Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 20:00

Hier helaas nog geen reactie op filmpje. Maar ook gestuurd rond de feestdagen. Dus zal nog wel komen (of het is zo dramatisch dat hij niets te zeggen heeft :P )

Nieuwe filmpjes zijn zeker welkom. Zeker nu ik zo thuis ziek zit te zijn. :P

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 20:03

Weet niet hoe je ijslander loopt qua gangen, maar weet wel dat klein lichtrijden niet altijd meevalt op kleinere paarden (Afh. van hun gangen), aangezien het al klein kan zijn. Wijken is inderdaad handig om snel te kunnen om boventstaande en bij mij en vorige paarden werd het altijd vrij snel aangeleerd om hele praktische redden, bomen en lantaarns geven niet mee, dus moet paard aan de kant anders heb je geen knieen meer. :+


@mirjamalavaro, van der eactiesnelheid op filmpjes moet je je niet te veel voorstellen :D

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:55

Ja Sjolvir, daar had ik niet bij stil gestaan.

Even nog een aanvulling ter verduidelijking waarom ik noemde dat ik een langzaam tempo zou willen kunnen rijden; omdat ik denk dat het goed is als jij als ruiter je paard naar een hoger toe kan brengen. Daarvoor moet je naar het gewenste tempo toe kunnen rijden. En hij moet zich qua tempo ook kunnen laten begrenzen door zit en teugelhulp. Dus beíden invloeden moet de ruiter kunnen hebben. Niet alleen maar dingen doen waardoor je van te snel naar precies op het gewenste tempo uit komt.
Uiteindelijk wil je dat je paard tussen je drijvende benen en je begrenzende handen/zit in loopt. In het ideale geval zo dat je beiden nauwelijks meer hoeft te doen. Dan voelt het dat hij net voor je been uit loopt ( je hoeft het niet te onderhouden met je beenhulp ) maar je de impuls door je hand en zit begrensd weet ( dus ook dat hoef je in het ideale geval niet te doen omdat hij tussen been en zit/hand in loopt ). Om dit vast te houden, maak je als het super voor elkaar is onzichtbaar kleine tempo wisselingen. Zodat je hem eigenlijk heel heel klein iedere keer de begrenzingen van de been en hand/zit hulp laat voelen zodat hij daar op gericht blijft en daar tussen wil blijven lopen.
Zo kan je de opgesloten energie ook gaan bewerken en hem leren de impuls naar meer dragen en naar afzet naar boven ipv naar alleen maar naar voren om te zetten.
Dus moet je een jong paard leren zich zowel door het been naar voren te laten zetten, als door zit en hand te laten begrenzen. Vandaar dat ik zei dat ik hem zelfs in een lager tempo zou willen kunnen laten lopen dan een arbeidsttempo. Zodat je hem naar dat arbeistempo toe kan rijden. En zodat hij zich goed leert begrenzen door hand en zit. Je zet er feitelijk de knopjes al op die je later nodig gaat hebben.
En omdat je niet wil plukken met je handen, gebruik je de kleine volte ( zo klein als wat het gewenste resultaat geeft ) om te leren te laten begrenzen ( dus je doet dat in combinatie met je zit en hand hulpen zodat hij het ooit zonder hulp van de volte kan ) en leer je hem vanuit een laag tempo vanuit je beenhulp naar voren te gaan. Vandaar dat ik zei, niet je benen afsteken. Wat veel mensen in een reflex doen bij te snelle paarden. Hij moet leren gerust te zijn op het voelen van een been wat ontspannen langs zijn lichaam ligt. En niet leren dat hij door te rennen van dat gevoel weg kan vluchten.

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:04

even mijn wanhoop en frustratie van me afschrijven hoor. Want verdorie wat is paardrijden toch moeilijk. Vandaag deed ik zo'n beetje alles verkeerd. Het tempo lag te hoog, ze liep te weinig over de rug, mijn handen neigen weer te hoog te gaan, alle overgangen waren te strak en ik probeerde er niets aan te doen, ik heb geen hoek goed ingereden, ik was te druk in mijn hoofd dus ook in mijn lichaam wat haar alleen maar heter en strakker maakt etc etc etc.
Ze heeft geen makkelijk lichaam. Vooral dat het stuk achter het zadel lang is en ze met een hoog kruis loopt, maakt het moeilijk voor haar om haar bekken goed te kantelen. Ik dacht daar een tijdje goed mee bezig te zijn maar nu lijkt het alsof ik weer helemaal terug bij af ben.
Ik geloof dat ik heel moeilijk dingen vast kan houden. Ik neem me dingen voor en die doe ik dan. Als het na een paar sessies goed en makkelijker gaat, dan begin ik dat weer te versloffen en verlies ik weer waar ik aan gewerkt heb. En waarom? Omdat ik mijn aandacht dan weer op iets anders richt. En dan verlies ik dus de focus op eerdere dingen. Ik kan dan niet het gewonnenen vasthouden en er iets aan toe voegen. Ik verwissel het ene voor het andere. Dus eindig ik steeds met bijna niets. Zo kom ik geen stap verder. Echt zooo balen!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:08

