Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 16:39

Gelukkig mirjam!

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:25

Tof mirjam dat het zo lekker ging!


Gentleman had ik van de week iets minder goed aan het werk, miste hier en daar echt wat aanwijzingen dus vandaag heeft stalgenootje geholpen. We zijn vooral bezig geweest met rechtmaken omdat hij niet gelijke druk geeft op teugels.

Klein stukje film voor de liefhebbers, valt nog flink aan te sleutelen maar ben niet ontevreden sinds we pas net weer aan het opbouwen zijn.




We merken trouwens wel dat we creatief moeten blijven met oefeningen. Hij heeft al snel zo iets van "heb mn ding gedaan zoek het nu maar uit" houding en dan word hij weer lomp/stug, vervelend en sluit hij zich af. Continu moeten we hem verrassen met iets anders dan normaal en ik merk dat mijn "trukendoos" nu ook wel zijn bodem bereikt heeft.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 15:32

miss_lizje schreef:
Tof mirjam dat het zo lekker ging!


Gentleman had ik van de week iets minder goed aan het werk, miste hier en daar echt wat aanwijzingen dus vandaag heeft stalgenootje geholpen. We zijn vooral bezig geweest met rechtmaken omdat hij niet gelijke druk geeft op teugels.

Klein stukje film voor de liefhebbers, valt nog flink aan te sleutelen maar ben niet ontevreden sinds we pas net weer aan het opbouwen zijn.

[ Video ]


We merken trouwens wel dat we creatief moeten blijven met oefeningen. Hij heeft al snel zo iets van "heb mn ding gedaan zoek het nu maar uit" houding en dan word hij weer lomp/stug, vervelend en sluit hij zich af. Continu moeten we hem verrassen met iets anders dan normaal en ik merk dat mijn "trukendoos" nu ook wel zijn bodem bereikt heeft.


Lekker dat je weer aan het werk kan, ziet er lekker relaxt uit, mooi putn om mee verder te gaan werken.

En he, dat van het blijven verrassen hebben mijn paarden ook, denk de meesten wel, anders is het inderdaad te voorspelbaar.
Leukste vond ik daarin Sjolvir, in de kinderlessen, alle kindjes moesten wijken, Sjol liep dan keurig er wijkend achteraan, al deden de kindjes op haar rug weet ik veel wat, die had gewoon geleerd, ding doen, dan is het oke. Kinderen helemaal blij ze konden wijken, proest....

@MirjamAlvaro, fijn dat Zorro weer zichzelf is.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 17:32

Haha geweldig van Sjol :D

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 18:03

Leuk miss lizje ziet er ontspannen uit !

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 18:08

Lekker bezig mis_lizje. :)

jillaroo

Berichten: 306
Geregistreerd: 31-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 16:33

proven02 schreef:
@jillaroo Dat is Larissa Rowinkel. Ze komt uit een dorp bij mij in de buurt dus denk dat ze verder niet bekend is maar ze is echt super!!
Ze legt het zo goed en uitgebreid uit geen moeilijke taal en heel paardvriendelijk net als Rien



Wat fijn Proven, zo lekker als het aansluit, dan kun je echt vooruitgang boeken!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 21:52

Hier mochten we het vandaag aan de jury laten zien. Vonden het zelf allemaal heel goed gaan. Gelukkig, want er waren mensen vanuit andere kant van het land komen kijken. :P
Jury vond het helaas te loperig allemaal. Weer wat nieuws dus om te horen te krijgen. Maar wel een winstpuntje erbij. Dus ZZ-L+7.
Dinsdag les, gelijk even bespreken of het ZZ-Z haalbaar zal zijn voor ons of niet. :)

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 08:14

wauw gefeliciteerd Mirjam!

