Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yom
Berichten: 3787
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:38

Ooh leuk, ik lees graag mee want mijn dochter least nu een bijna 3 jarig puppy paard (een van Fairytail en die zouden wel lief zijn). Ze kan er nu nog weinig mee maar als ze zadelmak is gemaakt komend jaar dan mag ze haar verder gaan rijden.

Ze heeft er zelf nog geen ervaring mee met zo'n jong paard maar de stal gelukkig wel dus zij helpen mee. Maar meelezen is wel handig om eens te kijken wat we zoal met haar kunnen doen nu

Dit is Jillz
Afbeelding

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:43

Wat leuk! :D
Gisteren avond was ik aan het denken een topic te openen.

Op het moment zijn we bezig met onze 15 jarige Iru te herberijden.
Volgens de verkoper was ze bereden geweest maar we lopen tegen enkele probleempjes aan die waarschijnlijk te maken hebben met het verkeerd of hardhandig te werk zijn gegaan.
Stukje bij beetje gaan we vooruit en hopelijk volgend jaar hebben we haar (weer) onder het zadel.
Onze training (longeren met en zonder zadel en hoofdstel, rechtrichten en het bijna opstijgen) is helaaas gestopt op het moment omdat mijn longeercirkel en bak een modderpoel is door de regenval van afgelopen weken.
Zodra het droog is gaan we weer aan de slag.
Ik hoop dat wij hier mogen meepraten. :)

Verder verwacht ik met de dochter van Iru, Bikain in het najaar te beginnen.
In augustus word ze 4 en vind dat ze nog wel even door mag groeien want het is nog echt een baby.
Wel gaan we met haar langzaam wat grondwerk doen het komende jaar,

Iru: Afbeelding

Bikain: Afbeelding

Heb je ook een foto TS? Oh zie hem ineens voorbij komen. :)
Ook nog lekker puppy, maar het gaat goed zo te lezen, super!
Ben benieuwd naar jullie voorderingen.

Hoe oud is jouw merrie liesen?

Lief hoofdje heeft jouw puppy _Melanietje_. Leuke fotos!

Leuk Azmay dat jij ook met Diva gaat beginnen.

Spannend bontesok succes voor jullie beide.

Leuk vooruitzicht Caily!

VisibreTeam dat klinkt ook goed!

Eline_S_S mooi paard.

Dunkeedoo

Berichten: 311
Geregistreerd: 15-12-15

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:51

Komen een aantal leuke paarden voorbij! Ik meld me ook, heb een 2.5jarige hengst van netto x florencio die in 2017 beleerd gaat worden. Staat sinds een maand weer op stal, lief dier die met een dubbel draadje naast de merries buiten staat. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:52

Jaa volgend jaar mag ik ook eindelijk! :D
Mijn volgende jonkie is komend jaar aan de beurt (dit jaar mocht mijn Arabiertje :o )
Hij wordt in maart 3 en ik wil hem halverwege de lente gaan oppakken met het rijden! Hij is al zadelmak, kent het hoofdstel en bit, grondwerk, vrijheidsdressuur, is bomproof en heeft aan de hand al wedstrijden gestart... Ja, hij moest echt nodig aan het werk anders verveelde hij zich :')

Ik kijk er echt naar uit om verder met hem aan het werk te gaan. Mentaal is hij in het werk al best volwassen en ik zie hem echt zoeken naar uitdaging. Ik vond hem simpelweg nog te jong en veel te iel. Inmiddels heeft hij een flinke groeispurt gehad, zowel in de hoogte als in de breedte, is hij gecastreerd en wordt hij steeds wat rustiger. Dus begin volgend jaar pak ik het tuig en longeren weer wat intensiever op en gaan we in de lente rustig beginnen!

Afbeelding

antine
Berichten: 46
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: in the gutter looking at the stars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:04

Afbeelding
Yasmine is nu 3 jaar en drie maanden. Ik wil haar graag vanaf eind januari langzaam inrijden. En dan echt een of twee keer per week beginnen met vijf minuutjes. We zijn net een maand aan het longeren, ze is al gewend aan een tuig, een zadel maar nog niet aan een bitje. We lange lijnen ook al een beetje. Mijn dochter van 14 die niet veel weegt heeft al een paar keer op haar gezeten en zo hebben we al een rondje gelopen. We oefenen inparkeren voor het opstappen en stilstaan. Verder hebben we al veel grondwerk gedaan.

affy2000
Berichten: 129
Geregistreerd: 09-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:40

Ja! Word in maart 3 en nu 2 maandjes uit de opfok.

