Gentleman steeds een stapje vooruit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Gentleman steeds een stapje vooruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 16:05

:wave:
Hallo bokkers,

Vandaag heeft mijn moeder tijdens de les wat foto's genomen. Helaas wel met mobiel (en niet ingezoomd :o ) waardoor de kwaliteit een beetje matig is. Volgende keer maar normale camera meenemen.
Echter zaten er best wel lekkere stukjes bij en ik zou de voortgang van Gentle graag willen vastleggen in topics. Dus wat plaatjes uit gezocht die nog redelijk van kwaliteit waren als je een beetje inzoomd.

Ter info:
Gentleman
Gameboy x Ed King Hill
Ruin
6 jaar

Dingen waar flink aan gewerkt wordt
1. core stability en schouders, ik neig naar in elkaar duiken.
2. hakken blijven uitdrukken.
3. bovenbenen meer laten afhangen.
$. Teugellengte.

1.
Afbeelding

2. teugels aan de lange kant, paard komt te veel op de voorhand en komt achter de loodlijn
Afbeelding

3. Al weer iets beter, behalve mijn bovenlichaam
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Richting hals strekken, zelf rechterop blijven zitten. Maar buiten dat vind ik dit wel een fijn plaatje
Afbeelding

6.
Afbeelding

Helaas geen galopsfoto's. Mams was al bij dat ze dit voor elkaar kreeg. Die houden jullie dus te goed!

Tips en tricks zijn altijd welkom. Commetaar mag, maar hou het lief. Ik ben geen Anky. Mijn paard moet het met een minder talentvolle ruiter doen :') maar ik zal altijd mijn best doen om voor verbetering!

PimxBotje

Re: Gentleman steeds een stapje vooruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 16:12

Ik vind het er netjes uit zien voor zover ik er verstand van heb :)

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 16:19

Ik vind het er netjes uitzien! ik vind het ook top dat je bij verbeterpunten dingen bij jezelf noemt, op de een of andere manier komt dat vriendelijk over tegenover je paard. Lekker zo doorgaan :)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 16:28

Lienie_F schreef:
Ik vind het er netjes uitzien! ik vind het ook top dat je bij verbeterpunten dingen bij jezelf noemt, op de een of andere manier komt dat vriendelijk over tegenover je paard. Lekker zo doorgaan :)

Dankje!
Paard heeft goede bewegingen en dat zie ik ook als mijn stalgenoot er op rijd. Dus het is ook logisch dat alles wat ik er niet uit kan rijden dus mijn eigen tekortkomingen zijn. Dat hij hier en daar te veel op de voorhand komt of te diep komt zijn dus ook gebreken in mijn rijvaardigheid en niet in hem.
Ik probeer voor mijn paard de ruiter te zijn die hij verdiend, dus ik zal hard moeten werken om te zorgen dat ik dat ook ga worden en blijf.

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:55

Leuk paard! Toevallig rij ik z'n halfzusje uit dezelfde mama! En kwam nu dit topic toevallig tegen!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 17:53

Een halfzusje wat leuk!!! Welke paps zit er achter?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:38

Ook ik vind het er vriendelijk en ongedwongen uitzien. :j

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:46

miss_lizje schreef:
Tips en tricks zijn altijd welkom. Commetaar mag, maar hou het lief. Ik ben geen Anky. Mijn paard moet het met een minder talentvolle ruiter doen :') maar ik zal altijd mijn best doen om voor verbetering!

Nou, ik zie jou veel liever rijden dan Anky hoor (ben geen fan van moderne dressuur), en ben zeker dat je paard er ook zo over denkt! Je paard loopt netjes, ik vind jouw zit zeker ook niet verkeerd, alleen proberen om meer voor je uit te kijken ipv naar je paard. Heel moeilijk, weet ik, in het begin kan het helpen om wat te gaan "sightseeën" rondom je, landschapjes kijken in de verte.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 22:45

Dank jullie wel!
Landschapjes kijken is wel lastig in een woonwijk, zeker als we voor een groot deel worden omringt door hagen en bomen maar bedankt voor de tip!
Momenteel met rijden een beetje een dipje, hij is erg puberaal op het moment en met deze kou en vorst staat hij al 2 weken stil. Zodra de bak weer rijbaar is gaan we alles weer oppakken. Met een jong paard is rijden soms met pieken en dalen, maar gelukkig heb ik fijne begeleiding die mij helpen als ik weer met mijn handen in mijn haar zit.