De F1 proef

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Demi_2003

De F1 proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 09:40

Hoi allemaal
Ik rijd bij een FNRS manege en wil heel graag meedoen aan een proef of wedstrijd ofzo. Ik heb het nog nooit gedaan en weet ook niet wat ik dan zou moeten hebben of wat ik aan moet wat ik bij me paard en bij mezelf moet doen enz. Ik heb een paar dagen geleden mijn ruiter paspoort gekregen waar allemaal dingen instaan en ik weet niet wat het betekent. Zoals promotie punten en dan begint het bij de F proeven ofzo en dan naar de V ik heb geen idee wat het betekent. En moet ik eerst de F proeven doen of mag ik ook gewoon gelijk gaan springen? Ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven. Alvast bedankt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: De F1 proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 09:44

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 09:47

F1 is een heel makkelijk proefje, je hoeft je daarbij nergens druk over te maken. Toen ik mijn eerste F proefje reed (dus F1) reed ik 2,5 jaar, en dat was prima om mee te beginnen. Als ik nu pas begonnen zou zijn met paardrijden reed ik 5,5 jaar, dan zou ik geen F1 meer doen, dat is te simpel. Je hebt gewone wedstrijd kleding nodig. Je paard moet gevlochten worden of knotjes etc. De F gaat heel lang door, ik stopte bij de F9, maar dat is zo lang geleden... Rijd nu geen wedstrijden meer omdat ik het een beetje geldverspilling vind... Ik weet niet hoe lang je rijd en of je het doet met een eigen paard dus je laatste vraag: Geen idee of je meteen doormag met springen.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 10:10

je begint bij de f1 , daar moet je 1 windstpunt uit halen om naar de f2 te gaan enz
je ziet aan het aantal vakjes in je paspoort hoeveel punten je nodig hebt om over te gaan
vanaf f4 mag je vaardigheid gaan doen , en later ook springen.

voor de wedstijd heb je een witte of lichte rijbroek nodig , een wit t-shirt of polo of wedstrijdshirt , een plastron met speld ,en schone laarzen of jophurs met chaps
bij de f proeven mocht je dacht ik met de clubtrui of een nette zwarte bodywarmer rijden , of met een rijjasje zoals bij normale wedstrijden , vraag dit even na op de manege

er is een boek van de fnrs , hier staat alles in en daar zit ook je proevenboekje bij. bij de f4 krijg je ook een theorietoets die je uit dit boek moet leren

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 11:56

Bellatrix schreef:
Stel je vraag hier: ynskek @ [MA] Vraag het de FNRS jury....

Maar ik denk dat ze je op de manege zelf ook al heel veel kunnen vertellen hierover...

In dit topic kun je een heleboel terugvinden of eventueel zelf nog vragen stellen. :)
Bij deze dus een slotje.