Afbeelding
Afbeelding

HuppeltjeZ

Berichten: 1169
Geregistreerd: 21-11-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:58

Ik meld me ook!
Komend voorjaar wordt mijn 4 jarig monster beleerd (hij wordt in juni 2017 al 5 jaar).
Momenteel zijn we aan het grondwerken en longeren, hier krijgen we les voor.
Hij is van mij sinds zijn geboorte en is echt m'n beste maatje! We hebben zijn moeder gered van verwaarlozing, ze gaf een tijd geen melk meer (het was een wonder dat ze de verwaarlozing zelfs heeft overleefd) dus heb hem ook een tijd van de papfles melk moeten geven.

Spijtig genoeg dateert zijn recentste "fotoshoot foto" van maart 2014 (toen werd hij 2 jaar binnen enkele maanden)
Afbeelding
Mijn puppy in de zomer van 2015 (dit vind ik stiekem geen flatterende foto van hem):
Afbeelding

@Dunkeedoo: wat lijkt de jouwe op mijn paard! :wow: Ze hebben ook allebei een lijntje op hun snoet :')
@affry2000: wat is ie schattig!

Hoe toevallig, ik was gisteren aan het denken om een volgtopic te openen. Ik denk dat ik dat alsnog ga doen eens hij in daadwerkelijke "training" is.

eline1991

Berichten: 1178
Geregistreerd: 15-03-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:59

Afbeelding
Ja! Mijne ook.
Mijn 2,5 jarige merrie mag er van de zomer aan geloven als ze er klaar voor is. Ze is een kruising welsh x haflinger en best wel wat sensibeler dan ik in de eerste instantie dacht.
Ik ben heel benieuwd hoe ze alles op gaat pikken.

Dunkeedoo

Berichten: 311
Geregistreerd: 15-12-15

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:21

HuppeltjeZ ze hebben idd wel wat van elkaar!! Wat voor afstamming heeft die van jou?
Eline 1991 leuke kruising hoor, zag het eerst aan voor een heel luxe tinker tot ik je beschrijving las :Y)

Ik ben heel benieuwd hoe ze het allemaal gaan doen, leuk om ook de vorderingen bij anderen te volgen!

HuppeltjeZ

Berichten: 1169
Geregistreerd: 21-11-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:46


Dunkeedoo

Berichten: 311
Geregistreerd: 15-12-15

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:17

HuppeltjeZ dat is aardig mooi springbloed wat daarachter zit!

eline1991

Berichten: 1178
Geregistreerd: 15-03-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:35

Dunkedoo en huppeltjeZ, die lijken aardig op elkaar inderdaad.

Affy, wat is die van jou er voor een? Heeft wel wat weg van een new forest die ik hiervoor had.

Dunkedoo, hoe groot is die van jou eigenlijk? Oogt flink! Ik snap trouwens dat je bij diie van mij aan tinker moest denken. T is ook een weinig charmante foto. Hier dr bouw wat beter te zien Afbeelding

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:39

Hoi, mijn pony is dit jaar misschien ook aan de beurt.
Hij is van 2013 en wordt dus 4 aankomend jaar. Zadel zonder beugels en hoofdstel heeft hij al kennis mee gemaakt.
Afbeelding

Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 23:41

Ik kan hopelijk ook komend jaar gaan beginnen met mijn 4/5-jarige verzorgpaardje! Tot nu toe pakt ze het longeren erg goed op, op enkele eigenwijze haperingen na haha. Maar dat geeft niks :) (Ik weet dat de neusriem hier verkeerd is, ik let hier nu extra goed op haha)


Afbeelding

Dunkeedoo

Berichten: 311
Geregistreerd: 15-12-15

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:19

Elinne 1991 daar is haar bouw idd beter te zien. Je ziet duidelijk dat ze zowel van een welsh als van een haflinger trekjes heeft, mooi hoofdje heeft ze <3 .

Die van is anders niet zo groot, op dit moment ergens rond de 163-165 :') maar is een stevige jongen en staat samen met een D pony, dat vertekend wat.

Affy2000 ik ben ook wel nieuwsgierig wat die van jou is, is een leuk ding!

Antine heb je nou lege flessen aan zijn zijkant hangen...? Word ie wel lekker bomproof van

Jasmijn1989

Berichten: 759
Geregistreerd: 02-10-08
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:29

Ja ik mag ook!

Mijn Jack Daniels wordt in april 3, nu mag ie nog even lekker puppy zijn. In April komt hij naar stal.


