2016, het begon allemaal zo goed

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DemiHendriks

2016, het begon allemaal zo goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 15:02

Het is alweer bijna zover, het einde van het jaar over een week ongeveer zitten we al in 2017. Daarom vond ik het wel leuk om mijn jaar met jullie te delen. En zelf vind ik het ook wel fijn om het van me af te schrijven en de positieve dingen nog even weer te herinneren en niet alleen aan de negatieve dingen.

Ik zal mezelf even kort voorstellen :) Ik ben Demi en ik ben 17 jaar. Ik rij al bijna 3 jaar een super lieve Friese merrie Yke. Yke is ook 17 en we reden wedstrijden Ja je leest het goed, we reden wedstrijden. Er zijn maar een paar mensen die het weten, maar hoe dat komt dat je lees je dan wel ;)
Tijdens het rijden hebben we wat problemen waar we tegen aan lopen, niks mis mee dat heeft iedereen, onze problemen waren dat Yke een beetje scheef was en het zadel steeds minder goed ging liggen, het zadel schuift telkens naar rechts als je net klaar was met rijden, & Yke vind het lastig om op de rechterhand goed aan te springen in galop. Haar rechter achterbeen is niet sterk genoeg, maar goed daar werken we al 2 jaar aan.

Januari
Het begin van 2016, ik had over een paar maanden mijn examens al en daar moest ik hard voor leren. 10 januari reed ik mijn eerste wedstrijd van 2016, in 2015 begon ik met wedstrijden rijden, gewoon voor de fun en de ervaring. Lekker de hele dag bezig zijn met je paard. We zitten nog steeds in de B maar we hadden 174 punten gescoord. Ik was blij met elke score boven de 170, we blijven altijd veilig in 170 en telkens zat ik dichter bij de 180. Tijdens het concour sprong Yke in haar moeilijke galop eerst verkeerd aan en daarna sprong ze opeens goed aan. Ik had nooit gedacht dat Yke dat zou doen, ik was super blij en mijn dag kon niet meer stuk. Vanaf dat moment zijn we erachter gekomen dat Yke dus wel in goede galop kan ;)
https://www.facebook.com/demi.hendriks. ... =3&theater

Februari
Ik had besloten om even te stopen met wedstrijden rijden en me volop focussen met mijn examens, maar ik nam nog wel les met Yke. We huurde soms de binnenbak om daar te kunnen rijden.
20 Februari kwam een vriendin langs. Omdat zij driekwart fietsen van mij af woont zien we elkaar amper. We gingen naar Yke, alleen was Yke een beetje fris _O-
Ook doen Yke en ik aan vrijheidsdressuur.
Afbeelding
Afbeelding
*Let niet op mijn laarzen :') *
Afbeelding

Maart
In maart heb ik besloten dat ik de fotografie opleiding wou doen. Ik moest een portfolio maken en Yke werd vaak mijn model :P
Ook was er bij ons een evenement namelijk Paard 2016. Ik had hier een halster, touwhalster & een neckrope gekocht voor Yke
Afbeelding

Afbeelding

April
In april kwam de chiropractor langs. Yke zat aardig vast. Volgens de chiropractor zat Yke op links helemaal vast. Hoe dat komt weten we niet, miss als veulen uitgegleden in wei, zeg het maar. Daarna moesten we elke dag 10 minuten wandelen in de bak. 2 dagen later had ik een vrijheidsdressuurles van Elisa Pijlman. Gelukkig mochten we mee doen van de chiropractor maar moest ik wel goed opletten of Yke het kon volhouden. We hebben mee gedaan en aan gegeven dat Yke net gekraakt was. We hebben veel gezicht oefeningen gedaan, zoals gapen, flemen & kusje geven.
Ook ontmoete Yke het paard van mijn vriendin :)
Afbeelding

