2016, niet het jaar wat ik verwacht, gedacht of gehoopt had.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miepp

2016, niet het jaar wat ik verwacht, gedacht of gehoopt had.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-16 21:38

Een jaar wat heel anders liep dan verwacht, gedacht en gehoopt...

Januari begon goed, ik reed na 1,5 jaar weer de eerste wedstrijd met mijn maatje Likari.
Na een peesblessure en daarna een slecht passend zadel wat rugproblemen veroorzaakten hadden we er een tijd uitgelegen. In januari reden we onze tweede wedstrijd in het M2, hij vond de accommodatie met kerstbomen erg spannend, maar we reden toch een winstpuntje.
Afbeelding
Afbeelding

In januari nam ik ook afscheid van mijn merrie Zivilynn (moeder van Gaia), die zich nu op dierenkliniek Dennenoord ontfermt over moederloze veulentjes.

In februari reed ik ook wedstrijden met Likari, we waren inmiddels lekker op weg naar het Z en mochten een keer met S&T oefenen in de les.
Afbeelding

Thuis lekker trainen en lol maken samen
Afbeelding

Begin maart reden we onze, wat later bleek, laatste wedstrijd. Dit maakte onze eindstand M2+8
Afbeelding

19 maart ging ik rijden met Likari, gewoon trainen.. Na de training zette ik hem op stal en direct ging hij liggen. Dierenarts erbij, koliek.
De dierenarts is er meerdere keren bij geweest en veel gestapt. Toen kwam de vraag, zou je hem willen laten opereren... Paard op de trailer geholpen en naar Utrecht gereden, daar bleken zijn bloedwaarden al zo slecht te zijn, en hij had zoveel pijn, dat de kans dat een operatie hem zou helpen erg klein was. De moeilijkste keuze waar ik in mijn hele leven voor gestaan heb. Ik heb mijn allerbeste maatje laten gaan, zoveel pijn, dat had hij niet verdient...
Een hele moeilijke tijd brak aan. Ik wilde liever niets meer met paarden te maken hebben, zoveel verdriet had ik. Er gaat nog steeds geen dag voorbij dat ik niet aan mijn maatje denk. Hij was mijn once in a lifetime paard, mijn maatje, mijn soulmate op 4 benen..
Maar er stonden nog steeds 2 paarden op stal die mijn aandacht ook nodig hadden. Na een dikke maand zat ik voor het eerst weer op een paard, heel erg moeilijk kan ik je vertellen.
Afbeelding
Gaia weer aan het oppakken in mei

Afbeelding
Belthazar

Ik merkte dat ik het wedstrijd rijden, rijden met een doel, erg miste. Gaia was nog niet klaar om op wedstrijd te gaan en Belthazar kon niet mee op wedstrijd. Ook kwam ik er in deze periode achter dat ik Belthazar eigenlijk niet kon rijden zonder (flinke) rugpijn.

In augustus zag ik een paard op facebook voorbij komen wat mij wel aansprak. Eigenlijk was ik niet echt op zoek, maar dit paard trok mijn aandacht.
In augustus kwam Apart op stal, al is hij hier op stal nu omgedoopt tot Harrie :Y)
Afbeelding
Afbeelding

In augustus mocht Gaia een keer 1 proefje mee in de B, 2e met 195 punten.
Afbeelding

Thuis trainen
Afbeelding

In september nam ik hem mee naar een oefenwedstrijdje, wat helaas resulteerde in een cursus zandhappen ;)
Geen heel goed begin, maar in oktober gingen we voor het eerst echt op pad samen. 2x een 2e prijs met 2 winstpunten zorgde voor een goed begin in het M2.
Om elkaar een beetje te leren kennen op vreemd terrein heb ik hem een aantal keer meegenomen op wedstrijd. Inmiddels hebben we de punten voor het Z1 binnen. Begin 2017 hopen we ons debuut te maken!
Thuis trainen we natuurlijk hard door
Afbeelding
S&T is niet zo ons ding, we gaan lekker verder op een trensje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dat was het dan, mijn 2016.. Een jaar waarvan nooit had verwacht dat het zo zou lopen. Een jaar vol verdriet, maar waarbij we langzaamaan toch vooruit gaan kijken. Hopelijk brengt 2017 ons veel plezier en geluk, waarin in eindelijk mijn droom van het Z starten, waar kan gaan maken.

:wave:

MachoPablo

Re: 2016, niet het jaar wat ik verwacht, gedacht of gehoopt had.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 22:10

Wat een prachtige paarden je <3

en wat ee prachtige Topper heb je moeten laten gaan, Nog heel veel stertke

en veel suc6 in 2017

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 08:18

Mooie foto's Rilla!

Ik schrok van het stukje over Likari, dat had ik niet meegekregen van Hugo. Hoop dat 2017 een heel mooi jaar wordt voor je.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 08:33

Wat erg dat je zo onverwachts afscheid hebt moeten nemen van je paard.
Weet precies hoe dat voelt.
Vind het heel goed dat je ondanks je grote verdriet door bent gegaan.
Veel succes met je nieuwe paard in 2017!

FFDP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 08:51

Dat plotselinge afscheid moet wel heel lastig geweest zijn, sterkte!
Nog veel succes met je andere paarden gewenst!
Heel knappe paarden trouwens :)

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 09:05

Wat vreselijk om een paard zo te moeten verliezen. Heel veel sterkte, jullie waren een leuk stel samen.

Vind dat je een heel leuk nieuw paardje gevonden hebt. Met een hele mooie uitstralling. Nog heel veel succes samen.

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 13:16

Wat een jaar met hoogte en diepte punten!
Maar ik weet zeker dat Harrie op je pad is gekomen met een reden. Hij zal Likari niet vervangen, maar geeft je wel weer de lol in het rijden met een doel terug.
Ik ben benieuwd wat 2017 jullie gaat brengen!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 14:02

Wat een zwaar jaar heb jij achter de rug, maar wel fijn dat je terug een beetje het plezier in het rijden hebt terug gevonden!
Hopelijk ga je een fijn 2017 tegemoet!

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 15:21

Poeh, wat heftig dat je zo onverwacht afscheid moest nemen van je topper..
Knap dat je de draad toch weer hebt weten op te pakken!
Ik wens je heel veel plezier en succes in 2017! Jullie gaan vast knallen in de Z!

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 20:18

Wat een klap was het toen ik las dat je Likaar verloren was. Onwijs heftig, en oneerlijk. Maar je hebt gedaan wat kon, en hem altijd lief gehad.

En nu met Apart en Gaya lekker gaan genieten van 2017, en herinner Likaar zn goede momenten.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 22:11

Van bonte ruin, naar united vos met 3 witte benen.. Been there, done that..
Voor mij was het helaas geen leuk afscheid van mijn bonte topper.. Maar bij jou was het allemaal nog even wat heftiger.. oliebol zooi!

Gelukkig heb je op een aparte manier toch weer een lichtpuntje! :j