zijn nek tevoorschijn >;)


Afbeelding

Afbeelding