Afbeelding

Mei
In mei begonnen mijn examens. Ik was super zenuwachtig ook al stond ik er goed voor. Een vriendin is vlak voor mijn examens mee gegaan naar Yke en heeft foto's gemaakt toen ik aan het rijden was. Yke liep super goed! in het begin nog wel aan het klieren met het hoofd omhoog maar later liep ze de sterren van de hemel.We waren ook al begonnen met wijken wat steeds beter ging.
Ook was ik erachter gekomen dat Yke alleen mij kusjes geeft <3 Ik wou graag dat Yke mijn vriendin een kusje gaf maar ze deed het niet :') naar beetje oefenen gaf ze haar ook een kusje hihi
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Juni
Mijn examens zaten erop en ik was geslaagd!! Ik had vakantie en ik begon gelijk met het rijden van concours. Het rijden ging lekker en 4 Juni hadden we ook onze eerste winstpunt gehaald!!! Ik was super blij en ik wou gelijk weer een concour rijden. We hadden 170 en 180 punten gehaald.
Helaas begon het zadel steeds meer naar rechts liggen en hebben we er een zadelpasser naar laten kijken. Die heeft mijn zadelonderlegger verhoogd zodat die weer recht lag en Yke weer meer bespiering kon krijgen op rechts. Het werkte mijn zadel schoof niet meer naar rechts.
Ook had ik in juni een fotomeeting met Yke. Het thema was sprookje en wij waren uitgekozen om mee te doen!! Het probleem was wel dat Yke alleen kan zijn. Dus ze bleef niet echt staan :') Tijdens de fotomeeting had ze op mijn teen gestaan. De volgende dag zijn we naar de dokter geweest en bleek die gebroken te zijn. De foto's zijn mooi geworden en ik had nog kleine herinnering aan die dag ;)

Afbeelding

Afbeelding
* Die nek!! <3 <3 *

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Juli
Mijn zadel schoof weer naar rechts. Die verhogingen van mijn zadelonderlegger eraf gehaald en hopen dat het werkt. De zadelpasser zij dat als het zadel weer zakt moeten die dingen eraf. Ook in Juli ging de concour niet goed. Yke was erg gespannen en ik had me te veel verheugd op een winstpunt. Naast het concour zaten geiten.. wie bedenkt er nou om een ring naast de geiten te zetten. Helaas vond Yke dat eng en Yke propt al haar spanning in haar door sloom te rijden, niet actief en noem maar op. Ze bokt niet maar is gewoon niet actief. Nou je kan de punten dan wel raden we hadden 166 punten. Ook was ik een paar dagen voor het concour van Yke afgevallen waardoor ik met knie band moest lopen. De eerste paar dagen kon ik geen stap zetten en heeft mijn instructrice even gereden. Ik was eigenwijs en ik wou perse het concour door laten gaan.

http://boktimg.nl/img/m/jNFeLL.jpg

http://boktimg.nl/img/m/PDgRFy.jpg

http://boktimg.nl/img/m/Lkn0Pn.jpg

Augustus
In augustus hebben we weer een concour gereden en deze ging super goed! We hadden 183 punten gereden! we waren nu B+2. Ik had er alle vertrouwen in en we konden dit!
Het einde van augustus begon mijn school weer en ik had er super veel zin in! Mijn moeder had van een kennis mok pillen gekregen voor Yke. Ik moest die pillen wel 2 keer per dag geven. Geen probleem voordat ik naar school ga neem ik de bus naar Yke geef haar die pillen ga met de bus naar school en als ik vrij ben met de bus naar Yke om weer die pillen te geven. In het begin ging het wel. Mijn wekker ging 6 uur, nam de bus van 7 uur, ging om half 8 met de bus naar school. Omdat mijn school nu in zwolle is moet ik driekwartier met bus. Ik heb ook nog een bijbaantje bij de Jumbo s avonds. Het was slopend. Je moet er sochtends vroeg je bed uit maar sliep ook laat. Ik ben daarvan paar keer ziek van geworden, oververmoeidheid.
Ik hield het een maand vol, het potje was leeg, en kreeg van iedereen te horen van dat ze het knap van me vonden dat ik deed. Nou ja,je doet het gewoon dacht ik. Yke's mok werd minder maar het was niet helemaal weg.

