Het moment dat je echt moet gaan doorzetten..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Juliettex

Het moment dat je echt moet gaan doorzetten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 13:07

... omdat je weet dat dit jouw once in a lifetime pony is.

Sinds Juni ben ik in het bezit van een kruising PRE van 7 jaar.
Hij is 1,48 hoog en heeft helaas geen fijn verleden gehad.
We hebben veel grondwerk gedaan zodat we elkaar volledig leerde vertrouwen.

Ik ben van mijzelf al een vrij angstige ruiter, en charlie kon echt 'ontploffen'.
Hij bokte of steigerde niet, maar ging zo hard aan de ren dat er geen stuur of rem meer opzat.
Nu ben ik een paar keer flink er vanaf gevallen. Ik was zo bang geworden dat ik alleen nog maar anderen liet rijden, en uiteindelijk de knoop doorgehakt dat hij beter af was bij iemand anders.

Kopers gehad, en die waren helemaal weg van hem! Maar ik begon zo hard te huilen, het deed me zó zeer!
Ik kon het niet, hij is mijn therapeut, mijn maatje, mijn familielid.

Zo dus besloten dat ik er voor de volle 100000% voor ga, we hebben les genomen, en we hebben een clinic mee gereden van Tahnee van Wenum. Het gaat steeds beter, en sinds een half jaar heb ik gisteren voor het eerst een galopje aangedurft!

Nee charlie, jij gaat niet meer weg. wij komen er samen wel! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

antje_vip

Re: Het moment dat je echt moet gaan doorzetten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 13:10

Dapper besluit! Succes verder ik hoop dat jullie de goede kant op blijven gaan :)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 13:14

Goedzo, altijd doorzetten en vechten voor je maatje. Verkopen is relatief een makkelijke weg, maar dat is niet altijd de beste weg. Gewoon proberen.

Juliettex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 13:36

antje_vip schreef:
Dapper besluit! Succes verder ik hoop dat jullie de goede kant op blijven gaan :)

Dankjewel! we gaan met stapjes vooruit.

RoyceMack schreef:
Goedzo, altijd doorzetten en vechten voor je maatje. Verkopen is relatief een makkelijke weg, maar dat is niet altijd de beste weg. Gewoon proberen.

Dankjewel! Ja ik denk daar vaak te makkelijk in. Dat komt omdat mijn leven daarbij vrij gecompliceerd is.
Ik zoek ontspanning, en het is een tijd geweest dat ik alleen maar stress had. Zowel op stal als gewoon in mijn leven daarnaast. Maar je beseft niet hoeveel liefde een paard je kan geven, meer steun dan ieder mens je ook probeert te geven. Ik besef me dat gelukkig op tijd, anders weet ik zeker dat ik hier een heel leven spijt van zou krijgen.

wapitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:49

Heel goed dat je doorzet met hem. De moeilijkste paarden blijken vaak de diepste band te krijgen met hun leider! Later als jullie helemaal op elkaar vertrouwd zijn kun je misschien lachen om dat "trotse galopje" die je eindelijk durfde te maken! Succes! ;)

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 07:14

Super Goed dat je hebt doorgezet !!!
Ik ben ook een angstige ruiter ;)
Jullie komen er wel !!!

only_debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 07:34

Wat herkenbaar vorig jaar precies hetzelfde gehad en nu een jaar verder ben ik blij met het besluit haar toch te houden.. Nu weer een terug val maar ook daar komen we steeds makkelijker doorheen! Succes!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 07:50

Ik begrijp je angst heel erg goed. Ik reed/leasede destijds een pony die ook uitbarstingen had waarbij hij aan de ren ging en ben er ontelbaar vaak vanaf gevallen. Vooral in de winter was het weer mis en heb zo ontzettend vaak jankend op zijn rug gezeten. Ik ben er toen op ten duur wel mee gestopt. Ik was niet de enige die hem reed, er samen aan werken had dus niet zoveel zin + de lol was er voor mij echt af.

Ik hoop voor jou dat jouw verhaal een beter einde heeft! Erg veel succes met je prachtige maatje!