:(:) frustraties horen erbij geloof ik. Zo gingen mijn laatste trainingen met Zorro ook.

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 09:52

Ah Promisse, dat is herkenbaar hoor! Dat je merkt dat je paard ineens zonder enige stelling of buiging over de volte loopt, omdat je zo hard aan het focussen bent op het hebben van een licht contact met de mond en scherp aan het been zijn. Terwijl het afgelopen half jaar júíst in het teken stonden van stellig en buiging.. Tja, paardrijden is ook moeilijk. Zo veel coördinatie, balans, analytisch vermogen, geduld, innerlijke rust... Het is bijna een zen-denksport :D Dat je je bewust bent van wát er fout gaat, is denk ik al 10 stappen verder dan veel mensen die het paard er de schuld van geven!

Ik ben gisteren weer met de merrie op selectiewedstrijd geweest. Geprobeerd echt met een stille contactteugel te rijden, haar daar iets in te rijden, maar vooral niet teveel te doen. Ze was enorm rustig in haar aanleuning, zo fijn heb ik haar de afgelopen maand nog niet gehad. Voor mijn gevoel een fijne en stabiele proef gereden, wat op zich ook bleek uit de cijfers en feedback. De eigenaresse van Eve vond het een wat saaie proef om naar te kijken en dat geloof ik ook wel: ik heb er niet echt flink aan gereden, niet mijn best gedaan iets spetterends neer te zetten, ook omdat ik op dat moment zoooo blij was met die rustige verbinding (ipv achter de teugel kruipen). Uiteindelijk een nette 7e plaats én we hebben ons na 3 wedstrijden geplaatst voor de regio (NH)!!! Wordt mijn aller eerste keer, dus heel spannend en super leuk :D Nu dus oefenen met rust behouden én meer op het achterbeen krijgen voor een wat netter en 'spannender' beeld... Mag vanaf dag in module 2, dus hopelijk vind ik daar wat trainingstips!

Afbeelding

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:25

@Joyce, Dat spetterend op wedstrijd komt wel weer als je nieuwe verbinding voor jullie beiden een gewoonte wordt, gefeliciteerd met je plek in de region.
En dat lijstje: coördinatie, balans, analytisch vermogen, geduld, innerlijke rust... Het is bijna een zen-denksport, check!! Reden dat ik mocht en moest blijven rijden, pfftttt. Plak er nog bij souplesse, want anders stuiter je ook van je paard, dus lossigheid van de ruiter mag er ook nog bij. Zen denk sport waar je moe van wordt. Lichamelijk en geestelijk dus weer helemaal in balans.

@Promise, zo herkanbaar, kotm uiteindelijk weer goed, zit met zwarte ook weer in de 30 meter lang paard fase (voornamelijk mijn shculd), maar gaat vast wel weer keer goed komen.

Klein beige ben ik heel blij mee, die doet het super, haar silouetje wordt steeds (gaat langzam aan meer dragen, let op alles met mate en minimal he!?, maar het gaat vooruit) mooier en oefeningen gaan steeds iets makkelijker, buiging gaat ook ietsje beter, maar nog lange weg te gaan.WEl de laatste wkn nu terug naar racegalop, maar komt ook wel weer geod. Zij is gewooon feestje om te rijden, al is ze soms zo onduegend en brutaal asl de hel. :Y)

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:37

Goed gedaan Joyce :D
Iig lekker bezig Sjol!

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:42

mirjamalvaro schreef:
Goed gedaan Joyce :D
Iig lekker bezig Sjol!


Ha ha, vind het luxe, rij ze zelden of nooit en toch doen ze het :D :o Beige heeft er nu echt leuke bijrijder bij ben ik heel blij mee, heb nu dus 2 leuke bijrijders.
En zwarte laat ik gewoon door instructie bijrijden, kan die alles wat ik verpruts met 2 x per week rijden weer recht zetten. Wie neit sterk is moet slim zijn.

