Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 08:10

Promisse ik ga met je mee dat joyce meer gaat hebben aan horizontaal evenwicht zodat het achterbeen meer aangesproken wordt

Netjes van jullie wedstrijden sjolvir en yvanka

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:54

Ah, dat is fijn om te horen, bedankt voor die tip hoor. Gisteren dus met contactteugel gereden en hoewel haar aanleuning rustiger werd, kletterde ze wel op de voorhand met haar achterbenen erachteraan sloffend. Goed om te weten dat ik dus niet zó ver terug hoef ;)

Ik probeer haar de laatste tijd in een wat lager tempo te rijden om haar wat meer te kunnen sluiten. Schoudervoor in galop ook om haar achterhand er meer onder te krijgen. Zijn dat een beetje de oefeningen waar jullie ook aan denken als het gaat om meer horizontaal evenwicht?

En dan nog een vraag: zou ik haar in dit 'stadium' van haar training (L niveau) in galop lager in moeten stellen?

Afbeelding


Afbeelding


De eigenaresse van Eve heeft mijn laatste wedstrijd (ook bezig met selecties, erg spannend!!) gefilmd, als ik die binnen heb, wil ik hem hier wel heel graag laten zien, ben benieuwd wat jullie van bewegende beelden vinden!

Ik vind het echt helemaal leuk dit, zo'n serieus en opbouwend topic! Mijn liefde voor bokt is jaren geleden verwaterd door gebrek aan dit soort topics, dus ik ben blij met deze vondst :D

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:13

Joyce hoeft denk ik niet terug naar het absolute begin. Immers heeft ze al fijn contact en een goed voorwaarts denkend paard. Nu inderdaad met dat fijne contact hem meer op de achterhand zetten.
Zou hem daar in de galop misschien wel iets lager ingesteld willen zien. Maar dat vind ik zelf nog erg lastig om te bepalen. :')

Lauke

Berichten: 4253
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Bunschoten-spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:20

Leuk paard Joyce! en wat goed dat je de stap hebt gezet!
Op de galopfoto's zou ik haar niet perse lager instellen, maar wel meer ruimte geven. Je ziet nu op de foto's dat ze in knikt bij de derde halswervel. Als je haar dan meer ruimte geeft kan het natuurlijk zijn dat ze strak wordt. Dan kan je er altijd nog voor kiezen om haar wat lager in te stellen en vanuit daar weer toe te werken naar een iets hogere houding.
Zo zou ik het aanpakken :)


Sorry dat ik zo lang stil ben geweest :o Zo drukdrukdruk gehad!
Ik merk wel dat nu ik er iets minder mee bezig ben ik toch weer terug val in oude gewoontes en soms dat toch te veel teugel gebruik. Die grens is best wel lastig om te bepalen.
Al met al gaat Verna nog steeds wel heel goed moet ik zeggen, maar af en toe heb ik mijn twijfels of er nog steeds iets niet helemaal lekker zit in haar lijf. Een beetje het zelfde probleem als van de zomer, maar gelukkig is ze nu nog wel altijd heel vrolijk en voorwaarts, dus het is toch weer anders. Maar wel weer het linker achterbeen een beetje proberen te ontwijken. Buiging linksom blijft dus ook een probleem, terwijl ze ook echt super fijne stukken er tussen heeft zitten, maar dit volhouden kan ze niet.

Ik twijfel dan ook om misschien weer de osteo er bij te halen, die heeft vorige keer een hoop kunnen doen voor ons. Maar ook het zadel mag weer eens gecontroleerd worden. Ik twijfel of die nog helemaal correct ligt of dat ik misschien een andere boommaat er in moet. Ze is zo veranderd nadat het veulen er af was. Maarja, het is niet mijn eigen paard en ik heb eigenlijk ook het geld niet om dit alles in 1x te laten komen, dus voor nu wordt het een keuze tussen osteo of zadelmaker en dan denk ik dat de osteo hier meer mee kan, want het zadel ligt ook zeker niet echt slecht. Maar ik denk nog even verder, eigenaar moet ook akkoord geven en die vindt dat waarschijnlijk onzin :=

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:46

Hmm, lastig hoor, de nadelen van het rijden van andermans paarden.. Paard heeft maar geluk met een ruiter die zo alert is :) Wellicht kan de osteopaat ook een korte blik op het zadel werpen? Ik kan me voorstellen dat haar rug na een bezoek van de osteo ook weer erg gaat veranderen in bespiering, dus in die zin snap ik dat je dan nog een paar weken/maanden wacht met de zadelmaker laten komen.