http://boktimg.nl/img/m/q6zD74.jpg

http://boktimg.nl/img/m/vPCkR9.jpg[

September
Begin september heb ik nog een concour gereden. Helaas hadden we tijd niet goed in de gaten gehouden en hadden we nog niet eens 5 min ingereden. Je kan wel raden hoe het gegaan is. Het ging bagger. Ik teleurgesteld maar goed hebben we dat ook eens meegemaakt. Ik schaam me op dat moment ook al dat het niet gaat hoe ik het wil, het ziet er niet uit en dan komt ook nog is je familie kijken. Niet dat ik het erg vind maar ze kwamen beetje op de verkeerde dag.
Yke en ik deden nog een beetje aan vrijheidsdressuur en had een vriendin een filmpje gemaakt <3
https://www.facebook.com/demi.hendriks. ... =3&theater

Oktober
In Oktober is een vriendin mee geweest naar Yke en zijn we naar het bos gegaan. Zij maakte foto's terwijl ik was verkleed als Red Riding Hood. Dit was een super gave dag en we hadden super mooi weer!! Het was wel koud :') maar dat was het waard. Verder had ik nog een concour gereden maar dag ging niet zo super goed. je had een hele kleine inrijbak en er was veel spanning.

http://boktimg.nl/img/m/5GoqJ1.jpg

http://boktimg.nl/img/m/utgzUc.jpg

http://boktimg.nl/img/m/d0iSsH.jpg

November
In November is ongeveer alle ellende begonnen. Het zadel ging weer scheef liggen.
Ik ben opzoek gegaan naar heel veel zadelpassers. Ik heb ze allemaal gebeld en gevraagd wat ze zouden doen met mijn probleem en gevraagd wat de kosten waren, tja ik ben ook maar een 17 jaar oud meisje die alleen maar een jumbo loontje heeft,
Veel antwoorden het zelfde of kwamen met antwoorden die mijn instructrice liever niet wou horen :')
Maar de laatste zadelpasser gaf het juiste antwoord en ik heb wel 15 minuten aan de telefoon gezeten. Zij vertelde over een Paardencheck in Wierden. Daar wordt elke 2e woensdag van de maand gehouden waar iedereen komt die je nodig hebt. Dat leek mij interessant, maar helaas de inschrijvingen voor 14 december waren al vol. Ik had me ingeschreven voor 11 januari. Toen paar dagen later kreeg ik een mail dat ik toch mee mocht doen voor 14 december omdat ze het zielig voor mij vonden dat het zo snel vol was.
Ik had besloten om niet meer te rijden op Yke. Ze ging in protest tijdens het rijden en het voelde niet goed. k longeerde haar elke avond zodat ze rechtsachter sterk werd en dat ze haar rugspieren ging gebruiken. Dat ging allemaal goed en nu moesten we wachten op 14 december.
Ook had ik Yke laten scheren omdat ze erg snel zweette en voor de mok die ze had. Ik had besloten om haar sokken er ook maar gelijk af te laten scheren. Nadat ze geschoren was heb ik de dierenarts erbij gehaald omdat haar benen heel dik waren. De dierenarts vroeg wat ik allemaal had gedaan om het weg te halen. Ik vertelde het hem en hij zij gelijk ja dat heb je voor niks gedaan. Alles maar dan ook echt alles was nergens voor nodig. Yke heeft blijkbaar mok en mijt. En om dat allebei weg te krijgen moest het mijt behandelen en niet de mok. Dus ik ben voorniks oververmoeid geweest, heb voor niks al die dure middelen gekocht. Ik kreeg een vloeistof mee van de dierenarts. Elke woensdag heb daarmee haar benen mee gewassen en het is al een stuk minder geworden maar nog niet helemaal.
Omdat Yke in protest ging heb ik mijn startpas stop gezet. Ik wil graag 2017 gebruiken om haar aan te sterken en dat alles goed gaat, zoals de galop en haar spanning op ander terrein. Dit was een harde beslissing ik heb in november nog 2 wedstrijden gereden maar het ging allebei niet goed. Toen ik mijn startpas stop zette was het alsof iemand overleed. Misschien een raar gevoel maar ik kon niet stoppen met janken.

