Ik heb het niet meer leuk op mijn manege.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Romyxx4

Ik heb het niet meer leuk op mijn manege.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 22:21

Hoi bokkers ik ben nieuw hier,
Ik ben Romy en ik ben 12 jaar oud. Ik rijd op een manege waar veel gezellige mensen zijn maar de laatste tijd vindt ik het wat saai worden. Ik leer niets nieuws meer en de pony's waar ik op rijd zijn eigenlijk veel te klein. Naar een hoger niveau gaan kan niet aangezien ik op het hoogste niveau zit voor mijn leeftijd. De pony's waar ik op rijd zijn te klein zoals ik al zei, ik heb dit al meerdere keren aangegeven maar telkens wordt ik weer op een te kleine pony gezet. Ik vind paardrijden nog heel leuk maar ik kan nergens anders heen omdat dit de enige manege in de buurt is. ik ben ten einde raad.
Groetjes Romy.
(Sorry als er misschien wat spelfouten in zitten)

Annalies03

Re: Ik heb het niet meer leuk op mijn manege.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 22:24

staan er ook geen paarden in de buurt die je kunt verzorgen? vragen staat vrij.
of even een advertentie op marktplaats.

als een manege je op kleine ponies zet, en je niets meer leerd is het misschien beter om te stoppen, misschien is er iemand die prive les geeft in de omgeving op een leen paard.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 22:24

Hoi hoi,
Welke omgeving zit je?

Precies om deze reden ben ik toen der tijd van manege gewisseld en uiteindelijk privelessen met verzorgpaarden gaan nemen.

Goner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 22:25

Waarom mag je geen niveau omhoog? Waarom mag je niet op grotere paarden? Kan je zelf niet aangeven dat je op een groter paard wil? Kan je in een andere les rijden? Is het de mogelijkheid om een verzorgpony te zoeken? Etc.

Probeer te denken in oplossingen, hoe lastig dat ook is. Als je het niet leuk vindt moet je daar stoppen. Paardrijden is duur en ik denk dat je ouders je liever ergens zien waar je het naar je zin hebt dan dat je elke keer weer naar de manege gaat en het eigenlijk helemaal geen leuke les vindt omdat je er niks leert.
Laatst bijgewerkt door Goner op 25-12-16 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 22:25

Misschien een verzorg- of bijrijdpaard zoeken?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 22:27

Zijn er alleen maar pony's dan?

Anders kun je misschien in de paardenles mee gaan rijden?

Romyxx4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 22:30

Ik mag niet naar een hogere les omdat daar geen leeftijdsgenoten zitten. Alleen mensen van 15 jaar en ouder en daar zie ik mezelf niet tussen rijden. Ik zit zelf ook te denken aan stoppen met op maneges rijden maar ik heb veel vriendinnen dus dat houd me een beetje tegen. Op paarden mag ik niet omdat ze anders te vaak mee lopen. Maar bedankt voor jullie reacties.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 22:36

Waarom zie je je niet in een hogere les rijden? Leeftijd maakt niks uit als je het niveau aankunt.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 22:45

maximuss schreef:
Waarom zie je je niet in een hogere les rijden? Leeftijd maakt niks uit als je het niveau aankunt.

:j

Ik reed als 17 jarige ook tussen volwassen mensen (30+) omdat dat ook voor mij beter uitkwam qua planning/niveau. Daar is niks mis mee.

Romyxx4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 22:49

maximuss schreef:

Het mag ook niet dus of ik het wil of niet het gaat niet door.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 22:52

Wat vinden je ouders?

Romyxx4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 22:54

maximuss schreef:
Wat vinden je ouders?

Ze vinden dat ik voor mezelf op moet komen en als het echt niet meer leuk is dat ik moet stoppen.

Bananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 22:57

Maar waar ben je naar op zoek? Naar een bijrijdpaard, een andere manege ( zoja in welke omgeving, want dan kunnen we je helpen), of wil je perse naar een hogere les? Want dat zal je toch zelf moeten doen. Maar als je deze manege niet leuk vindt en het niveau te laag dan zou ik als ik jou was op zoek gaan naar iets anders, want daar leer je misschien wel meer en heb je meer plezier.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 23:31

Allereerst, welkom op bokt! Als je niet meer met plezier heen gaat zou ik stoppen. Je kan in de buurt rondvragen bij stallen/boerderijen of je een pony kan verzorgen. Ik ben 2,5 jaar geleden naar Nick zijn vorige eigenaar (nu is hij van mij) gestapt met die vraag en ik mocht hem verzorgen. Veel eigenaren zitten er niet op te wachten, maar wellicht vind je een pony die wel wat aandacht kan gebruiken. Zoals hierboven al staat, leer je veel meer van een verzorgpony. Ik heb nooit grondwerkles gehad, maar in het topic in mijn onderschrift kan je zien hoeveel Nick mij heeft geleerd, gewoon omdat je elkaar door krijgt. In iedergeval succes met je beslissing!

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 23:50

Opzoek gaan naar een bijrijdpony, leasen of eigen kopen? Dan leer je pas echt paardrijden. Ik heb nog wel twee leuke bijrijdpony's staan :D

DolleBokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 01:45

Je zou natuurlijk ook ook je probleem kunnen bespreken met je instructeur/trice of manege eigenaar en daabij dan ook eerlijk vertellen dat je wil stoppen als de situatie zo blijft, misschien kan ze je wel andere of extra oefeningen geven tijdens de les (ondanks wat sommigen op bokt beweren, zijn er ook goede maneges, en die hebben paarden en pony's met verschillende niveaus, en ook een manege pony kun je met goede instructie naar een hoger niveau rijden al duurt dat wel veel langer), zit je elke week op dezelfde pony? Misschien leuk om dan wat vaker te wisselen, geen pony is hetzelfde dus daar leer je ook van. Of je toch niet naar een andere les kan, ik zou liever in de les zitten met jonge ruiters van hetzelfde niveau dan met ruiters van mijn leeftijd maar met een lager niveau.
Wel belangrijk is dat je eerlijk verteld hoe jij je voelt, als ik instructeur was zou ik het vervelend vinden te weten dat een leerling niet meer met plezier naar mijn lessen komt, ik zou daar graag extra energie in willen steken om mijn lessen weer wel leuk en intressanter te maken voor iedereen. Misschien zijn er wel meer die met hetzelfde probleem lopen en twijfelen.

En als je er dan ook samen nog niet uit komt zou ik een leuk verzorg paard zoeken waar je ook lessen mee kan gaan volgen zodat je weer verder komt.

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 10:46

Romyxx4 schreef:
maximuss schreef:
Wat vinden je ouders?

Ze vinden dat ik voor mezelf op moet komen en als het echt niet meer leuk is dat ik moet stoppen.

Is ook wel zo. Dus probeer het eens.

Romyxx4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-16 17:25

Vandaag werdt ik weer op een veel te kleine pony gezet. Ik denk dat ik opzoek ga naar een bijrijd of lease pony. Als iemand nog iets weet in Amersfoort hoor ik het graag. Ik vind het namelijk echt niet leuk meer zo.

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 17:28

Ts op welke manege rijd je?

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 20:04

Kraaij denk ik? Weet je wie de lessen indeelt? Misschien kan je het best met die persoon een gesprek aangaan. Ik snap dat je niet met plezier kan rijden als je op te kleine pony's gezet word.

Romyxx4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 00:17

Ik meld liever niet welke manege omdat ik in het verleden hier eerder problemen mee heb gehad. Als je het wilt weten pb.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:09

Dit topic is geopend met een SA. Aangezien de TS geband is en niet meer in het topic kan reageren, hier een slotje.