rij vereniging

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

koosje14

rij vereniging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 20:39

heyy bokt :wave:
ik zal de situatie even uitlegen...
op de pension stal waar ik op sta met mijn pony zijn we een 'ponyclub' gestart. het is niet officieel maar gewoon voor de leuk. we zijn een stelletje gekke meiden van 10 tot 14 jaar met d en e pony's. een keer in de twee weken hebben we 'de pony les' van een instructeur. we gaan dan met zijn 5en leuke dingen doen zoals schiktraining en parcourtjes. ook gaan we soms samen op wedstrijd. maar nu dwaal ik een beetje af :9. we rijden alle 5 steeds meer wedstrijden en worden steeds fanatieker. op wedstrijd zagen we een keer rij jasjes en dekjes met de naam van de vereniging :oo toen bedachten we: we gaan proberen om zelf een vereniging te starten. maar hoe? weet iemand dat? alvast bedankt! :j

koosje14

Napie

Re: rij vereniging

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 20:43

Dan zal je statuten moeten laten maken bij een notaris. Je inschrijven bij de kamer van koophandel en de knhs. 1 van jullie moet voorzitter worden, een andere secretaris en een penningmeester is ook nodig voor de financiën. Daarover gesproken.....de notaris kost zo'n 3 a 4 honderd euro. De knhs 40 euro per jaar en de kamer van koophandel rond de 30 euro per jaar.

Met andere woorden...Doe maar lekker wat jullie nu doen. Niks mis mee toch

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 20:49

Ik verplaats je topic van www naar yrt waar het wel op de juiste plaats staat.

koosje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 21:07

jammer dat dat zo'n hoog bedrag is... :\ toch bedankt!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 21:19

Wat is de reden dat jullie een vereniging willen? Om officiële wedstrijden te organiseren of om met een leuk wedstrijd tenue te rijden?

Indien het eerste, laat wat volwassenen meedenken of dit werkelijk zinvol is. Een vereniging bestaande uit minder dan 10 leden, klinkt mij niet heel "rendabel" te oren.

Indien het laatste, verzin een leuke groepsnaam en laat kleding bedrukken.

Napie, de kosten van de knhs zijn in de eerste 3 jaar extra hoog voor een vereniging omdat je dan "extra" hulp krijgt. :')

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 21:27

Napie schreef:
Dan zal je statuten moeten laten maken bij een notaris. Je inschrijven bij de kamer van koophandel en de knhs. 1 van jullie moet voorzitter worden, een andere secretaris en een penningmeester is ook nodig voor de financiën. Daarover gesproken.....de notaris kost zo'n 3 a 4 honderd euro. De knhs 40 euro per jaar en de kamer van koophandel rond de 30 euro per jaar.

Met andere woorden...Doe maar lekker wat jullie nu doen. Niks mis mee toch

Om in het bestuur te kunnen zitten moet je volgens mij 21 jaar zijn.....

Een leuke paardenclub samen vormen heb je wel het gevoel van een "vereniging" te zijn maar niet alle lasten ;)

Groet Karin.

koosje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 21:42

@cobie, beide :D

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 17:43

Als je echt een officiële ponyclub wil starten komt daar inderdaad nogal wat werk, papieren en geld bij kijken.
Ik zou je adviseren er een paar volwassenen bij te betrekken (ouders, stalhouder, instructeur?) en samen alles op een rijtje te zetten wat er zou moeten gebeuren. Een club moet zichzelf kunnen betalen dus je moet genoeg contributie betalende leden hebben zodat je in elk geval de jaarlijkse vaste kosten kan betalen.
Zijn er nog meer ponyruiters die lid zouden willen worden? Vraag eens rond of plaats een artikeltje in een lokaal blad. Een club met vijf leden zal niet rendabel zijn.

Anders kunnen jullie ook nog voor de wedstrijden gezamenlijk lid worden van een bestaande club en voor overige activiteiten er een vriendinnenclub 'bij' hebben.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 18:10

Kunnen jullie geen leuke naam (en misschien ook een logo) bedenken voor jullie ponyclub, en die op dekjes en jasjes laten zetten, zoals je in je bericht beschrijft? Zo hebben jullie toch nog een beetje een clubgevoel, maar hoef je niet allemaal ingewikkelde zaken laten vastleggen. :)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 18:14

Of vraag of jullie groepje een onderdeel mag worden van jullie plaatselijke rijvereniging. Vanaf daar kunnen jullie dan dingen organiseren en wedstrijden rijden. Betaal je alleen het lidmaatschap maar dan heb je wel Hulp van volwassenen