Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FriesWytske
Berichten: 9901
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 09:52

Wat vinden jullie van de nieuwe site

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 09:58

Is weer ff zoeken waar wat staat (mobiel) maar zie niets nieuws geloof ik?
Wel al mijn "progressie" verdwenen dus zou weer opnieuw moeten beginnen dan. :')

Moet ik eerlijk zeggen dat ik al een tijd weinig zin heb om te kijken. Als er ondertiteling op de filmpjes zou zitten wel. Maar nu steeds te moe om geconcentreerd te luisteren. (Ernstig slechthorend, officieel doof maar met CI)

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 08:05

Mirjam, wat een fijne foto's van Sterre zeg. Ik vind het een gigantisch verschil, veel losser in het lijf en beter rug gebruik!!

Hier nog meer slecht nieuws, mijn man en zijn paard hebben vorige week een ongelukje gehad. Paard bokte hem eraf, verstapte zichzelf daarna en lang verhaal kort, capsule om de kogel open geknapt, pezen afgescheurd en we hebben hem de volgende ochtend in laten slapen.

Nu gaat de pony die hier voor training was ook weg, want 1 paard alleen is ook niets. We gaan dus allebei kijken voor een nieuw paard, hij voor een Arabier kruising met als doel weer endurance, en ik nog steeds voor een dressuur paard.

Het zit ons allemaal niet mee, maar gelukkig hebben we een nieuwe werkvergunning, dus nog 2 jaar in Namibie erbij. Dat betekent dat we eind volgende maand naar Kaapstad gaan om paarden te kijken.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 09:31

Dank jullie, leuk om te horen dat jullie Sterre verbeterd vinden!

Iris, oliebol wat een poedersuiker periode voor jullie. |(

Sjolvir

Berichten: 25279
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 16:14

Iriscope schreef:
Mirjam, wat een fijne foto's van Sterre zeg. Ik vind het een gigantisch verschil, veel losser in het lijf en beter rug gebruik!!

Hier nog meer slecht nieuws, mijn man en zijn paard hebben vorige week een ongelukje gehad. Paard bokte hem eraf, verstapte zichzelf daarna en lang verhaal kort, capsule om de kogel open geknapt, pezen afgescheurd en we hebben hem de volgende ochtend in laten slapen.

Nu gaat de pony die hier voor training was ook weg, want 1 paard alleen is ook niets. We gaan dus allebei kijken voor een nieuw paard, hij voor een Arabier kruising met als doel weer endurance, en ik nog steeds voor een dressuur paard.

Het zit ons allemaal niet mee, maar gelukkig hebben we een nieuwe werkvergunning, dus nog 2 jaar in Namibie erbij. Dat betekent dat we eind volgende maand naar Kaapstad gaan om paarden te kijken.


Jemig, sterkte, dat is echt waardeloos.....

Pasterza

Berichten: 2696
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 19:10

Iriscope, veel sterkte met dit grote verlies Y;(

Een half jaar geleden heb ik alle 4 modules van de online trainingen van DressagePro gekocht en betaal in 12 termijnen. Ik moet dus nog een half jaar betalen voor iets wat grotendeels niet meer geleverd wordt :+ |o . De eerste 2 modules ben ik doorheen, de overige 2 bevat amper informatie. Vind dat absoluut niet netjes.
Volgens de site stond destijds vermeld dat bij aanmelding ik een uitrijdeken zou ontvangen. Nooit ontvangen. Mail gestuurd. Bleek een oude actie te zijn |o . Dat was al een domper. Nu dit.
Zal weer een e-mail sturen over hoe nu verder want vind dit echt niet kunnen.

_Nelleke_

Berichten: 8060
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 08:47

Ik zag nu in het laatste mailtje van Conny dat iedereen die modules heeft gekocht 2 maanden gratis toegang krijgt tot de ruiterclub per gekochte module. Pasterza, dat zou voor jou betekenen dat je 8 maanden gratis toegang hebt tot de ruiterclub.

Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 09:16

_Nelleke_ schreef:
Ik zag nu in het laatste mailtje van Conny dat iedereen die modules heeft gekocht 2 maanden gratis toegang krijgt tot de ruiterclub per gekochte module. Pasterza, dat zou voor jou betekenen dat je 8 maanden gratis toegang hebt tot de ruiterclub.


Waar staat dit?
Ik kocht van in begin meteen de ganse training.
De enige mail die ik mocht ontvangen is dat bij aanmelding voor de nieuwe ruiterclub er korting geldt en dat er na een jaar onbeperkt toegang is...

Iris, veel sterkte nog daar.