En nogmaals bedankt voor de tips allemaal! Meer ruimte geven in galop klopt echt, ook als ik naar mijn handhouding kijk. Dat is echt mijn zwakke punt, vooral omdat ze op deze manier goed VOELT en als ik meer ruimte geef, voelt het alsof ze meer uit elkaar loopt en stugger wordt. Daar moet ik echt vanaf.

Heb haar ook een tijdje zo gereden in galop, waar ze wel fijn los van wordt, maar het helpt niet echt in meer gewicht op de achterhand krijgen natuurlijk..


Afbeelding

Afbeelding

Goed. Ik zal even ophouden met mijn fotospam nu. :P
Laatst bijgewerkt door Joyce_ op 28-12-17 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

GJ9

Berichten: 4470
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:52

Joyce, kijk gewoon even goed het werkboek van fase 1 en fase 2. Daar in staat gewoon stap voor stap uitgelegd, aan welke voorwaarden je paard moet, alvorens je verder gaat in de training. Het kan dus dat jij jouw paard 5 minuten aan de contactteugel rijdt, en dan beseft dat je aan de drie voorwaarden voldoet, en dan kan je dus verder gaan werken Aan het verplaatsen van het evenwicht, en het meer onderbrengen van de achterland. Meer dan dat is de contact tegel ook niet, alleen als je aan de drie voorwaarden niet voldoet, moet je langer bezig blijven aan het verplaatsen van het evenwicht, en het meer onderbrengen van de achterland. Meer dan dat is de contact tegel ook niet, alleen als je aan de drie voorwaarden niet voldoet, moet je langer bezig blijven In die fase. Leuk paard!

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:57

Bedankt GJ! Helaas kan ik nu nog alleen bij module 1, dus in die zin leer ik veel van jullie 'gevorderde Rieners' ;) Het zal vast allemaal nog duidelijker worden als ik alle filmpjes heb gezien en ook module 2 in kan!

Sjolvir

Berichten: 25274
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:59

Geduld Joyce, met paard en filmpjes, ha ha.

Ik denk ook niet helemaal terug naar af, wel iets meer ruimte maar daarbij niet meer laten dalen lijkt me. Dus je sprong proberen te behouden, denk dat schouder voor in galop daar best bij kan helpen wat je nu al ongeveer probeert. Uit elkaar laten vallen is zeker niet de bedoeling bij contact teugel.

jillaroo

Berichten: 306
Geregistreerd: 31-01-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 10:58

Sjolvir en Yvank gefeliciteerd met de wedstrijdresultaten. Zelf ook eindelijk weer winst gereden met de Friese ruin afgelopen weekend, maar belangrijker nog: geen paniek in de ring! En daar waren we naar toe aan het werken. Dus heel erg blij mee, kleine stapjes, nog niet té vreemd terrein maar alleen naar bakken die hij redelijk goed kent en dan uitbouwen. Thuis loopt hij echt heel fijn.

Joyce: Ik zou het filmpje over het verbeteren van het ruggebruik en verbinding (bonus) in module 1 even bekijken. Is een lange sessie, maar de oefening die Rien daar laat doen heeft mij enorm veel gebracht in termen van het verplaatsen van het evenwicht en het sterker en meer opwaarts krijgen van mijn paarden.

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 12:45

Welk filmpje bedoel je Jillaroo? Zeker dat die in module 1 komt? Ik kan hem zo niet vinden..

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 13:16

hij staat inderdaad in module 2

Sjolvir

Berichten: 25274
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 13:32

jillaroo schreef:
Sjolvir en Yvank gefeliciteerd met de wedstrijdresultaten. Zelf ook eindelijk weer winst gereden met de Friese ruin afgelopen weekend, maar belangrijker nog: geen paniek in de ring! En daar waren we naar toe aan het werken. Dus heel erg blij mee, kleine stapjes, nog niet té vreemd terrein maar alleen naar bakken die hij redelijk goed kent en dan uitbouwen. Thuis loopt hij echt heel fijn.

