Nog geen jaar in de picture maar 10 maanden.
Begin februari heb ik Beauty overgenomen van een gehandicapten manege. Beauty is sinds haar 5e naar nederland geimporteerd.
(Laerkens) Beauty is een 8 jarige connemara merrie.
Wij rijden inmiddels B dressuur, nog onderling springen en bosritten tot 40km.
Kennismaken en proefrit

Een dag bij mij op stal. (Ze stond uiteraard gewoon vast)

Klinische keuring februari

In de tussentijd ook tandarts, osteopaat en zadelmaker langs gehad zodat we goed konden beginnen.
Maart:
Bjuut heeft ongeveer een week tot anderhalve week mogen wennen aan haar nieuwe omgeving. Daarna ben ik 1 tot 2 keer per week gaan lessen bij de instructrice die haar al kende.
De eerste paar keren rijden stond ze of stil of ging bokken. Stap was uitzonderlijk en draf en galop was enkel bokken. Bjuut zat in haar testfase
Eenmaal daar doorheen kregen we een mooie stijgende lijn!
April:
Onze eerste springles en gestart met fnrs proefjes op de manege en een clinic van Lammert laseur

Mei:
Pinksterconcours! En de zadelmaker voor een springzadel

We zijn 1e geworden op de 40cm en 4e in de 60cm.

En in juni trainen we fijn verder, kopen we een nieuw tribal dressuurzadel.

Juli:
Onze eerste knhs dressuurwedstrijd. Beauty gaf aan toch liever springpony te zijn. Helaas wist ze niet dat ze daarvoor eerst een winstpunt moest halen in de dressuur...
incl een mooie rit ovet de soesterduinen.

Augustus:
Veel getraind, helaas een keer vast gezeten in het lijf waardoor onregelmatig wat de osteopaat heeft kunnen oplossen. En op de warmste dag van augustus een clinic van lammert laseur

September:
Springles oxer van 90cm

Inmiddels trainen we sinds september met een nieuwe instructrice en schieten we in een stijgende lijn!

Bovenste foto is recent en onderste is bij aankoop.

Helaas hebben we nu geen springzadel meer, het eerste zadel had ik verkocht ivm pijn aan mijn stuit. 2e zadel lag na 2 maanden niet meer goed waardoor het zadel na elke sprong naar voren schoof waardoor ik er na een serie bokken continue naast lag, geen enkele aanpassing heeft gewerkt. Dus nu 20dec naar country mill voor een tribal springzadel indien passend
Ons doel voor 2017 is:
* Succesvol de B uit rijden (tussen de paarden)
* een BB laag en hoog parcour springen op ander locatie
* een crossles
En we gaan nog vele ritten over de soesterduinen maken, in het bos en over het gooisch natuur reservaat.

Wat een lekkere foto hierboven!