pony verkopen?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laika13

pony verkopen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 20:00

Wel ik zit dus met een 'probleempje'.

Ik heb sinds een jaar een schat van een pony! Alleen klikt het de laatste tijd echt niet meer... In het begin ging alles goed, de pony weigerde nooit op de hindernis en sprong het parcour vlotjes rond. Maar nu gaat het echt niet meer... Hij stopt voortdurend en ook in de dressuur is hij gewoon extreem 'lui'. Dit was in het begin ook zo, maar nu erger ik mij er echt gewoon aan. Doordat de pony steeds stopt ben ik gewoon mijn zelfvertrouwen volledig kwijt en zie ik er tegenop om te rijden of te springen, ik ben eigenlijk gewoon bang geworden. Ik heb echt alles geprobeerd: ik heb les genomen, heb anderen ermee laten rijden(bij hen spring hij wel), heb de dierenarts laten komen(voor het geval er iets aan de hand was)... Nu twijfel ik enorm om hem te verkopen en een paard te kopen die al wat meer ervaring heeft en niet kijkerig is op het parcour etc... (mijn pony is pas 6) Want het is echt niet fijn voor zowel de pony en mij. Het enige wat me tegenhoudt hem te verkopen is het feit dat ik hem doodgraag zie... Wat zouden jullie doen?

Laika13

Re: pony verkopen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 20:09

niemand?

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 20:10

Aan jezelf werken want daar ligt blijkbaar het probleem. Neem zitles en zoek goede begeleiding om jullie op weg te helpen. Laat het springen voor nu achterwege.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 20:11

grondwerk doen met hem? dat helpt met het vergroten van de band met je paard en je wordt de leider over het paard. bij mij heeft het enorm geholpen!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 20:13

Teruggaan naar de basis. Ik heb deze winter hetzelfde gehad ;) Paard sprong vorige zomer nog 1m25 rond, maar opeens ging het zelfs niet meer op 1m.

Paard eerst een maand op rust gezet, rug etc laten controleren en dan helemaal terug opnieuw begonnen. Balkjes, overgangen, schakelen, rust erin en dan terug wat lage sprongetjes :) Werk met lijntjes en grondbalken zodat je afstanden zoiezo juist komen. Vertrouwen teruggeven aan jezelf en je pony.

Zoek een lesgever die hier mee achterstaat! Niet iemand die snel terug omhoog wil maar net lang laag blijft ;)

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 20:13

Wat doe je er verder mee, behalve rijden?

Klint alsof je niet interessant genoegt bent voor je pony eigenlijk

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 20:14

De pony vond het eerst wel leuk schrijf je, wellicht heeft hij behoefte aan meer afwisseling zoals buitenrijden etc. Je geeft aan dat de pony het wel bij andere mensen 'doet' en bij jou niet, misschien komt dat doordat deze mensen er ook een ander gevoel bij hebben. Het is zeker niet leuk maar een dip kan gebeuren, 1 jaar je pony hebben is niet erg lang.

Succes samen en goed dat je ook de vee-arts hebt ingeschakeld. Je zou ook een 'dieren medium' kunnen inschakelen, soms weten deze mensen in 'gesprek' met je pony dingen die alkeen jij en je pony weten en komt er soms echt iets nuttigs uit.. maar dat is iets waar niet iedereen voor open staat. (Ben zelf ook niet zo zweverig maar gek genoeg toch al meerdere malen gehoord en gelezen dat er toch n goede oplossing of uitkomst is na zo'n gesprek.)

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 20:16

Even een jaartje je focus op iets anders dan de springring: ga lekker eens grondwerk doen, neem idd eens zitles, doe buitenritjes met anderen en/of ga lekker wandelen met je pony. Samen lol hebben is goed voor jullie zelfvertrouwen en als het goed is gaat hij nog jaaaaren mee, tijd zat om na een tijdje het springen weer op te pakke :)

marlouv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:11

Grondwerk, krijg je een betere band en meer zelfvertrouwen.