Joyce: Ik zou het filmpje over het verbeteren van het ruggebruik en verbinding (bonus) in module 1 even bekijken. Is een lange sessie, maar de oefening die Rien daar laat doen heeft mij enorm veel gebracht in termen van het verplaatsen van het evenwicht en het sterker en meer opwaarts krijgen van mijn paarden.


Dat is al super fijn he!? Geen paniek en zich laten rijden.

(Ik ging er van uit dat Heps op dag 1 van uit, hele grote blije bende er van zou maken en alle kanten op zou spirngen, maar het is Heps, dus dag 1 was ze super braaf, dag 2 moe, slecht aan het been, daardoor uitzwaaien en uche.. toen had ze ineens bakkabouters ontdekt (duif bij A. of was het de mensen die achter de op kier staande deur langs liepen? Nou ja, Bij F volte 10 meter met dikke deuk bij A, A van stap aanspirngen ging uiteraard ook niet echt, dus volte.. en toen hele creatieve contra slangenvolte, dus dat waren niet veel punten). 2e proef, bakkabouters weg, pony echt moe en ook foutjes 177pnt 2e plaats, maar ik vond het knap van mijn kleine kortpotige hummeltje zomaar in de M2 gesmeten terwijl ze nog niet M2 klaar is.

Had van dag 1 uit nog via moeder van schrijver leuke over mijn bolletje. Jury had gezegd dat ze beste travers van de dag had (uche.. allen die op rechterhand he!! die op links moet nog heel hard aan gewerkt worden, iets met nog niet M2 klaar en ook die op rechts verknal ik nog wel eens :Y) ) en dat je daar dus geen heel duur paard voor nodig had, maar dat dat dus ook kon met een simpel als pony lopende pony.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 13:55

Toch super goed sjol!

Hier alles op laag pitje. Gezondheud knalt achteruit (volgende week maar weer ziekenhuis bellen). Bak droogt ook niet bepaald en nu sneeuwt het weer hier. :(

Sjolvir

Berichten: 25274
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 14:04

mirjamalvaro schreef:
Toch super goed sjol!

Hier alles op laag pitje. Gezondheud knalt achteruit (volgende week maar weer ziekenhuis bellen). Bak droogt ook niet bepaald en nu sneeuwt het weer hier. :(


DAt is echt Q%$#@Q%@Q% (ik ben dus extra blij met Heps, omdat die inderdaad met wrak mens en weinig training echt haar best doet, dan kan je zo blij zijn met je paarden, pfftttttt. En bijrijders :D :o )
hoop dat ziekenhuis wat voor je kan betekenen.
Sneeuw!! NEEEEEEE!! wil geen sneeuw.. hier regent het tot nu toe alleen maar.

Sjolvir

Berichten: 25274
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 14:25

Stink.... het sneeuwt hier nu ook, zucht....

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 14:50

:(:)

Ik heb verhoogde hersendruk en daarvoor een drain van hersenen naar buik lopen. Denken dat deze verstopt zit. Maar zit ook niet echt te wachten op weer een hersenoperatie, zucht.
Maar goed eerst het weekend maar afwachten.

Sjolvir

Berichten: 25274
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:09

mirjamalvaro schreef:
:(:)

Ik heb verhoogde hersendruk en daarvoor een drain van hersenen naar buik lopen. Denken dat deze verstopt zit. Maar zit ook niet echt te wachten op weer een hersenoperatie, zucht.
Maar goed eerst het weekend maar afwachten.


Oei, daar wordt je echt neit vrolijk van. En als hij verstopt zit ook niet, hoop dat ze hem kunnen ontpluggen zonder ook voor je.

Elisa2

Berichten: 37239
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 16:47

Joyce_ schreef:
Hmm, lastig hoor, de nadelen van het rijden van andermans paarden.. Paard heeft maar geluk met een ruiter die zo alert is :) Wellicht kan de osteopaat ook een korte blik op het zadel werpen? Ik kan me voorstellen dat haar rug na een bezoek van de osteo ook weer erg gaat veranderen in bespiering, dus in die zin snap ik dat je dan nog een paar weken/maanden wacht met de zadelmaker laten komen.

En nogmaals bedankt voor de tips allemaal! Meer ruimte geven in galop klopt echt, ook als ik naar mijn handhouding kijk. Dat is echt mijn zwakke punt, vooral omdat ze op deze manier goed VOELT en als ik meer ruimte geef, voelt het alsof ze meer uit elkaar loopt en stugger wordt. Daar moet ik echt vanaf.

