Afsnijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Demi_2003

Afsnijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 22:52

Hoi allemaal
Het paard waar ik op rijd draaft en loop heel snel dus ik moet meer voltes gaan rijden en voltes halve baan. Ik heb laats (voor het eerst) gehoord dat je altijd ervoor langs moet. Want er stond iemand poep te scheppen en ik bleef op de hoefslag rijden en toen zei mijn instructrice je moet er altijd voor langs want wat nou als je paard een sprong opzij maakt? Dus ik zat te denken wat nou als ik een volte halve baan rijd en ik wil weer terug op de hoefslag en ik kan nergens tussen kan ik dan gewoon de binnenhoefslag nemen? Dan kan het andere paard toch ook opzij springen? En wat moet ik anders doen? Maar dan snijd ik diegene toch heel erg af? Wat moet ik dan doen???? Ps. De rode lijn ben ik en die groene/blauw is een andere ruiter uit de groep.http://www.bokt.nl/img/avatar/SVVkEU.jpg

Jodhi

Re: Afsnijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 05:50

Dan kun je denk ik het best na de volte even stoppen en wachten tot er ruimte is.
Ernaast is inderdaad niet heel handig ;)

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 06:55

Wat ik deed toen ik nog in een groepsles reed was gewoon nog een keer de volte maken. Je kan ook afwenden als je ziet dat ervan de andere kant van de bak wel plek is.

Demi_2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 07:14

Lijntje02 schreef:
Dan kun je denk ik het best na de volte even stoppen en wachten tot er ruimte is.
Ernaast is inderdaad niet heel handig ;)

In mijn groep gaan andere kinderen gewoon naast mij rijden om mij in te halen enz. mag dat dan wel?

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 07:27

Demi_2003 schreef:
In mijn groep gaan andere kinderen gewoon naast mij rijden om mij in te halen enz. mag dat dan wel?

Dat lijkt mij niet de bedoeling. Op mijn manege was dat uit den boze.
Zegt je instructeur/instructrice daar niks van?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 14:00

Omdat je topic nu op het foto forum staat verplaats ik het even.

[JITP]--->[YRT]

Demi_2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 15:30

Reusje_xx schreef:
Demi_2003 schreef:

Dat lijkt mij niet de bedoeling. Op mijn manege was dat uit den boze.
Zegt je instructeur/instructrice daar niks van?

Nee zegt er niks van want dan komen ze even naast mij rijden en dan doen ze weer een volte om ee eigen plek te vinden

imke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:39

hey ik rij nog steeds op een manege en heb ook vaak dit probleem ( ik hou nogal van mooie vlotte gangen x) ) en als wij een volte maken probeer ik vooraf te kijken wanneer er plaats is om een te maken, als er geen plaats is hou ik idd even halt of maak ik bij "stijve" paarden gwn nog een volte :p hopelijk vind jij ook een oplossing :D