Weet jij al wanneer ze je gaan helpen?

pol013

Berichten: 8999
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:43

Dat frustrerende snap ik helemaal hoor. Zit er er toch weer aan te regelen bij mijn jonkie. Het is ook zo verleidelijk. Dan gaat die kop weer ergens heen in galop en voel ik mij echt zo'n deus.
Daar staat tegenover dat ik op mijn oudje dan ineens denk. Ik wist niet dat paarrijden zo simpel kon zijn. gewoon stilzitten. Niet in een frame dwingen en dan gaat alles vanzelf :j

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:08

pol013 schreef:
Dat frustrerende snap ik helemaal hoor. Zit er er toch weer aan te regelen bij mijn jonkie. Het is ook zo verleidelijk. Dan gaat die kop weer ergens heen in galop en voel ik mij echt zo'n deus.
Daar staat tegenover dat ik op mijn oudje dan ineens denk. Ik wist niet dat paarrijden zo simpel kon zijn. gewoon stilzitten. Niet in een frame dwingen en dan gaat alles vanzelf :j


Zo hilarisch... bij mij is het juist andersom.. de jonge is zoveel makkelijker te irjden dan de oude :D , de jonge is altijd blij en in voor werken soms iets te enthousiast of mal, maar probeert het in ieder geval de oude als je niet goed in ej vel zit (en helaas zit dat vel verkered) die zegt dan.. jij niet goed doen? Dan ik niet goed doen.. Dat is echt kruidje roer me niet, zal je er nooit afgooien, niet bokken of wat dan ook, maar hij wordt dan lang lange r langst, traag trager traagst en dat werkt neit, want dan wil ik weer jagen en dat werkt al helemal niet en vast zat ik dan toch al dat werkt ook al niet, die kleine is veel vergevingsgezinder in dat opzicht, die zegt oke!!! oude zegt duuhhhhhh!!! (leer je wel van rijden, maar pffttt confronterend en frsutredrend.)

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:18

Hihi hier ook. De 3 jarige wil altijd, de andere twee moet je echt niet op hun teentjes trappen.

18 januari gaan ze CT scan maken en verder kijken. En dan zal ik wel moeten aandringen dat ze echt wat moeten doen. Ziekenhuizen laten het graag op hun beloop als je moeilijk geval bent.
Ondertussen verveelt Zorro zich stierlijk. Merk je toch wel dat hij hoog in het werk stond. :=

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:35

Joyce_ schreef:
Zo veel coördinatie, balans, analytisch vermogen, geduld, innerlijke rust... Het is bijna een zen-denksport :D Dat je je bewust bent van wát er fout gaat, is denk ik al 10 stappen verder dan veel mensen die het paard er de schuld van geven!

Mijn dag is weer helemaal ok, als ik dit hier meelees , super ontwikkeling +:)+


Citaat:
De eigenaresse van Eve vond het een wat saaie proef om naar te kijken en dat geloof ik ook wel: ik heb er niet echt flink aan gereden, niet mijn best gedaan iets spetterends neer te zetten, ook omdat ik op dat moment zoooo blij was met die rustige verbinding (ipv achter de teugel kruipen).

Ook hier weer helemaal fijn dat je zo gaat rijden en een team gaat vormen met elkaar, en ja dat ziet er ietwat anders uit, maar tegelijk ook diep triest dat zoveel in de sport niet eens meer kunnen zien of een paard fijn en goed loopt in zijn lijf....
Het enige wat je kunt doen, is het laten zien als combi en wellicht kunt laten voelen aan mederuiters en stalgenoten ??

tja we zullen er maar aan moeten gaan wennen dat het er allemaal minder spectaculair uitziet met minder been gelift en gezwaai, maar wel een fijn door het lijf lopend paard wat > 20 jaar plezier heeft in wat ie doet.
Duim mee, dat Rien en gelijkwaardige trainers een kentering richting Kd voor elkaar gaan krijgen +:)+

En dat staat helemaal los van wat voor nivo dan ook!, ik rij zelf geen deukje in pakje boter :D ;) , maar zie direct of een paard fijn beweegt of niet en vaak ook meestal waarom.
En dat van B tot Z > .., het is diep triest hoe weinig fijn bewegende paarden en pony's je ziet.

Wil je verder komen met Rien en gelijkwaardige trainers, zul je zelf ook aan de studie en grondwerk moeten en niet alleen rijtechnisch bezig zijn.
Bij verdieping en eigen studie naar het "waarom paarden zo bewegen" gaat de hele training van Rien e.a. spreken, en is er geen woord abacadabra meer bij :)*
Alles wat hij doet, zegt en laat zien is volkomen logisch.