http://boktimg.nl/img/m/ptNS1d.jpg
Het resultaat

December
Je zult denken zo erg is allemaal niet, maar nu komt het allemaal.
Voor 14 december had ik vervoer nodig. Mijn vader is vrachtwagenchauffeur en is alleen in het weekend thuis. Het was niet zeker of de staleigenaar kon rijden ivm werk. Ik had gekeken naar een paardentaxi maar dat was super duur. Gelukkig kreeg ik een telefoontje van mijn vader en hij had vrij kunnen regelen. Ik kon erheen en over een paar dagen was het zover. Mijn enigste hoop en ik kon erheen. Totdat ik zaterdagavond Yke kreupel zag lopen in de bak. Mijn arme meid.. :( Ik heb haar nog nooit zo zielig zijn staan en als je aan haar been kwam viel ze bijna om. Haar been was dik en warm en ik heb hem gelijk gekoeld. Waarschijnlijk is Yke getrapt door een ander paard.
Nou 14 december kon ik wel vergeten. Het was 3 kwartier rijden van stal naar wierden. Ik heb me afgemeld en ze konden het wel begrijpen. Ik heb me aangemeld voor 11 januari.
Nu loopt Yke eindelijk wat beter en dan verdraai ik mijn knie en zak ik er door heen. Ik kon niet meer op mijn knie lopen of staan. Nu loop ik op krukken en lig ik de hele dag op de bank met mijn knie omhoog.

http://boktimg.nl/img/m/xCvEjf.jpg

http://boktimg.nl/img/m/kLXLtj.jpg

Op dit moment heb ik wel een beetje het idee dat ik vervloekt ben ofzo. Maar ondanks alles stop ik niet met het rijden van Yke en geef ik het niet op! Ik weet dat Yke nog heel veel in haar heeft zitten en ze vind het ook leuk.
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 23-12-16 23:57, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Foto's in linkjes veranderd, maximaal 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

MoppieFilou

Re: 2016, het begon allemaal zo goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 15:19

Supermooi paard en leuk overzicht! Heb het met plezier gelezen :) ! Ik hoop voor jullie dat 2017 een beter jaar wordt ook al was dit nog niet dramatisch (niet slecht bedoeld ;) )!

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-16 13:21

MoppieFilou schreef:
Supermooi paard en leuk overzicht! Heb het met plezier gelezen :) ! Ik hoop voor jullie dat 2017 een beter jaar wordt ook al was dit nog niet dramatisch (niet slecht bedoeld ;) )!

Dankjewel!!
Ja haha toen ik dit aan het typen was dacht ik ook al het klinkt allemaal niet zo dramatisch als hoe ik het voel _O- _O-

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 13:41

Wat een knap friesje <3 Erg leuke combi zijn jullie ook. Wat jammer van al die tegenslagen! Goed ook dat je de gezondheidsproblemen van je paard zo serieus aanpakt. Ik duim voor jullie dat 2017 een beter jaar wordt! Als jullie allebei weer happy en gezond zijn komen die wedstrijden en winstpunten vanzelf wel weer +:)+

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-16 16:03

Memories schreef:
Wat een knap friesje <3 Erg leuke combi zijn jullie ook. Wat jammer van al die tegenslagen! Goed ook dat je de gezondheidsproblemen van je paard zo serieus aanpakt. Ik duim voor jullie dat 2017 een beter jaar wordt! Als jullie allebei weer happy en gezond zijn komen die wedstrijden en winstpunten vanzelf wel weer +:)+

Dankje :)
Ja ons idee was om in 2017 onderlinge wedstrijden rijden als het zover is en als dat allemaal goed gaat wil ik weer echt gaan starten :) Ik hoop dat ik dan ondertussen mijn rijbewijs heb zodat ik niet zo erg afhankelijk ben van mijn vader :P

hollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 16:26

Je kan ook gewoon BB starten, dat mag zonder startpas,
Of op een Koudbloeden en Friezen wedstrijd B impuls,

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-16 16:58

hollie schreef:
Je kan ook gewoon BB starten, dat mag zonder startpas,
Of op een Koudbloeden en Friezen wedstrijd B impuls,

Daar heb ik nog niet aan gedacht, bedankt!

caramellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 17:45

Ik snap jou gevoel helemaal. bij mij begon 2016 ook mooi, maar toen werden er plots onverklaarbare dingen zichtbaar bij m'n paard. Tot nu toe ook niemand die hier antwoord heeft op kunnen geven, veel dingen geprobeerd maar telkens krijg je terug de deksel op je neus, uiteindelijk lijkt het allemaal niet zo dramatisch als je het schrijft voor jezelf en voor anderen, maar het is gewoon slepend en er lijkt geen einde aan te komen :( . Ik hoop voor jou dat 2017 alles in orde komt en dat het een fantastisch jaar wordt *\o/*

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 18:02

Wat jammer zeg dat het allemaal wat minder gaat!

