Vrijdag komt onze nieuwe pony
. Een bijna 5 jarige NRPS pony. Een C pony merrie.Tijdens onze bezoeken aan de pony was er een echte vonk tussen die 2. Mijn dochter (en ik ook) waren gelijk verliefd op haar. De pony is nog jong en mijn 10 jarige dochter ook. Wij hebben bewust voor een jongere pony gekozen dat ze samen kunnen groeien. De pony en ook mijn dochter moeten nog veel leren. Ze pony komt nu wel 2 x per week op de ponyclub en wordt gereden door een 12 jarige meisje en ook de dochter van de oude eigenaar van 6 kruipt er regelmatig op. Mijn dochter rijdt nu 2 jaar en kan een aardig parcours van 70/80 cm springen.
Hoe ga ik dit nu op een veilige, verantwoorde en ponyvriendelijke manier aanpakken? Ik wil dat ze zich thuis voelt en veilig.
Ze wordt vrijdag rond 14.00 uur bij stal gebracht. Ik had het plan haar daarna lekker in de stal te zetten en haar even met rust te laten, dochterlief kan dan haar kastinhoud verplaatsen (van de lease kant naar de pensionkant) en daarna de pony beetje borstelen en knuffelen.
Het weekend hebben we ingepland voor de pony, zaterdag de pony lekker buiten in paddock zetten, stal mesten beetje rommelen. Daarna wat wandelen door de stallen en over het terrein.
of ga ik nu al te snel? Wanneer kan ze er is op kruipen?
Is er hier een plan voor, of is dit heel pony afhankelijk?
alle tips en trucs zijn welkom!
groetjes