+:)+ zo effe jullie allen hier een positieve impuls geven +:)+

pol013

Berichten: 8999
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:08

Die jonge heeft genoeg werklust dat is het probleem niet. Maar hij heeft ook de concentratie van een pinda. En dan is het heel verleidelijk om de rijtechnisch op de juiste manier verkregen 'krul' weer terug op te eisen als hij voor de 231e keer afgeleid is.
Al twijfel ik nu ik bij module 2 ben of ik daar wel eindeloos engelen geduld mee moet hebben of toch ik draf dan tegen hem moet zeggen 'ophouden nu'.
In galop (nog) niet, want dan heeft hij soms gewoon nog wat moeite met balans maar in draf zit de moeite hem alleen in zijn hoofd.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:20

Je mag best zijn aandacht eisen hoor. Niet TE lief worden. Zolang je maar niet met terugwerkende hand gaat dwingen.

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:41

-O- pfff. Vandaag terug naar de kliniek geweest omdat het vorige week te veel stormde. Kogel is goed maar onder de sprong is de pees nog geïrriteerd. Nu weer 6 weken stappen en dan weer terug.
Ook overleg gehad over hoe of wat als hij wel weer groen licht krijgt. Kort samengevat kan ik niet voldoende rijden en is gentlemen eigenlijk niet ver genoeg doorgereden in de basis. Om het ons zelf makkelijker te maken en duidelijker voor het paard adviseerde hij om er een handige ruiter op te zetten voor zeker 1 a 2 maanden en daarna toch met flinke begeleiding zelf weer aan de gang te gaan.
We gaan dus ook oriënteren op iemand die bij ons komt rijden of een africhtstal/doorrijstal. Maar man met het idee dat ik mijn paard uit handen geef voor een tijdje vind ik toch wel moeilijk. Zo veel quick fixers die adverteren en ik vind het wel heel belangrijk dat er eerlijk gereden wordt zonder geruk en geplukt.
Maarja als het beter voor ons beide (en ma niet te vergeten) als iemand anders hem doorrijd moet ik mij daar ook bij neerleggen.

Iemand hier toevallig tips, ervaringen (goed of slecht) met doorrijstallen/doorrijders etc? Mag ook via pb!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:12

Moeilijk. Geloof niet dat ik de meerwaarde van iemand anders erop zie? Maar als je er zelf achter staat vooral doen. Heb helaas geen tips voor je.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:19

miss_lizje schreef:
-O- pfff. Vandaag terug naar de kliniek geweest omdat het vorige week te veel stormde. Kogel is goed maar onder de sprong is de pees nog geïrriteerd. Nu weer 6 weken stappen en dan weer terug.
Ook overleg gehad over hoe of wat als hij wel weer groen licht krijgt. Kort samengevat kan ik niet voldoende rijden en is gentlemen eigenlijk niet ver genoeg doorgereden in de basis. Om het ons zelf makkelijker te maken en duidelijker voor het paard adviseerde hij om er een handige ruiter op te zetten voor zeker 1 a 2 maanden en daarna toch met flinke begeleiding zelf weer aan de gang te gaan.
We gaan dus ook oriënteren op iemand die bij ons komt rijden of een africhtstal/doorrijstal. Maar man met het idee dat ik mijn paard uit handen geef voor een tijdje vind ik toch wel moeilijk. Zo veel quick fixers die adverteren en ik vind het wel heel belangrijk dat er eerlijk gereden wordt zonder geruk en geplukt.
Maarja als het beter voor ons beide (en ma niet te vergeten) als iemand anders hem doorrijd moet ik mij daar ook bij neerleggen.

Iemand hier toevallig tips, ervaringen (goed of slecht) met doorrijstallen/doorrijders etc? Mag ook via pb!

Zou je je paard tijdelijk ergens anders willen stallen? Dan kan ik je Nicky Star van Equinova van harte aanbevelen. Juist met dit soort trajecten is zij heel handig. Je kunt dan ook afspreken om haar de eerste maand te laten rijden en in de volgende maand onder haar begeleiding te rijden.

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:37

mirjamalvaro schreef:
Moeilijk. Geloof niet dat ik de meerwaarde van iemand anders erop zie? Maar als je er zelf achter staat vooral doen. Heb helaas geen tips voor je.


Kort samengevat ben ik niet goed genoeg om mijn paard te leren hoe hij zijn lichaam moet gebruiken. Arts is van mening dat zolang ik het paard niet genoeg kan begeleiden paard in een visuele cirkel komt van niet weten wat met lichaam moet met bijbehorende blokkades/blessures.