FriesWytske
Berichten: 9901
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 09:20

Die heb ik ook gekregen. Per module 2 maanden korting. En dan na een jaar gratis toegang houden. Maar weet niet of het wel zo goed gaat worden dat ik dat geld er voor over heb. Vind het dan nog een groot bedrag. Ook al zou je het per maand gaan betalen. Dan ben je in totaal nog meer kwijt.

_Nelleke_

Berichten: 8060
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 10:41

Het staat volgens mij in de PS van de laatste mail die we hebben gehad.

Volgens mij moet je dan wel nog die 40 euro betalen voor die persoonlijkheidstest. Ik houd persoonlijk niet zo van dat 'commerciele' dat je maar tot 1 sept kan inschrijven, dat 'gepush' om NU te kiezen. Mijn paard staat met een blessure dus ik heb er nu niks aan. Ja dan moet ik gelijk een jaar lid blijven, maar Conny heeft niet eerder bewezen dat ze heel erg van de continuïteit is en dat verlangt ze nu wel van haar (toekomstige) leden.

Wie zegt dat dit concept over een jaar nog bestaat, hoe lang zal het nog blijven etc. Mijn vertrouwen is weg, wat ik jammer vind want ik vind de inhoud wel heel interessant.

Pasterza

Berichten: 2696
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 11:24

_Nelleke_ schreef:
Ik zag nu in het laatste mailtje van Conny dat iedereen die modules heeft gekocht 2 maanden gratis toegang krijgt tot de ruiterclub per gekochte module. Pasterza, dat zou voor jou betekenen dat je 8 maanden gratis toegang hebt tot de ruiterclub.


Ik zie dat nergens in mijn e-mails staan.

Wel heb ik een paar weken geleden een welkomse-mail gekregen met nieuwe inloggegevens. Vond dat zo vreemd. Net toch maar eens met die gegevens ingelogd en kom totaal ergens anders terecht, kennelijk een nieuwe versie van de online trainingen en zowaar staat daar meer info bij de laatste 2 modules *\o/* . Dat hadden ze wel even beter over kunnen communiceren :Y). Maar goed, ik ben blij al is mijn vertrouwen wel sterk gedaald.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 11:42

_Nelleke_ schreef:
Het staat volgens mij in de PS van de laatste mail die we hebben gehad.

Volgens mij moet je dan wel nog die 40 euro betalen voor die persoonlijkheidstest. Ik houd persoonlijk niet zo van dat 'commerciele' dat je maar tot 1 sept kan inschrijven, dat 'gepush' om NU te kiezen. Mijn paard staat met een blessure dus ik heb er nu niks aan. Ja dan moet ik gelijk een jaar lid blijven, maar Conny heeft niet eerder bewezen dat ze heel erg van de continuïteit is en dat verlangt ze nu wel van haar (toekomstige) leden.

Wie zegt dat dit concept over een jaar nog bestaat, hoe lang zal het nog blijven etc. Mijn vertrouwen is weg, wat ik jammer vind want ik vind de inhoud wel heel interessant.

Zo denk ik er ook over. Ik ga er geen geld meer in steken.
Dat gaat dan liever naar andere online dingen, die wel de moeite waard hebben bewezen te zijn, zoals mijn abonnement op Pferdia, of hoe dat nu heet, en de trainingen van Jill die me 4 euro in de maand kosten en ALTIJD constant geupload worden.

Nogmaals bedankt voor jullie medeleven!

Cyta

Berichten: 281
Geregistreerd: 25-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 12:20

Ik weet ook niet of die ruiterclub zo'n meerwaarde gaat zijn voor mij. Dan wordt het al een heel kostenplaatje en mbt de training van Rien had ik al andere verwachtingen...
Ik wil vooral filmpjes waarin het rijtechnische wordt besproken en waar mogelijke oplossingen worden aangehaald.
Ik heb nu het idee dat het oorspronkelijke concept overkoepeld wordt door de andere trainingen en ideeën... Aanvankelijk was het opzet dat leden filmpjes en vragen konden insturen, wat blijft daar nu nog van over.
En hoe vaak gaat de website/platform nog veranderen, iedere keer wennen en zoeken..

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 13:05

Ja dat soort gedachten heb ik ook en maken dat ik mezelf er nog steeds niet toe heb kunnen zetten te kijken. Is niks voor mij.

