Onregelmatig werken en les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Onregelmatig werken en les

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 14:29

In de praktijk blijkt het erg lastig om een flexibele instructie te vinden welke niet gebonden is aan 1 of 2 specifieke dag(en) per week en of tijd.
Ik vind dit zo jammer aangezien ik graag regelmatig les wil, maar het werk het mij eigenlijk onmogelijk maakt door mijn wisselende werkdagen en tijden. Bij tijd en wijle vind ik het maar knap irritant en word ik er soms moedeloos van.

ik ben vast niet de enige met dit probleem. Hoe vond jij de oplossing of hoe heb jij dit aangepakt?

friesiszwart

Re: Onregelmatig werken en les

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 12:59

toen in onregelmatig werkte deed ik op maandag- en donderdagavond vrijwilligerswerk Alleen in nood hoefde ik te werken op die avonden. Met deze standaard vrij aanvragen werd echt rekening gehouden.

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 16:42

Nooit problemen mee gehad. Is soms wat moeilijker in te plannen maar op voorhand plannen en met lesgever bespreken, helpt veel.

Sinds 2 maand heb ik een vaste lesmoment maar die is vorige en deze week verplaatst (wegens familie/feestdagen). Ik snap hun principe wel ivm 'gemakkelijker weekplanning' maar je hebt toch niet elke keer nood aan hetzelfde. Mijn ene les duurt 35min en de week erna 1u15.. Soms 2x per week en soms 1x om de 2 weken. Allemaal heel afhankelijk hoe paard én ik met de nieuwe oefeningen kunnen omgaan zonder/met intructie.

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:58

Mijn man en ik plannen onze lessen altijd gewoon een paar weken van tevoren (onze instructrice komt naar ons toe) en dat gaat eigenlijk altijd prima. Wij hebben dus ook geen vaste dagen. We hebben een app waar we alledrie in zitten en zo plannen we.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:00

Hier ook geen vaste dagen, mijn instructie werkt ook wisselend dus we plannen gewoon wanneer we kunnen

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:04

Indien je instructie in de buurt woont/werkt is variabel meestal nog wel als last minute in te plannen (de gaatjes opvullen in hun agenda komt het dan op neer, een ander lesklante waarvan de les wegens ziekte of blessure niet door kan gaan kan zo mooi opgevangen worden).
Wanneer je uit de buurt woont van de meeste andere lesklanten en je ook niet met trailer naar instructeur kan wordt het vaak al lastiger. Hun les schema ligt dan al vast en om dan een gaatje van ongeveer 2 uur te vinden om jou kamt op te komen is bij de meeste druk bezette instructeurs lastig.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:23

Een belangrijk criterium bij het kiezen van een instructrice is voor mij flexibiliteit. Hierdoor heb ik wellicht niet de populairste/beste instructrice, maar wel iemand die in mijn leven "past" en waarbij ik dus lekker kan lessen. Ik woon wel in hartje Randstad dus ik kan mij voorstellen dat het in jouw regio wat ingewikkelder ligt. Ik merk dat reistijd een belangrijke factor is bij flexibiliteit en ik heb daarom bewust gekozen voor iemand die vlakbij woont. Hierdoor is het voor haar makkelijk even tussendoor in te plannen.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:30

Ik werk ook onregelmatig maar heb recht op 1 vaste aanvraag per week.
dit was voor mij dus op Di geen avonddienst zodat ik dan kon lessen.
Jij hebt dat recht niet in je werk?

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:33

Ik plan gewoon per les met m'n instructrice. Beide wisselende roosters dus ideaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 19:08

nafkedemi schreef:
Ik werk ook onregelmatig maar heb recht op 1 vaste aanvraag per week.
dit was voor mij dus op Di geen avonddienst zodat ik dan kon lessen.
Jij hebt dat recht niet in je werk?

