Match in Progress: Fenna en ik in 2016!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MZorro

Match in Progress: Fenna en ik in 2016!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-16 19:02

Hallo leuke bokkers!

Ik wil hierbij toch even een topic openen om wat leuke plaatjes te delen van mij en Fenna.
Fenna en ik hebben dit jaar hoogtepunten gehad, maar ook zeker wat dieptemomenten.
Alle momenten bij elkaar maken het voor mij een jaar met veel leermomenten over Fenna, maar ook vooral over mezelf.
En daarbij ben ik tot de conclusie gekomen dat we een 'match in progress' zijn!

Januari
Fenna is verhuisd naar Schoorl waar ze op een fijn plekje terecht gekomen is.
We wandelen vooral veel om de omgeving te ontdekken.

Afbeelding

Februari
In het begin van het jaar ben ik niet heel vaak rijdend met haar op pad geweest.
Als we gingen, dan gingen we richting de ponyclub wat al snel een veilige en vertrouwde route is. Meestal ben ik lekker met haar gaan wandelen en richtte ik me op het werken op de grond.

Afbeelding
Fenna die het liefst het eerste beste brede bospad uitkoos om tijdens het wandelen lekker te gaan rollen. En dan krijg je dus zo'n lief, vies paard :D

Maart
Ook ben ik weer met haar gaan fietsen!
Zo konden we wat verder de omgeving verkennen en kon Fenna haar benen wat beter strekken!

Afbeelding

Afbeelding
Langs de schaapjes

April
Langzamerhand, en mede dankzij de extra verzorger en daardoor de extra beweging, gaat het rijden steeds beter met Fenna.
Samen met eigenaresse Mandy ga ik ook vaker stukjes het bos in!

Afbeelding
Deze foto is een doodnormale telefoonfoto, maar deze foto is voor mij toch wel een van de mooiste foto's uit 2016! Wat een heerlijk gevoel! <3

Mei
Eindelijk heb ik in deze maand Fenna eens op de foto gezet!
Mandy en ik zijn niet vaak samen bij haar, maar toen wel en dus kon ze even mooi poseren!

Afbeelding
Knapperd! <3

Juni
Met Fenna gaat het steeds beter met rijden!
Ondanks dat de extra verzorger er mee is gestopt, kunnen M.andy en ik haar goed aan het werk houden!
1 juli vertrok ik voor 9 weken naar Zweden voor een stage bij de Sun Dance Ranch, dus deden we nog heel veel leuke dingen en zorgde we voor een Fenna spam!

Afbeelding

Afbeelding
We gingen naar het strand! Wat was het een heerlijke dag!

Afbeelding
We deden nog een rondje zonder zadel *\o/*

Afbeelding
En ik leerde de beginselen van het lange lijnen! Superleuk!

September
En toen was er dus een gat van 2 maanden waarbij ik niks met Fenna heb gedaan.
Gelukkig waren er genoeg paarden op mijn stageplek ;)
Op de ranch heb ik heel veel ritten in de bossen gereden; iets wat ik na terugkomst dus ook meer wilde doen met Fenna!

Afbeelding
Dus dat deden we! Na nog enkele keren samen met Mandy naar het bos te gaan, heb ik op een dag besloten om zelf een heel rondje te maken. Gewoon lekker in stap, geen gehaast en gewoon ontspannen! Wat voelde dat fijn! Echt een overwinning!

Ik ben in de maanden september/oktober 2 á 3 keer alleen het bos in geweest. Dit ging eigenlijk heel erg goed! We stapten gewoon rustig, omdat draven buiten toen nog niet echt van toepassing was. Soms een heuveltje op draven in het bos ging wel.

Op een gegeven moment ben ik met Mandy naar het bos gegaan en van het een kwam het ander en voor ik het wist zat ik in een ongeplande rengalop op Fenna, heuveltje op en heuveltje af :j :')
Vanaf dat moment begon de dip en dacht ik dat ik Fenna en ik niet zo geschikt waren voor elkaar, in ieder geval niet voor onder het zadel. Ik heb veel gereflecteerd in deze periode. Nagedacht over hoe ik dit kan oplossen en óf het nog wel op te lossen is. Gelukkig kan Mandy heel goed praten en gelooft ze wel in mij, in Fenna en in ons, en zijn we er weer bovenop gekomen!

In november had ik mijn eerste rijles weer gepland staan en heb ik doelen gesteld die me houvast geven!