FriesWytske
Berichten: 9901
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 13:09

Dat gepush heb ik ook een hekel aan. En wie zegt dat die ruiterclub voor mij toegevoegde waarde heeft. Wil best ergens voor betalen. Maar dan moet ik van tevoren wel het idee hebben, dat ik er wat aan heb. Die Q &A's en de masterclass van komende vrijdag zijn dan voor mij interessanter, omdat je dan ook live vragen kunt stellen.

miss_lizje

Berichten: 6263
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 17:17

Ik snap helemaal niks meer van het concept momenteel. Voor mij gevoel wordt er momenteel gouden bergen beloofd, terwijl je dus een hoop geld wordt losgepraat voor een grindgat.

Wat doen jullie trouwens als je een les/clinic rijd bij iemand nieuw die totaal een andere methode er op na houd als waar je mee bezig bent?

FriesWytske
Berichten: 9901
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 17:28

miss_lizje schreef:
Ik snap helemaal niks meer van het concept momenteel. Voor mij gevoel wordt er momenteel gouden bergen beloofd, terwijl je dus een hoop geld wordt losgepraat voor een grindgat.

Wat doen jullie trouwens als je een les/clinic rijd bij iemand nieuw die totaal een andere methode er op na houd als waar je mee bezig bent?


Kan het hier alleen maar mee eens zijn. En het liefst heeft ze dat je per maand betaald, want dan vangt ze meer dan als je in 1 keer het volle jaar betaald. Denkt ze nu echt dat niemand door heeft dat dat laatste goedkoper is.

Als ik bij iemand een les of clinic rijdt die echt buiten mijn comfortzone is, dan probeer ik de dingen wel die hij/zij wil dat ik doe. Maar als het echt niet bij ons past en ik merk ook geen resultaat daarvan. Dan ga ik weer terug naar het oude.

miss_lizje

Berichten: 6263
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 18:04

Ik ben heel blij met mijn instructeur hoor, daar niet van. Maar vind het ook wel eens interessant om van iemand anders te horen hoe ik mijn paard voor elkaar heb en verbeterpunten.

Echter, bij wie is het nu nuttig om te gaan rijden? Hebben jullie nog namen waarbij een clinic de moeite waard is? Vorige week dus best een teleurstelling gehad.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 18:06

Ik doe geen clinics meer, geeft hier alleen maar ellende en gestressde paarden. :o

FriesWytske
Berichten: 9901
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 19:37

Ik heb op het moment geen lesgever meer. Moet op zoek naar een ander, maar zie daar best wel tegenop. Om dezelfde reden als mirjamalvaro. Heb in het verleden vaak genoeg gehad dat ik binnen de kortste keren een heel gestrest paard had. Afgelopen zomer wel een aantal leuke clinics van 1 lesgever gehad, bij een vereniging uit de buurt. En daar had ik nu nog 5 keer bij kunnen lessen. Maar ten tijde van de opgave, had ik heel wat anders aan het hoofd.

Lanoca
Berichten: 391
Geregistreerd: 09-02-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 04:26

Het zal wel aan mij liggen, maar ik had mij dit heel anders voor gesteld. Dus Conny organiseert wanneer je een klein beetje informatie krijgt, maar ze gebruikt bekende namen om klanten te krijgen. En van wat ik heb begrepen hebben zelfs de mensen die zelf video's niet veel bruikbaar commentaar hebben gekregen.

Ik hoop dat jullie leuke paarden vinden en dat ze zichzelf heel houden Iriscope.

Fijn dat Sterre het drachtig nog goed blijft doen Mirjam. Hoe gaat het met Zorro?

Mijn merrie is weer rad aan de longe, dus ik kan weer beginnen met rijden.

FriesWytske
Berichten: 9901
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 07:56

Ik ook, Lanoca. En ga mij daarom ook niet aanmelden voor de ruiter club

Lanoca
Berichten: 391
Geregistreerd: 09-02-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 08:57

Geen haar op mijn hoofd denkt dat ik wat aan de ruiterclub heb. Ik moet het dus maar doen met longeren van een goed gaand paard en mijn eigen gevoel en zelf mijn eigen video bekijken. Wel een beetje jammer. Ik vind dit topic nog steeds wel leuk en leerzaam.

FriesWytske
Berichten: 9901
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 09:21

Ik kijk wel naar de q & a en de masterclass van afgelopen vrijdag. Die laatste moet ik nog even kijken. Maar bij de Q&A van Rien kwamen wel goede tips voorbij.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 09:22

Hier ook echt geen ruiterclub.

Lanoca, heb Zorro nu ook weer opgepakt na periode wel/niet goed. Moet zeggen dat hij het lekker doet nu.
Ook Eliana aan het oppakken, andere drachtige merrie. Kijken of we die ook hoger geklasseerd krijgen.