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 08:17

Wat goed Mirjam gefeliciteerd!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 08:44

Dank jullie. :)
Ik heb nu ook een sponsor, gisteren shabrak en jasje gekregen. Vind het wel gaaf. :o
Ben eerste proef even aan het uploaden. Was gefilmd door iemand. :)

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 09:30

Gefeliciteerd, *\o/* mirjamalvaro. Zo zie je maar dat je je niks moet aantrekken van sommige instructeurs. Ook al is dat soms best wel moeilijk, weet ik uit ervaring.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:16

mirjamalvaro schreef:
Hier mochten we het vandaag aan de jury laten zien. Vonden het zelf allemaal heel goed gaan. Gelukkig, want er waren mensen vanuit andere kant van het land komen kijken. :P
Jury vond het helaas te loperig allemaal. Weer wat nieuws dus om te horen te krijgen. Maar wel een winstpuntje erbij. Dus ZZ-L+7.
Dinsdag les, gelijk even bespreken of het ZZ-Z haalbaar zal zijn voor ons of niet. :)

Sorry dat ik zo even binnen kom vallen, maar les je nog bij Els? Zag dat je daar lang geleden bij leste dus ben wel benieuwd :-).

Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 11:10

Dat is gaaf! Een sponsor! Wie is het?

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:32


Promisse
Berichten: 637
Geregistreerd: 25-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:51

stoer!

Nette proef hoor!
Laatst bijgewerkt door Promisse op 30-04-18 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:57

Ziet er goed uit Mirjam!

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 13:15

@MirjamAlvaro, gefelicteerd met weer puntje erbij en met je sponsor.

Ik kreeg filmpje van mijn jonge HEpsie bijrijder, ze rijdt heel netjes, ben er heel blij mee!
Zit er niet aan te rukken en plukken etc.
Donderdag gaat ze de Tobago proberen.

enjoy86
Berichten: 839
Geregistreerd: 04-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 13:20

Super dat je ons mee laat kijken!
In principe nette proef, nagenoeg foutloos. Echter vind ik t wel erg stram ogen, voor dit niveau. Hij lijkt je niet genoeg mee te nemen. Kan me wel vinden in dat loperige wat de jury vindt.
Ik doe het je niet na hoor, ben zelf nog niet verder dan Z geweest.
Echter wil ik je graag meegeven wat mij bij jullie video's opvalt, misschien heb je er wat aan.
Gaaf dat je een sponsor hebt!!!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 14:18

Hmmm dat zie ik zelf niet zo eigenlijk. Misschien ben ik gewoon gewend geraakt aan zijn manier van bewegen. :') Maar we zullen morgen horen wat instructeur er nu van vind. En de boel verbeteren. :)

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 14:55

mirjamalvaro schreef:
Nee al heeeel lang niet meer Els. :))

Equibedding strokorrels is mijn sponsor. :D

https://youtu.be/ipqCWrxOGQU


Ziet er fijn uit! Waar heb je gestart? Ik heb me rot gezocht naar nog en indoorwedstrijd in de (wijde) omgeving, maar kon na 22 april niets meer vinden.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 15:08

Zuid-Beijerland. Was eigenlijk outdoor maar verplaatst naar indoor.

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 15:11

enjoy/mirjamalvaro: heb niet je hele proef gezien. Maar het echt net of ik mijn paard zie bewegen. enjoy: volgens mij heeft dit paard gewoon deze bewegingsafloop. Gewoon degelijk zonder poeha....
En die kunnen ook meer van de grond af en ruimer. Maar wel maar tot een bepaalde hoogte. een beetje sleutelen om het wat meer te laten lijken zal je vast wel lukken als je weer instructie krijgt. Die kunnen dan net de nuance mee opzoeken maar gruwelijk groot en los door de baan gaan..... niet zo waarschijnlijk.
Overigens snap ik het 'loperige' wel. Het lijkt nu wat gehaast.

En ik bedoel dat niet negatief hé. Je laat wel alle dingen zien die in de dressuur moeten en ik zou willen dat er meer waardering was voor wat je paard relatief doet. Bijvoorbeeld het verruimen ten opzichte van zijn basis beweging.

Ondertussen heb ik mij met mijn 22 jarige gewoon weer ingeschreven voor een Z2 proef. Niet omdat het maar omdat het kan :D Niet stuk te krijgen dat beest. Gewoon lekker degelijk paard. Ik hou er van.

:') nog wat stukjes gekeken. Is het zijn broer ofzo? Ook dat iets te gevulde buikje.....

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 15:26

Whaha is het een Painted Black? :P
Hij kan nog meer van de grond, als ik zweepje alleen al vast houd moet je hem eens zien. :')

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 18:14

Ik zie jullie commentaar trouwens niet als negatief hoor. Pak alle tips mee en kijk of het wat is voor ons. :D