Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Veronica2
Berichten: 2662
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 00:08

Mirjam, op het laatste filmpje vind ik hem ook beter en het oogt rustiger in het geheel. Het lijkt ook of je zelf de concentratie fijner kan vasthouden en niet steeds iets wil veranderen. Je kan ook zien dat Zorro heel erg zijn best wil doen, maar dat de volgende stappen nog even zullen duren voordat hij die in zijn lijf goed kan afwerken in ontspanning. Dat geeft helemaal niet, dat is nu eenmaal hoe het werkt als je de grenzen verlegt.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 11:04

Dank je pipodipo. :)

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 09:08

Ik vind dat altijd zo'n onzin; dat je een paard niet meer op de achterhand zou krijgen als je hem te veel vwnw gereden hebt in een sessie. Dan doe je of niet goed of je paard is er nog niet aan toe. Maar niet meer aan kunnen spannen omdat je ontspannen en opgewarmd bent gaat er bij mij echt niet in.

Lanoca
Berichten: 387
Geregistreerd: 09-02-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 09:15

Maar niet iedereen kan zien dat het niet goed gaat, dat is het probleem met plaatjes en daar een herkenbaar stuk uithalen maar niet het hele beeld zien. Ruiters die niet hebben gevoeld wat juist is kunnen op die manier ongewenste manieren als goed accepteren.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 09:29

Pol, dat ben ik ergens helemaal met je eens! Daarbij komt ook nog dat als je paard eenmaal netjes in een horizontaal evenwicht kan lopen, hij dat ook moet kunnen doen met een lang en lage hals houding. Dat het hoofd laag is, wil nog niet zeggen dat je je paard op de voorhand laat sloffen als warming up!

Ik heb een heeeeeel fijne les gehad gisteren en vanmorgen vroeg ook alweer gereden (om de hitte voor te zijn). Ik ben zo blij dat we die stap terug hebben genomen een paar weken terug! Hij begint nu eindelijk door zn lijf te lopen en los te laten. Ik kan zowaar stukjes doorzitten omdat hij nu zijn rug meer ontspant! Wie weet komen we er nog eens :+

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 10:11

Zolang er zelfs in de Grand Prix piaffes worden getoond op de voorhand..... hoe moet een gemiddelde ruiter dan nog weten hoe het hoort

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 11:00

Iris nu moest ik toch ff nadenken, om de hitte voor te zijn, huh. Maar heb hem weer. Echt super die sprong voorwaarts door het stapje terug. :D

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 11:14

Ik zit ook naar jouw avatar enzo te kijken. Krijg je er nu gewoon elke dag cadeautjes bij of ben je jarig?

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 11:36

Sinterklaas cadeautjes geloof ik. Weet niet wanneer die weer weg gaan. :=

Tuittuit

Berichten: 516
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 20:02

Een kleine update van mijn kant :o ik heb 1 x eerder een filmpje geplaatst omdat ie toen erg tegen mijn hand ging lopen en ik dit meer voorwaarts moet oplossen want hij was totaal niet voor het been. Dit probleem ook aan mijn instructeur voorgelegd maar ik had niet voldoende aan hem. Dus tijdje terug was er de win actie dat je 4 dagen bij het nieuwe gebouw intern kon mee doen. Ff vergeten hoe het heet maar jullie weten wel wat ik bedoel :o . Ik was ingeloot bij de 1e ronde maar helaas de 2e ronde was ik het niet geworden. Ik baalde hiervan en heb toen een mail gestuurd om een les te volgen bij Rien op stal en deze staat op 28 dec. Gepland *\o/*. Echter had ik niet zo snel reactie verwacht laat staan dat dit mogelijk, dus ik wist dat Promisse van hier op het forum die altijd van die goeie adviezen heeft in epe woonde omdat ze ooit eens privé op een bericht had gereageerd en had haar ook een mailtje gedaan of ze eens met mij mee wou kijken en wat denk je :):) *\o/* dit wou ze en ze heeft mij nu 3 x geholpen en heb haar een stukje laten filmen *-:). De draf, daar hebben we een hele mooie vooruitgang. De galop :o das nog een dingetje, maar ik zal met mijn billen bloot en deze hier ook plaatsen := dus wees lief voor mij met opmerkingen :D





mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 20:47

He wat leuk!
Draf ziet er goed uit zo lekker doortrainen toch. :D

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 21:14

Wat super leuk @bravot! Super aardig van promisse ook! Ziet er goed uit lekker ontspannen! Galop is enigzins herkenbaar haha gaat bij ons ook regelmatig nog zo maar dat komt ook zeker goed als jullie zo doorgaan!

