Mijn paardenjaar in 2016!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxxmh

Mijn paardenjaar in 2016!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 16:46

Hoi allemaal :wave: ,

Dan is het alweer bijna 2017! Tijd voor een overzicht van het jaar 2016 met mijn verzorgpaard Summer en op de manege waar ik rijd.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=250&t=1868952 Overzicht van 2015.

Ik rijd op een manege in het carrouselteam en ik rijd FRNS wedstrijden. Sinds september 2015 verzorg ik de 9 jarige haflinger merrie Summer!

Januari:
In december ben ik van mijn verzorgpaard gevallen, hierdoor had ik bijna geen vertrouwen meer in haar. Ik reed haar alleen nog maar in de binnenbak en durfde ook niet meer te galopperen op haar. Eind januari heb ik voor het eerst weer een galopje gemaakt op haar. Ik heb dit allemaal op mijn eigen gevoel gedaan zodat de angst steeds minder werd.

Ook ben ik naar Jumping Amsterdam geweest.

1.
Afbeelding

Februari:
Op de manege heb ik een FNRS wedstrijd gereden op Milo. Ik heb de F12 gereden. Ik had 216 punten gereden, de teller stond toen op F12+2.

Deze maand heb ik met mijn carrouselteam een clinic gereden. Dit doen alle drie de carrouselteams van de manege. We hebben onze proef gereden en hebben daarna tips gekregen.

Maart:
Deze maand heb ik met mijn carrouselteam weer een clinic gereden zodat we de puntjes op de i konden zetten voor het NK.

2.
Afbeelding

April:
Ik had weer een FNRS wedstrijd gereden maar dit keer op Samson (carrouselpaard van dit seizoen). Ik heb 211 punten gereden in de F12 en dat betekende dat ik genoeg punten gehaald heb en door mag gaan naar de F13.

3.
Afbeelding

Ook heb ik meegedaan aan de voorrondes van de zitcompetitie op de manege. Dit was op Duchess. Ik verwacht niet dat ik door ging naar de volgende ronde maar wilde mijzelf verbeteren met het jaar daarvoor en dat was gelukt!

Summer ging heerlijk het land op en ik geniet altijd van zulke oortjes foto's!

4.
Afbeelding

Mei:
1 mei was het dan zover, waar wij vanaf september 2015 getraind voor hebben, het NK carrousel. Wij moesten als eerste starten op de startlijst dus dat betekende vroeg op! Gelukkig hoefde wij niet ver, namelijk manege Beukers. Dit is voor ons een half uurtje rijden. We reden in de 1e divisie mee. We zijn van de van 8 groepen 7e geworden.
Topic van het NK: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1887099

5.
Afbeelding

Juni:
Laatste FNRS wedstrijd gereden van het seizoen op Milo. Dit was de eerste keer F13. Ik had niet verwacht dat ik een winstpunt zou gaan rijden maar dat is toch gelukt want had precies 210 punten gereden. De teller stond op F13+1.

6.
Afbeelding

Ook werd er bij mij op stal waar mijn verzorgpaard staat een onderlinge wedstrijd georganiseerd. Ik deed mee met de B. Ik had nog steeds niet helemaal mijn vertrouwen terug in Summer na mijn val van december maar ik dacht ik ga gewoon mee doen. Het ging niet echt goed maar uiteindelijk 179.5 punten gereden (had ik totaal niet verwacht).

7.
Afbeelding

En Summer genoot heerlijk van het gras :D

8.
Afbeelding

Juli:
Wij mochten van de eigenaar van de manege tijdens de clubkampioenschappen een carrousel demonstratie rijden omdat ons NK niet zo goed ging. De paarden waren ontzettend braaf en het was erg leuk om te doen voor eigen publiek!

9.
Afbeelding

Summer <3

10.
Afbeelding

Augustus:
In augustus niet zoveel beleefd omdat ik de eerste twee weken op vakantie was. Wel ben ik begonnen met les te nemen op Summer bij dezelfde instructeur als de eigenaar. Dit doe ik om de week en we gaan met sprongen vooruit. Het vertrouwen in haar is deze maand ook echt zoveel gegroeid waar ik erg blij mee ben!

September:
Ik had Summer twee weken voor mijzelf omdat de eigenaar op vakantie was. Omdat het best warm was in die periode (25-30 graden) hebben we vrij weinig gedaan. We hebben wel gelest en wat gereden maar ze heeft meer vrij gehad vanwege de warmte.

Deze hele leuke selfie gemaakt met Summer:

11.
Afbeelding

Ook zijn we weer begonnen met trainen met de carrousel. Ik had van de zomer voor het eerst op Darcy gereden en ik vond dat een erg fijn manegepaard. Ik heb aan mijn commandant aangegeven of ik graag op haar de carrousel mocht rijden omdat ik snel last van mijn rug heb (was vorig seizoen niet zo fijn met een verschrikkelijk zittende tuiger) en sindsdien rijd ik elke week op Darcy. Het is een erg fijn paard waar ik zelf veel kan leren, als ik met teveel spanning erop zit heeft zij ook erge spanning maar als ik er rustig op ga zitten is zij zelf ook rustig. Ik leer hier veel van.

Darcy:

12.
Afbeelding

Oktober:
In oktober had ik weer een FNRS wedstrijd. Weer zat ik op Milo. Het was de tweede keer F13 en heb ik 220 punten gehaald! De teller staat nu op F13+2.

Nog een foto van een van de lessen op Summer:

13.
Afbeelding

Verder niet zoveel beleeft in oktober.

November:
Wij lopen vanuit de manege altijd mee met de intocht van Sinterklaas. We hadden echt een topdag met brave paarden! <:) :){

Ik met Americo (Flynn) die voor het eerst mee ging met de intocht. Hij was Americo in opleiding.

14.
Afbeelding

December:
Afgelopen zaterdag (17e) heb ik weer een FNRS wedstrijd gereden op Darcy. Ik reed de F13. Darcy is een heel fijn paard maar negeeflijk rijden is erg lastig met haar. In de les rijd ze met een Gogue om en vanaf de F12 moet je met een martingaal rijden. Mijn doel was om zo ontspannen mogelijk te rijden. Heb opzich dat doel wel behaald. Ik heb helaas geen winstpunt gereden dit keer, had 203 punten maar had dit ergens ook wel verwacht. Wel heb ik een bronzen speld gekregen van de FNRS/KNHS omdat ik de bronzen ruiteropleiding heb uitgereden.

Verder ga ik deze maand verder lekker rijden en lessen met Summer en natuurlijk had trainen voor het NK!

En met deze lieve foto van afgelopen week sluit mijn jaaroverzicht af!

15.
Afbeelding

xx Marise

(de foto's zijn bijna allemaal met een telefoon gemaakt en geupload met de bokt upload.

PimxBotje

Re: Mijn paardenjaar in 2016!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 17:10

Mooi verhaal lekker zo verder gaan , succes in 2017.