Ik hoop dat 2017 jouw jaar wordt!!

Ennehh, ik zie heel veel modder op een foto, misschien scheelt dat bij de behandeling van de mok. :)

Bernadth99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 19:52

Leuk paard! Balen dat jouw jaar zo moet eindigen..
Heel veel succes in 2017!

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-16 21:35

justboris schreef:
Ik snap jou gevoel helemaal. bij mij begon 2016 ook mooi, maar toen werden er plots onverklaarbare dingen zichtbaar bij m'n paard. Tot nu toe ook niemand die hier antwoord heeft op kunnen geven, veel dingen geprobeerd maar telkens krijg je terug de deksel op je neus, uiteindelijk lijkt het allemaal niet zo dramatisch als je het schrijft voor jezelf en voor anderen, maar het is gewoon slepend en er lijkt geen einde aan te komen :( . Ik hoop voor jou dat 2017 alles in orde komt en dat het een fantastisch jaar wordt *\o/*

Dankjewel, aawh wat jammer dat het jouw ook is overkomt. Gaat het nu beter?

gekvanfleur schreef:
Wat jammer zeg dat het allemaal wat minder gaat!

Ik hoop dat 2017 jouw jaar wordt!!

Ennehh, ik zie heel veel modder op een foto, misschien scheelt dat bij de behandeling van de mok. :)

Thanks, Ja onze bak is gauw modderig maar het helpt niet echt tegen de mok :')

Bernadth99 schreef:
Leuk paard! Balen dat jouw jaar zo moet eindigen..
Heel veel succes in 2017!

Dankjewelll

caramellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 09:58

yke_lover schreef:
justboris schreef:

Dankjewel, aawh wat jammer dat het jouw ook is overkomt. Gaat het nu beter?

tja het gaat met periodes goed en dan is het weer opeens slecht. dat gaat van een beetje onregelmatig tot al helemaal kreupel zijn en op 3 benen staan(dat is 2 keer gebeurt afgelopen jaar). Er is echt niks te zien, niet dik, niet warm, geen onregelmatigheden op de foto. We hebben ondertussen al 3 keer foto's laten nemen, we hebben al een second opinion gedaan, zelfs een 3de da er bijgehaald. Maar niks lijkt op lange termijn te helpen. Ook zeer veel protest met rijden, veel achteruitlopen en plots stoppen, maar ja als je twijfelt of hij pijn heeft is het moeilijk om iets te doen, al beginnen we meer aan stijfheid te denken omdat hij op het einde wel altijd redelijk goed loopt. ik heb ondertussen van juni al geen wedstrijd meer gereden, het ging gewoon niet meer, eerst terug 100 procent zijn en dan terug de ring in. Ik hoop gewoon dat het in 2017 stopt en we terug kunnen werken naar van waar we kwamen :j

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-16 10:15

justboris schreef:
tja het gaat met periodes goed en dan is het weer opeens slecht. dat gaat van een beetje onregelmatig tot al helemaal kreupel zijn en op 3 benen staan(dat is 2 keer gebeurt afgelopen jaar). Er is echt niks te zien, niet dik, niet warm, geen onregelmatigheden op de foto. We hebben ondertussen al 3 keer foto's laten nemen, we hebben al een second opinion gedaan, zelfs een 3de da er bijgehaald. Maar niks lijkt op lange termijn te helpen. Ook zeer veel protest met rijden, veel achteruitlopen en plots stoppen, maar ja als je twijfelt of hij pijn heeft is het moeilijk om iets te doen, al beginnen we meer aan stijfheid te denken omdat hij op het einde wel altijd redelijk goed loopt. ik heb ondertussen van juni al geen wedstrijd meer gereden, het ging gewoon niet meer, eerst terug 100 procent zijn en dan terug de ring in. Ik hoop gewoon dat het in 2017 stopt en we terug kunnen werken naar van waar we kwamen :j

Aawh super balen! Ik snap dat je op een gegeven moment een beetje radeloos bent. Ik duim voor je dat het in 2017 over is <3

Beetje offtopic maar ik zie dat ik in uitgelicht sta!!!! *\o/* *\o/*

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 14:22

Mooi beestje!