Veronica2
Berichten: 2662
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 23:54

Superleuk BravoT, je hebt reden genoeg om trots te zijn. Vooruitgang ziet er niet altijd meteen uit alsof je op een paard van een half miljoen zit, maar soms voelt het wel even zo. Ben benieuwd hoe het er over een tijdje uitziet.

enjoy86
Berichten: 839
Geregistreerd: 04-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 00:01

BravoT schreef:
Een kleine update van mijn kant :o ik heb 1 x eerder een filmpje geplaatst omdat ie toen erg tegen mijn hand ging lopen en ik dit meer voorwaarts moet oplossen want hij was totaal niet voor het been. Dit probleem ook aan mijn instructeur voorgelegd maar ik had niet voldoende aan hem. Dus tijdje terug was er de win actie dat je 4 dagen bij het nieuwe gebouw intern kon mee doen. Ff vergeten hoe het heet maar jullie weten wel wat ik bedoel :o . Ik was ingeloot bij de 1e ronde maar helaas de 2e ronde was ik het niet geworden. Ik baalde hiervan en heb toen een mail gestuurd om een les te volgen bij Rien op stal en deze staat op 28 dec. Gepland *\o/*. Echter had ik niet zo snel reactie verwacht laat staan dat dit mogelijk, dus ik wist dat Promisse van hier op het forum die altijd van die goeie adviezen heeft in epe woonde omdat ze ooit eens privé op een bericht had gereageerd en had haar ook een mailtje gedaan of ze eens met mij mee wou kijken en wat denk je :):) *\o/* dit wou ze en ze heeft mij nu 3 x geholpen en heb haar een stukje laten filmen *-:). De draf, daar hebben we een hele mooie vooruitgang. De galop :o das nog een dingetje, maar ik zal met mijn billen bloot en deze hier ook plaatsen := dus wees lief voor mij met opmerkingen :D

[ Video ]


[ Video ]

Wat fijn dat promise je al zo fijn op weg geholpen heeft!

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 09:32

Meid wat zijn jullie lekker op weg! Onwijs leuk dat we elkaar met dit topic kunnen helpen, en niet eens alleen via video's maar ook gewoon bij elkaar op stal. Heel lief van Promisse :)

Ik heb gisteren een springles gehad, onze eerste. Heel lekker gereden! Het was echt tof om eens aan andere dingen te werken en ik was aardig onder de indruk van hoe hij springt.
Ik wil mijn oude dressuurzadel inruilen voor een springzadeltje, zodat we dit vaker kunnen doen.

Hier beginnen de zomer vakantie's en dan sluiten de meeste bedrijven ook voor een paar weken. Mijn instructrice is straks tot en met 27 januari weg, dus daar baal ik stiekem wel van.
Ook wel lekker om een paar weken zelf te werken, maar met alle ups & downs op het moment vind ik het juist fijn om regelmatig begeleiding te hebben. Eens kijken of er hier ook een bokker in de buurt woont die me kan helpen af en toe :+

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 11:20

Leuk iris :D

Ik wou dat er ook iets was voor steigerende, trappende, bokkende paarden. Eli kan zooooo goed lopen, zo heerlijk los. Maar tussendoor is het een draak, heel jammer.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 11:54

BravoT wat goed dat jullie zo lekker vooruit gaan en wat leuk dat je een les bij Rien hebt kunnen plannen. Spannend hoor!

Je paardje ziet er ontspannen uit. Volgens mij is hij/zij (??) best moeilijk uit te zitten als ik het zo zie, je zit soms net een beetje achter de beweging. Misschien is dat nog iets waar je aan zou kunnen werken. Verder gewoon lekker kilometers maken.

Mirjamalvaro, super herkenbaar :+ Hier ook nog geen quick fix. Gewoon je stalmanagement zo optimaal mogelijk houden, kijken of je het voer kan optimalisren en verder gewoon ehmm.... uitzitten :')

Iris wat leuk dat je lekker hebt gesprongen. Vast een hele hoop bokkers die weleens op bezoek willen komen in Namibie. :+

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 11:56

Nelleke ze lopen hier gehele dag los in kudde verband. Krijgt 2x daags handje biks en handje muesli. :')

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 12:00

mirjamalvaro schreef:
Nelleke ze lopen hier gehele dag los in kudde verband. Krijgt 2x daags handje biks en handje muesli. :')


Whaha heel herkenbaar. Die van mij loopt nu even niet in de kudde ivm herstel blessure maar heeft de afgelopen 9jr ook in een kudde gestaan. Desondanks genoeg energie over om er een feestje van te maken onder het zadel. :+

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 12:03

Gekke paarden :))
Gelukkig doet de rest hier wel normaal. :=
Was eigenlijk van plan om haar weer eens mee te nemen op wedstrijd, maar dat idee gaat nog maar ff de koelkast in.

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 07:39

Gisteren heb ik voor het eerst weer even op mijn paard gezeten! Voor het eerst na mijn val waarbij ik mijn nek brak. 10 dagen eerder dan ik officieel mag maar het gaat super met mijn nek dus het kan makkelijk. De breuk is allang sterk, het ging alleen nog om het herstel van de banden en die voelen goed.

Lanoca
Berichten: 387
Geregistreerd: 09-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 07:46

Fijn dat je zo goed bent Promisse. Wij ruiters zijn geen watjes.

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 08:06

Wat fijn Promisse! Je kan vast niet wachten om weer lekker te gaan rijden straks

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 08:40

Goh wat een super nieuws zeg! Wat zal jij happy zijn geweest!

Skogan

Berichten: 787
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 10:06

Promisse schreef:
Gisteren heb ik voor het eerst weer even op mijn paard gezeten! Voor het eerst na mijn val waarbij ik mijn nek brak. 10 dagen eerder dan ik officieel mag maar het gaat super met mijn nek dus het kan makkelijk. De breuk is allang sterk, het ging alleen nog om het herstel van de banden en die voelen goed.

Toch ga niet te snel met rijden, actief zijn. Wees voorzichtig. Wel geweldig om weer terug te zijn in het zadel :)