Heb haar ook een tijdje zo gereden in galop, waar ze wel fijn los van wordt, maar het helpt niet echt in meer gewicht op de achterhand krijgen natuurlijk..


[ [url=m/jL5iJ2.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Yr5pjA.png]Afbeelding[/url] ]

Goed. Ik zal even ophouden met mijn fotospam nu. :P


Sorry, ik breek even in..lees al wel wat vaker mee en ben fan van Rien's manier van rijden.

Zoals je haar rijd op de foto in galop kun je het gewicht prima op de achterhand krijgen, maar dat is een kwestie van dieper zitten, een halve ophouding maken op je buitenteugel zodat je haar op het achterbeen "zet" en tegelijkertijd je handen wat te kantelen {duimen naar achter} zodat ze omhoog kan komen en het neusje eruit kan doen en onderhouden met je been. En dan krijg je dus natuurlijke oprichting aan de voorkant, van achter uit en zul je ook merken dat ze lichter in je hand is/ word.

*edit* die oprichting is dan wellicht nog niet perfect, maar zo kun je korte stukjes trainen zodat ze sterker word maar wel goed over de rug blijft lopen en de bovenste halsspier voor de schoft omhoog bolt zoals het hoort ipv de tweede zoals te zien is op je "oprichtingsfoto" en dat verklaart ook gelijk waarom ze daar stug is in je hand.

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:46

Wow Mirjam, dat klinkt heftig! Kun je daar verder wel alles mee doen? Hoe komt dat zo, weten ze dat?

Bedankt voor je uitgebreide uitleg Elisa, heel fijn! Ik ga er na de jaarwisseling mee aan de slag.

Heb vandaag les gehad en ondanks dat ik mijn (fantastische <3 ) instructrice niet heb verteld over deze training (komt nog wel), kon ik alles wat zij uitlegde vertalen naar de contactteugel en vooral van achter naar voren rijden. Ze heeft me dit wel twintig keer gezegd om zo te rijden en kan echt goed uitleggen, maar door de online training had ik er nu iets meer beeld bij en begreep daardoor nu echt wat ze nou bedoelde. Het is wel echt een andere manier van rijden, ondanks dat we in de les wel meer richting horizontaal evenwicht rijden.

Ik merkte dat ze vandaag fijner van de grond ging draven en minder achter de loodlijn kroop. Nog niet een geheel stabiele aanleuning, maar dat verwacht ik ook niet na zo'n korte tijd. Mijn instructrice heeft een stukje gefilmd, zal het wel uploaden als ik het binnen heb.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:09

Joyce met werkende drain kan ik in principe gewoon alles. Alleen nu niet werkt word de druk dus te hoog, resulteert in hoofdpijn, duizeligheden, misselijk en je kunt uiteindelijk blind worden.

Klinkt super goed van je instructrice!

Nou Zorro ook in de lappenmand. Schrok mij net rot. Zette hem op stal kon hij geen pas recht zetten maar liep in een bochtje, echt heel raar. Schoot al gelijk hersenbloeding door mijn hoofd.
Snel de rest op stal en hij weer uit stal. Dacht zal eens onder deken voelen, zo dat deed dus zeer, liet zich bijna omvallen. Deken los, flinke dikke schouder met een mooie snee. Een van de dames is dus erg stput geweest tegen meneer. :(
Gelukkig dus flinke pijn en geen hersenbloeding. Schrok echt. :oo

Sjolvir

Berichten: 25274
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:17

mirjamalvaro schreef:
Joyce met werkende drain kan ik in principe gewoon alles. Alleen nu niet werkt word de druk dus te hoog, resulteert in hoofdpijn, duizeligheden, misselijk en je kunt uiteindelijk blind worden.

Klinkt super goed van je instructrice!