Jammer van de tegenslagen. Hier begon het ook mooi maar in April van de een op andere dag paard doodziek. Weet nog steeds niet precies wat het geweest is. Dacht even dat ze het niet ging halen maar ze heeft het toch overleeft. Staat nog wel op speciaal voer en ik rijd haar nog niet, slechts 2 keer per week aan de longe want ik heb nog steeds niet het idee dat ze 100% is, maar misschien wordt ze dat ook nooit meer.

2017 wordt vast een mooi jaar voor jullie! Heel veel succes en plezier!

Hier mijn dame in kwestie:
Afbeelding
dit was in Augustus, al heel veel beter dan in April.

InekeNienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 14:26

Heel leuk paard, ik heb sinds twee maanden een Fries (niet 100% raszuiver)
Hoop dat 2017 je veel moois zal brengen, dat mag wel na zoveel tegenslagen..

misschien kun je de modderige delen afzetten, of gedeeltes opvullen met zand. Zodat de benen van je paard niet te nat/ vies worden?

Ik ben ook niet zo lekker gestart met mijn paardje, ook mok en luis.. en daarnaast was hij erg mager en had weinig weerstand..

maar we komen er bovenop, Jouw gaat dat ook wel lukken.. :j

SUC6

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 14:29

InekeNienke schreef:
misschien kun je de modderige delen afzetten, of gedeeltes opvullen met zand. Zodat de benen van je paard niet te nat/ vies worden?

Je zou er ook roosters onder kunnen leggen, oud tapijt wordt ook nog wel eens over de modder heen gelegd.

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-16 17:19

TerraHowrse schreef:
Mooi beestje!

Jammer van de tegenslagen. Hier begon het ook mooi maar in April van de een op andere dag paard doodziek. Weet nog steeds niet precies wat het geweest is. Dacht even dat ze het niet ging halen maar ze heeft het toch overleeft. Staat nog wel op speciaal voer en ik rijd haar nog niet, slechts 2 keer per week aan de longe want ik heb nog steeds niet het idee dat ze 100% is, maar misschien wordt ze dat ook nooit meer.

2017 wordt vast een mooi jaar voor jullie! Heel veel succes en plezier!

Hier mijn dame in kwestie:
[ [url=m/k9zO25.jpg]Afbeelding[/url] ]
dit was in Augustus, al heel veel beter dan in April.

Woow dat is echt heftig! Gelukkig heeft ze het overleefd. Ik duim met je mee op een goed 2017 en dat het allemaal voorbij is

InekeNienke schreef:
Heel leuk paard, ik heb sinds twee maanden een Fries (niet 100% raszuiver)
Hoop dat 2017 je veel moois zal brengen, dat mag wel na zoveel tegenslagen..

Ik ben ook niet zo lekker gestart met mijn paardje, ook mok en luis.. en daarnaast was hij erg mager en had weinig weerstand..

maar we komen er bovenop, Jouw gaat dat ook wel lukken.. :j

SUC6

Dankjewel, de paarden staan in de winterperiode in de bak en als het heel erg heeft geregend dan is de bak erg modderig. afzetten of tapijt heeft niet echt zin want ik rij daar ook gewoon in. ( als het heel erg is huur ik de binnenbak paar meter verderop)
Jammer dat jouw paard ook last heeft van mok enz. Wat mij heel erg heeft geholpen is haar sokken eraf halen. Ik hoop op een goed 2017 voor jullie <3

TerraHowrse schreef:
InekeNienke schreef:

Je zou er ook roosters onder kunnen leggen, oud tapijt wordt ook nog wel eens over de modder heen gelegd.

Ik denk niet dat dat wat wordt aangezien het niet mijn bak is maar van de staleigenaar :')

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 20:43

Jullie hebben inderdaad echt niet het beste jaar achter de rug maar 2017 wordt vast beter!