Casice: van stresskip tot RIO

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elitedeux

Casice: van stresskip tot RIO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 11:51

Hoi allemaal!

Aangezien ik toch nog trots ben op het feit dat mijn oude paard naar RIO is gegaan, wil ik jullie toch graag dit verhaal delen. :D

Het verhaal begint 5 jaar geleden, ik als meisje van bijna 16 was bij de pony's toch wel uitgereden. Samen met mijn bonte pony Picasso, die ik 5 jaar heb gehad, was ik L springen en Z2 dressuur. Er zat voor ons niet meer in, en aangezien ik toch wat te groot werd besloten we om "Pietje" te koop te zetten en op zoek te gaan naar een paard.

Afbeelding

Picasso, in onze laatste wedstrijd samen. Z2 kunnen afsluiten met 2 winstpunten en een eerste plaats.

Afbeelding

Afbeelding

Ik mis Pietje nog steeds, kon alles met hem doen, van springen, dressuur tot urenlange buitenritten.

Op een middag kwam ik uit school. Mijn moeder zat achter de computer en keek op Markplaats. Ze zag daar een mooi zwart paard, met een aansprekend hoofd. Mama heeft die middag gelijk gebeld, twee dagen later reden we naar Den Haag om te gaan kijken bij "Ceasy".

Afbeelding

We konden Pietje op Ceasy, die al snel Casice werd genoemd, inruilen. Dus twee dagen later vertrok Pietje naar Den Haag en kwam Casice naar Almelo. Eerst hebben we Casice een paar maanden laten bijkomen, ze was erg schraal omdat ze altijd in een weitje met weinig gras had gestaan en erg mager was. Na een paar maanden begonnen we met zadelmak maken.

Afbeelding

Het rijden ging steeds beter, en al snel volgden onze eerste wedstrijden. Regelmatig kwamen we met scores boven de 210 punten thuis.

Afbeelding

Na 2 jaar waren we heel successvol in het Z1 :)

Afbeelding

Afbeelding

Tussendoor waren we ook bezig met andere leuke dingen, zoals springen en buitenritten maken. Maar na 3 jaar was het toch tijd om haar te verkopen.. Ik ging studeren en op kamers, dus ik had helaas geen tijd meer om haar te rijden -O- We hebben haar toen naar mijn oude instructrice gebracht, voor de verkoop. En wat kwam ze er daar anders uit te zien <3

Afbeelding

Na een jaar werd Casice verkocht naar Australië, waar een paralympische amazone zich wilde kwalificeren voor RIO. De nieuwe amazone was heel gek met dr en al snel werd bekend dat ze zich hadden gekwalificeerd voor RIO!

Het meest bijzondere moment was toch wel dat ze voor 3 weken in Nederland waren voor een trainingskamp. Ze wilde mij heel graag ontmoeten, dus na 2 jaar zag ik Casice weer terug <3

Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijk hebben ze zich net niet geplaatst voor de kür op muziek, omdat Casice, inmiddels weer Ceasy genaamd, teveel spanning had. Maar ik ben toch wel heel erg trots dat ze in zo'n korte tijd al zover zijn gekomen!

Afbeelding

_Alarm_wlkp

Re: Casice: van stresskip tot RIO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:54

Wauw wat leuk zeg! Dan ben je stiekem wel heel trots op jouw paard!
Maar ook een dubbel gevoel lijkt me.
Je ziet wel dat het een heel ander paard is geworden in vergelijking met de eerste foto.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:58

:wow: Dit is een verhaal wat je niet elke dag tegenkomt ! Buitengewoon leuk om lezen. :j
Fantastisch dat je paardje zo goed terecht is gekomen, een perfecte match voor die australische amazone en gewoon de topsport in <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 12:02

Wat geweldig dat je je oude paard zo kon blijven volgen. En ook heel bijzonder dat die dan zomaar in [***] rijdt. :D
Weet je ook nog hoe het met Picasso gaat? En vond je het niet griezelig om hem naar een adres te brengen waar je nieuwe paard zo mager vandaan kwam?

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 12:17

xyzutu2 schreef:
Wat geweldig dat je je oude paard zo kon blijven volgen. En ook heel bijzonder dat die dan zomaar in Rio rijdt. :D
Weet je ook nog hoe het met Picasso gaat? En vond je het niet griezelig om hem naar een adres te brengen waar je nieuwe paard zo mager vandaan kwam?