@Mrijn

Paars ergens anders stallen is een optie, wel mijn laatste omdat ik het toch wel eng vind om het allemaal uit handen te geven.

We hebben nu een paar namen via via waar we ook mee gaan praten.

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:52

En dan? Als je paard verder is? Doen moeten jij en je moeder ook verder zijn lijkt mij. Dus dat betekend dat jullie in die tijd ook moeten leren. Of zie ik dat verkeerd?

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 01:00


Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 09:01

Is het een idee om een goede instructie bij jou op stal jouw paard te laten rijden zodat ze kan laten zien en uitleggen wat ze/hij doet. En dat als het paard het aankan, jij er daarna even les op krijgt en de instructie hem eventueel nog kort na rijdt. Dan kan je zelf ook leren hoe je hem rijden moet en kan de instructeur eventueel gemaakte fouten weer wegpoetsen.
Of eerst door iemand laten revalideren en daarna wat ik hierboven schrijf. Op de één of andere manier zullen jij en je moeder ook moeten leren hoe je hem goed moet rijden. Want je hebt een paard echt binnen de kortste keren weer verkeerd aan het lopen en dan ben je weer bij af.
Of dat je tijdens het revalidatieproces regelmatig daarnaar toe gaat om hem onder begeleiding te rijden.
Zoiets....

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 11:52

Promisse schreef:
Is het een idee om een goede instructie bij jou op stal jouw paard te laten rijden zodat ze kan laten zien en uitleggen wat ze/hij doet. En dat als het paard het aankan, jij er daarna even les op krijgt en de instructie hem eventueel nog kort na rijdt. Dan kan je zelf ook leren hoe je hem rijden moet en kan de instructeur eventueel gemaakte fouten weer wegpoetsen.
Of eerst door iemand laten revalideren en daarna wat ik hierboven schrijf. Op de één of andere manier zullen jij en je moeder ook moeten leren hoe je hem goed moet rijden. Want je hebt een paard echt binnen de kortste keren weer verkeerd aan het lopen en dan ben je weer bij af.
Of dat je tijdens het revalidatieproces regelmatig daarnaar toe gaat om hem onder begeleiding te rijden.
Zoiets....


Is lastig uit anden geven, zou ook kiezen voor denk ik laten rijden door handig iemand / insturcite en dan zo snel mogelijk zelf erop en lessen bij die persoon om het zelf ook te leren. Kost wel wat, maar dat kosten de andere opties ook en zo leer je zelf mee en hij staat lekker waar hij altijd staat.

Zwarte van mij doe ik iets soortglijks mee, aangezien ik max 2 x in de week rij en ik rij die 2x ook nog eens met les en laat hem 1 x in de week rijden, zou ik anders noooit doen, maar ik red het alleen niet, dan zet ik alles vast en rij hem en mezelf naar zijn vaantjes. Dat is zonde.

Wegens omstandigheden heb ik beige tijd uit handen moeten geven, weet dat dat echt niet leuk is, heb toen maar gekozen voor laten beleren voor wagen (was ik al mee bezig) ipv onder het zadel, aangezien ze toch bezig moest worden gehouden en dit me dan ondanks dat ik er van baalde als stekker dat ze weg moest beste optie vond en een zeer geschikte menbeleerstal ken hier in de buurt (Zwartewaal Piet daar is echt handig).
Vond dat blijvend geen optie, miste mijn frummeldier, dus weer naar huis gehaald. Nu 2 bijrijders....
En dat is gewoon mijn pretpony, les ik zelden mee.

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:45

Lijkt mij een prima oplossing. Ik vind het altijd een hele erge impact voor ze hebben als ze verhuizen moeten. Die van mij heeft zeker een half jaar nodig om zich echt weer veilig te voelen. Dus voor haar zou even tijdelijk op een andere stal zetten zeker geen fijne oplossing zijn.

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:38

Bedankt voor de tips tot nu toe. Ga er rustig naar kijken en informeren. Ook eens met fysio overleggen wat het beste kan werken. Maar laten we voorop stellen dat ik niet een paard heb om alleen anderen er op te laten rijden. Het is wel de bedoeling dat ik zelf hem goed aan het lopen krijg.

Maar voorlopig alleen maar stappen. Is het niet een kreupel paard dan is het wel een autoaanrijding die roet in het eten gooit. (Blikschade en flinke spierpijn, er is er 1 vanochtend bij mij achterop geklapt).