Mss heb ik dat recht ook hoor, ik zou het echt niet weten :-)
Zo nu en dan een uurtje eerder vrij om te lessen vind ik niet zo erg. Maar structureel vrij nemen van mijn werk alleen omwille van les dat gaat mij persoonlijk te gek :-)

Ladyson schreef:
Een belangrijk criterium bij het kiezen van een instructrice is voor mij flexibiliteit. Hierdoor heb ik wellicht niet de populairste/beste instructrice, maar wel iemand die in mijn leven "past" en waarbij ik dus lekker kan lessen. Ik woon wel in hartje Randstad dus ik kan mij voorstellen dat het in jouw regio wat ingewikkelder ligt. Ik merk dat reistijd een belangrijke factor is bij flexibiliteit en ik heb daarom bewust gekozen voor iemand die vlakbij woont. Hierdoor is het voor haar makkelijk even tussendoor in te plannen.

Precies! Niet de populairste of de beste, maar wel de meest passende, dat is ook mijn insteek.

Ik heb laatst een proefles gehad en die is mij erg goed bevallen. Helaas blijkt zij twee vaste dagen per week les te geven. Mijn werkrooster (4 en 5 ploegensysteem) vallen bij lange na niet samen. Dit houdt in dat ik mijn tweede les pas over 6 weken kan afnemen. Daarna zou ik twee weken kunnen lessen, maar vervolgens weer een aantal weken niets.
Nu hoef ik in principe niet elke week les, maar zoals al eerder genoemd is heb je soms rijtechnische zaken waar je met extra les meer aandacht aan zou willen besteden. En dat is soms best frustrerend dat dit dan niet mogelijk is.

Ik snap heel goed dat de meeste instructie vast zit aan een planning welke hun goed uitkomt en dat is ook logisch uiteraard :j .

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 20:11

Ik verplaats dit topic naar PP waar het beter past.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 20:18

Heb er nooit problemen mee gehad, met meerdere instructies niet. Sowieso heb ik elke vrijdagavond springles in een groep, deze rijdt ik al jaren mee. Heb bij vorige werkgever en bij huidige werkgever geregeld dat ik op vrijdagen nooit avonddiensten werk. Dagdiensten of nachtdiensten kan ik dan wel werken.

Verder heb ik niet elke week les, maar toen ik dat nog wel had was het ook nooot een probleem.
Ik appte een aantal opties en instructie appte terug welke de voorkeur had.

Flexibiliteit vind ik ook heel belangrijk bij instructie.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:52

Ik werk al jaren onregelmatig maar heb nooit problemen ondervonden met prive les. Vaste clublessen daarentegen zijn moeilijker

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:01

Ik werk in een volcontinu ploegensysteem en ook weinig problemen, maar ik ga wel naar mijn lesgever toe met de trailer, ik vul weliswaar hun gaten in. De ene keer donderdagochtend om 9u, te week erop dinsdagnamiddag om 14u en soms 's avonds om 22u, maar het lukt wel elke week om toch een dag te vinden en genoeg te slapen.

Wedstrijden daartegenover vindt ik een drama, omdat ik ook heel vaak weekenden werk, en als ik dan eens een weekend vrij is is er geen enkele wedstrijd in de buurt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:17

Seltje schreef:
Ik werk in een volcontinu ploegensysteem en ook weinig problemen, maar ik ga wel naar mijn lesgever toe met de trailer, ik vul weliswaar hun gaten in. De ene keer donderdagochtend om 9u, te week erop dinsdagnamiddag om 14u en soms 's avonds om 22u, maar het lukt wel elke week om toch een dag te vinden en genoeg te slapen.

Wedstrijden daartegenover vindt ik een drama, omdat ik ook heel vaak weekenden werk, en als ik dan eens een weekend vrij is is er geen enkele wedstrijd in de buurt...

De kneep zit hem ook niet zozeer bij mij. Ik heb genoeg tijd om les te nemen, maar vind geen passende instructie welke flexibel genoeg is om met mijn rooster mee te kunnen swingen.
Ik ben gebonden aan mijn 4 of 5 ploegenrooster dus kan zo wie zo geen vaste dag en tijd per week een les afnemen bv. De meeste lesgeefsters die ik benaderde hebben 1 of 2 vaste dagen waarop zij les geven en dan vaak ook alleen s'avonds of s'middags. Als ik daar mijn rooster naast leg krijg je dat zij s'middags kunnen, maar ik die dag alleen in de ochtend, of zij kunnen in de ochtend en kom ik die dag net uit een nachtdienst.
Kortom, het valt heel vaak gewoon niet samen.