Met Picasso gaat het wat minder helaas. Een meisje die hem reed voor de man waar waar hij naar toe ging heeft hem t/m de M1 gereden, daarna kreeg hij een peesblessure. Het advies was 2 maanden rust, maar na een maand verschenen er alweer foto's online dat ie aan het springen was, dus hij is helaas afgeschreven maar mag nog iedere dag als weidemaatje fungeren :)

Die man waar we haar van hebben gekocht had hem van een oud vrouwtje uit Limburg, waar Casice dus in de schrale weide stond. Niet helemaal duidelijk geschreven :+

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 12:20

Wauw, dat is nog eens iets om trots op te zijn! Wat een gaaf verhaal! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 12:29

Jammer dat Picasso niet meer bereden kan worden, maar fijn dat ook hij een goed huisje heeft gevonden.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 14:22

Ja ze hebben allemaal gelukkig een goed tehuis gevonden :j

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:25

Wat een bijzonder verhaal zeg! Heel speciaal om je paard dan ineens in Rio te zien!

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 19:05

miccamaaike schreef:
Wat een bijzonder verhaal zeg! Heel speciaal om je paard dan ineens in Rio te zien!

Ja, kon het eerst ook niet echt geloven dat ze echt ging! Apart om haar via de livestream te zien in zo'n grote arena *\o/*
Afbeelding

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 08:52

Wauw wat ontzettend gaaf zeg !!! En natuurlijk ook heel leuk dat je dr kon zien toen ze in nederland waren :j

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 07:25

Wat een mooi en bijzonder verhaal! Wat gaaf dat ze het tot Rio geschopt hebben!

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 10:24

Wat een bijzonder verhaal! Ga je in de toekomst wel weer rijden?

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 10:47

Mooi verhaal!!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 10:57

Gaaf verhaal, en wat moet dat een bijzonder gevoel geven, om je paard daar te zien lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 11:59

Wauw!

Wat ben ik trots dat dit paard goed terecht is gekomen! Kreeg een bericht van een meisje waar ik samen op stal reed waar dit paard stond samen met mijn grootste liefde. (Een halfzus van dit paard). Dit paard was lastig en ontzettend "heet" in mijn ogen.

Mocht je interesse hebben in foto's van het paard toen ze 3 was, die heb ik nog. Stuur me een PB.

Ik ben heel trots op jou wat jij met dit paard hebt kunnen bereiken! *\o/*

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 12:01

Wat een gaaf verhaal. De foto's uit Rio gaven mij al kippenvel dus ik kan me indenken wat het met jou gedaan moet hebben. Je bent terecht trots!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 14:32

Super gaaf!
En Picasso was zo gaaf, en als jong paard al zo braaf toen ik hem zadelmak gemaakt heb bij Bas :D
Jij hebt Bengel en vossie (met hoge witte benen zie profiel) ook gereden toch? Mooie combi was je met deze pony's!

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-16 20:03

CK88 schreef:
Super gaaf!
En Picasso was zo gaaf, en als jong paard al zo braaf toen ik hem zadelmak gemaakt heb bij Bas :D
Jij hebt Bengel en vossie (met hoge witte benen zie profiel) ook gereden toch? Mooie combi was je met deze pony's!

Ja klopt! Bengel was mn eerste pony, heeft Laura Picasso niet zadelmak gemaakt? Het vosje is naar Denemarken verkocht na een paar jaar. Wel leuk om te zien dat Bengel deze zomer derde was op het NK met een klein meisje van 10 in de L1 :)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 20:40

Elitedeux schreef:
CK88 schreef:
Super gaaf!

Ja klopt! Bengel was mn eerste pony, heeft Laura Picasso niet zadelmak gemaakt? Het vosje is naar Denemarken verkocht na een paar jaar. Wel leuk om te zien dat Bengel deze zomer derde was op het NK met een klein meisje van 10 in de L1 :)

Laura heeft hem door gereden, net als Bengel, wat een topper ook die Picasso!!

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 21:07

Wat een super leuk verhaal TS! Ik kan mij voorstellen dat je onwijs trots bent en dat is niet onterecht! :)

BulletjeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 21:10

Wat bizar!! Mooi dier ook!

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-16 21:20

Ja Claudia is het zeker! Op stal niet zo'n lieverd maar onder het zadel een gouden pony :D

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 11:19

Wat een mooi verhaal zeg! En super dat je nog contact hebt gehouden!!