Lady Liberty (Ofwel, Madammeke) heeft zichzelf dit jaar weer bewezen. Ze blijft me zo ongelofelijk verbazen, keer op keer.

Paspoort:
Naam: Lady Liberty (Madammeke op paspoort)
Geslacht: Merrie
Leeftijd: 22
Afstamming: Hamilton x Purioso x Janmaar
Niveau: Hoogste M2 + M springen. Recentst: B-dressuur.
Januari begon als volgt:
De osteopaat is langs geweest om blokkade's uit mevrouw haar lichaam te halen zodat we vol goede moed konden beginnen met rijden.
In februari waren we naast onze wekelijkse dressuurles ook aan het genieten van buitenritjes. Buitenritjes op onze manier.. Bitloos en zonder zadel, want dat kan allemaal.

Helaas kregen we niet lang nadat we zijn begonnen met lessen wat minder nieuws. Liby's snijtanden waren niet meer goed. Na een paar dagen heb ik besloten haar naar Utrecht te brengen om de tanden te laten verwijderen. Wat vond ik dat erg zeg, mijn meisje achterlaten in de kliniek.
Gelukkig is ze fantastisch genezen. Na twee weken was ze weer klaar om te gaan.

Na deze twee weken mochten we weer beginnen met rijden. Uiteraard bitloos, tot haar tandvlees was genezen.
In april hebben we veel rondjes door de polder gereden met stalgenootjes. Iets waar mevrouw altijd wel van geniet. Normaal gesproken loopt ze ook flink voorop.

Oeps, werd hier net door mijn baas gebeld..
Op 1 mei konden we mevrouw's 22e verjaardag vieren.. op de wei. Wat een geluk.

Half mei konden we ook weer het bit gebruiken met rijden. Ze liep direct een stuk fijner dan voorheen. Al hadden we nog steeds een hoop om aan te werken.. Hier begonnen we net wat stelling te krijgen in galop.
In juni hebben we ook door getraind met dressuur. Elke week konden we een stapje vooruit. Ook weer veel buitenritten. We zijn met een stalgenoot weg geweest om een rondje buiten te rijden op een andere plek. Zoals altijd geldt: De oudste moet voorop..

In juli zijn we onze eerste wedstrijd gestart in de B. Met 171 en 181 punten was ik dik tevreden. Doet oma gewoon maar even.

Zoals te zien waren er nog een hoop verbeterpunten, maar dat maakt helemaal niet uit.
Augustus en september zijn we nog twee keer gestart, beide zonder winst. Ook hebben we in augustus een "Working Equitation" clinic gereden. Dat vond mevrouw wel heel leuk om te doen. Van degene die de clinic gaf hebben we zelfs complimenten gekregen over hoe goed oma dit deed.
Het beeld is soms wat schokkerig en bewogen, helaas..
In oktober hebben we voor het eerst 200 punten gereden in de B-dressuur. Dan krijg je toch wel echt het gevoel dat je oude paardje niet onder doet aan de jonge paarden.
In november heb ik besloten mevrouw op te geven voor de A.B.O.P van het NRPS. Ze kan namelijk niet voorlopig keur worden zonder, aangezien ze haar sportpredikaat niet heeft behaald.
Als oudste van de dag deden we mee, met hoofdstel nummer 1.
Wat een dag was dat. Ze deed super haar best en heeft zelfs de hoogste dagscore gehaald. Met 72,5 punt was ze de beste allrounder tussen de paarden. Met commentaar waar ik onwijs trots op ben. Namelijk: Een fijn paard met de juiste instelling en karakter. Ondanks de leeftijd nog voldoende souplesse en lossigheid.
Ook hebben we een buitenrit gemaakt met nakomelingen van Don Cremello du Bois. Mijn mannetje staat in de opfok, dus ben ik met oma mee geweest. Weer een van mijn doelen met haar af kunnen strepen, namelijk het strand.

Afgelopen week ben ik voor het laatst dit jaar gestart. We moeten nog 2 punten in de B. Dus hoop vanaf maart 2017 L1 te kunnen starten.
Ons doel? Plezier hebben. Niet moet, alles mag.
Laat 2017 maar komen. Wij zijn er klaar voor!