Maar eerst, nog even wat fotootjes van Oktober
In oktober heb ik met een collega-fotograaf een shoot gedaan; zij van mij en Fenna, ik van haar en haar paard! Superleuk en eindelijk mooie, goede foto's van mij en Fenna! <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<3

November
Van november heb ik gewoon helemaal geen foto's. Maar in deze maand kwam wel het omslagpunt dat ik in plaats van telkens ging wandelen of fietsen, ging rijden! En tevens de maand van mijn eerste les.

In deze maand heb ik besloten om er in ieder geval elk weekend even op te stappen, ook al is het maar voor even. Ik ben weer lekker met haar in de bak aan de slag gegaan en eigenlijk ging dit heel erg goed!

December
En dan was het alweer december!

Afbeelding
En hier hadden we lekker gereden. Het was een prachtige ochtend in het weekend; koud maar het zonnetje kwam door! De lekkerste ochtenden die er zijn!

In 2017 hoop ik vooral het vertrouwen in Fenna, maar ook in mezelf terug te krijgen en dit natuurlijk te vertalen naar veel mooie ritten! Ik heb altijd gezegd dat rijden niet het belangrijkste is voor mij; dat is het nog steeds niet, maar voor het komende jaar is dat zeker een punt waar ons werkpunt ligt. Naast de ritten, wil ik vooral lekker blijven genieten van Fenna en samen met haar leren!

~ All bonds are built on trust.
Without it, you have nothing ~

Tot in 2017!

hyppolyte

Re: Match in Progress: Fenna en ik in 2016!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 19:12

<3 <3 <3

Je bent hardstikke goed bezig mariek! Je kunt het en het komt allemaal helemaal goed met jou en fenna *\o/*

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 10:35

Wat een mooi overzicht en wat een leuk paard! Op naar weer een mooi jaar :D

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 11:34

oooh wat heerlijk dat je 9 weekjes bij Anita bent geweest!
ik heb daar ook 6 weken stage gelopen en wat is het prachtig daar !

mooi overzichtje trouwens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 11:37

Wat een heerlijk paardje heb je zeg! :D :D
Mooi overzichtje hebt je er van gemaakt!

Ponylover_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:17

Ik dacht je al te herkennen bij Uitgelicht, wat leuk!
Wat een fijn jaar hebben jullie gehad :D

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:34

Wandelen is super leuk, maar rijden geloof ik ook ;). Ik probeer net als jij die stap te zetten, meer erop... Op naar 2017 +:)+

Luckyy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:36

Gaaf overzicht Marieke!

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 21:12

Jij en Fenna zijn zo'n lief stel! Jullie hebben een prachtig jaar achter de rug, volgend jaar wordt vast ook weer een feestje!

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 22:13

Biscuitje schreef:
Jij en Fenna zijn zo'n lief stel! Jullie hebben een prachtig jaar achter de rug, volgend jaar wordt vast ook weer een feestje!

Thanks voor je berichtje! Leuk! :D

Luckyy80 schreef:
Gaaf overzicht Marieke!

Dankjewel Maritte! Hij gaat goed met de fotografie bij jou hè?

woepsie90 schreef:
Wandelen is super leuk, maar rijden geloof ik ook ;). Ik probeer net als jij die stap te zetten, meer erop... Op naar 2017 +:)+

Precies! Tof dat dat ook een doel voor jou is! :D

Ponylover_11 schreef:
Ik dacht je al te herkennen bij Uitgelicht, wat leuk!
Wat een fijn jaar hebben jullie gehad :D

Heee, dat is grappig! Dankjewel Merijn! Hoe is het op je nieuwe-niet-zo-nieuwe-adres? Vermaak je je nog een beetje? :D

daiswees schreef:
oooh wat heerlijk dat je 9 weekjes bij Anita bent geweest!
ik heb daar ook 6 weken stage gelopen en wat is het prachtig daar !

mooi overzichtje trouwens!

Ooh wat leuk dat je dat ook hebt gedaan. Ik heb echt 9 weken genoten; hard werken, maar echt 100% genieten gewoon! Het is echt prachtig daar ja en wil ook zeker weer terug :)

xSK schreef:
Wat een heerlijk paardje heb je zeg! :D :D
Mooi overzichtje hebt je er van gemaakt!

BrittS schreef:
Wat een mooi overzicht en wat een leuk paard! Op naar weer een mooi jaar :D

Dank jullie wel voor jullie leuke berichtjes! :D