Nou Zorro ook in de lappenmand. Schrok mij net rot. Zette hem op stal kon hij geen pas recht zetten maar liep in een bochtje, echt heel raar. Schoot al gelijk hersenbloeding door mijn hoofd.
Snel de rest op stal en hij weer uit stal. Dacht zal eens onder deken voelen, zo dat deed dus zeer, liet zich bijna omvallen. Deken los, flinke dikke schouder met een mooie snee. Een van de dames is dus erg stput geweest tegen meneer. :(
Gelukkig dus flinke pijn en geen hersenbloeding. Schrok echt. :oo


Oef, dat geeft je halve hartverzakking, pffttt, maar nu moet je ook afwachten of het netjes geneest, leuek vriendinnen heeft ie.... Beterschap allebei dan maar.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:23

Hartverzakking was het zeker.
Nou he lieve vriendinnetjes pfffff. Denk wel dat het netjes geneest, op zich was het niet eens diepe snee (zat gelukkig ook deken tussen hoef en schouder := )
Denk dat het nu vooral stijfheid was en pijn. Hij was ook erg koud, dus waarschijnlijk tijdje verkrampt gestaan. :(:)
Nu lekker met dikkere deken aan, nacht op stal, metacam erin. En morgen eens zien hoe hij zijn stal uit komt.

Elisa2

Berichten: 37239
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 10:49

Joyce_ schreef:
Wow Mirjam, dat klinkt heftig! Kun je daar verder wel alles mee doen? Hoe komt dat zo, weten ze dat?

Bedankt voor je uitgebreide uitleg Elisa, heel fijn! Ik ga er na de jaarwisseling mee aan de slag.

Heb vandaag les gehad en ondanks dat ik mijn (fantastische <3 ) instructrice niet heb verteld over deze training (komt nog wel), kon ik alles wat zij uitlegde vertalen naar de contactteugel en vooral van achter naar voren rijden. Ze heeft me dit wel twintig keer gezegd om zo te rijden en kan echt goed uitleggen, maar door de online training had ik er nu iets meer beeld bij en begreep daardoor nu echt wat ze nou bedoelde. Het is wel echt een andere manier van rijden, ondanks dat we in de les wel meer richting horizontaal evenwicht rijden.

Ik merkte dat ze vandaag fijner van de grond ging draven en minder achter de loodlijn kroop. Nog niet een geheel stabiele aanleuning, maar dat verwacht ik ook niet na zo'n korte tijd. Mijn instructrice heeft een stukje gefilmd, zal het wel uploaden als ik het binnen heb.


Graag gedaan! wat fijn dat je nu meer beeld erbij krijgt en het beter begrijpt..zo te horen ben je erg fijn aan het ontwikkelen. :)

Balen Mirjam, sterkte ermee!

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:00

https://youtu.be/dPcLbZVJp88

Hier een filmpje van de les gisteren. Wat ik zelf zie: er zitten korte stukjes stille aanleuning bij, vooral wanneer ik mijn hand stil houd. Zoals je mijn instructrice hoort zeggen: ik heb de neiging om haar aanleuning-problemen op te lossen met mijn hand, in plaats van mijn hand stil te houden en haar daarin te rijden met mijn been. Precies wat Rien ook zegt dus, fijn dat dat aansluit.
Verder: tijdens het rijden voelt het alsof ik mijn handen ver naar voren heb en ruimte bied. Maar als ik het op film zie, heeft ze nog steeds echt te weinig ruimte voor. Probleem is ook wel dat als ik meer toesta, ze mijn hand nog niet helemaal volgt. Teugels losgooien heeft dus geen zin, want die ruimte pakt ze nog niet.

Ik denk dat ik meer vertrouwen moet krijgen dat als ik haar een tijd met meer ruimte rijd, haar uitnodig met mijn binnenhand en verder niets met mijn hand doe, ze uiteindelijk wel meer op lengte gaat lopen.

Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden!

Volgende week weer wedstrijd en zie op de startlijst dat de merrie die ik 10 (!! :O ) jaar geleden reed, in dezelfde klasse start! Heel erg leuk om die misschien weer te zien :) Misschien kennen oude bokkers haar nog wel: Miss Sundance

Afbeelding
Grappig wel, ook een vosmerrie die makkelijk 'eng' in de hals werd. :)

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:30

Alles even vluchtig bijgelezen.
Iedereen gefeliciteerd met behaalde resultaten! Komen ook weer hoop filmpjes/foto's voorbij.

Hier wordt momenteel al vanaf woensdag flink geknald met vuurwerk. Niet zo tof als je dus op een stal midden in een woonwijk staat. Fysio is nog wel langs geweest en was positief. Nu nog even woensdag afwachten. Ook een naam doorgekregen van iemand die mogelijk kan helpen met "doorrijden/bevestigen", afhankelijk van het behandelplan dat woensdag opgesteld gaat worden.

Duimen jullie mee dat we woensdag groen licht gaan krijgen?