Afbeelding
Afbeelding

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:31

Wat een knappe paarden allemaal!

Irisjeeh, ik zit nu al vanaf gisteren te kijken wat er verkeerd zit aan je neusriem :oo ik zie het niet! Wat zit er verkeerd dan?

GWR
Berichten: 801
Geregistreerd: 09-04-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:52

Mag ik ook meekletsen / meelezen? :)

Ik heb sinds een ruime 2 weken een nieuw paardje!
Hij kende deken, peesjes en hoofdstel (alleen voor de verkoopfotos haha), en heb er in deze 2 weken eerst een longeersingeltje op gelegd en nu ook al een zadel. Hij is ontzettend nieuwsgierig en vindt het allemaal maar interessant haha.
Ook al op een krukje naast gaan staan, maar zodra ik boven zijn hoogte uitkom vindt hij het allemaal wel wat gek haha.

Afbeelding

Afbeelding

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 12:06

Ja! Mijn grote vriend is ook de sjaak volgend jaar winter. Hij wordt in April 3 jaar oud en mag daarna nog lekker meer de zomerweide in. Daarna ga ik toch echt serieuzer met hem aan de slag en ga ik kijken hoe hij het oppakt. Deze winter ga ik wat longeren met hem. en afgelopen zondag zijn we met hem voor het eerst een klein stukje buiten gaan wandelen. Hij was alert en nieuwsgierig maar ging goed (Zelfs de auto die wilde passeren ging prima).

Afbeelding

Hij kent al een hoop (vind ik).
Halsters, hoofdstel, bitje paar keer in gehad, peesjes 3 keer om gehad (die trok ie zelf weer los..) dekjes op zn rug, dekentje.. Alleen echt stilstaan om te poetsen tussen al die mooie merries is echt teveel gevraagd (ook al issie nu ruin)
Hij is dus nu eventjes mee naar buiten geweest. Hij heeft al een paar hupsjes gemaakt over balkjes heen (vind ie fantastisch). en deze winter dsu beetje wandelen en kennismaken met longeren.

Akires1

Berichten: 350
Geregistreerd: 08-05-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 12:35

Ik ga ook meelezen :)
Mijn jonkie wordt in juni 4 en tegen die tijd zal hij ook zo'n beetje zadelmak worden gemaakt.
Hij kan nu nog niet zoveel.
Hij is vorige week pas geruind en omdat we hem daarna flink moesten laten bewegen, hebben we een begin gemaakt met het longeren.
Wanneer zijn "hengstenstreken" er een beetje uit zijn, gaan we alvast wat meer met hem doen, maar hij mag van mij ook nog wat meer uitgroeien.
Het is een echte laatbloeier, dus we geven hem de tijd.

Afbeelding

En nog een paar foto's "in beweging":

Afbeelding

Afbeelding

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:22

Mooi dier. die appeltjes zijn al goed zichtbaar!

Akires1

Berichten: 350
Geregistreerd: 08-05-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:08

RoyceMack schreef:
Mooi dier. die appeltjes zijn al goed zichtbaar!


Dank je :)
Deze foto's zijn afgelopen zomer gemaakt. Er zit nu een bontjasje overheen, maar ook dan zijn de appeltjes nog zichtbaar.

Dais_

Berichten: 4033
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:20

Mocht hij niet voldoen aan je verwachtingen dan mag je hem komen brengen Akires :j O:) . Wat een smoeltje zeg <3

Mijn 6 jarige merrie moet nóg steeds fatsoendelijk ingereden/doorgereden worden.
Haar vorige eigenaresse heeft wel een start gemaakt en ook ik heb het vorig jaar december weer opgepakt dus helemaal nieuw is het niet. Helaas is er dit jaar niks van gekomen door blessures bij zowel paard als mijzelf. Ik heb er dit jaar in totaal 3 x op gezeten en dan bedoel ik ook letterlijk zitten :o

Ik hóóp echt in 2017 rond te kunnen rijden met haar :j

Afbeelding

M_Jacky

Berichten: 366
Geregistreerd: 02-10-12
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:23

Hier ook een die ik in 2017 hoop te beleren. Vooral dingetjes als zadel, hoofdstel, stappen. Ik heb geen haast want hij wordt pas in mei 3 jaar. Maar kijk er wel naar uit. Longeren kent hij al, ook met haperingen maar ach. Beetje uitproberen hoort erbij.
Verkeersmak maken is wel een dingetje, want er zit hier dichtbij alleen een 80 km/u weg. Grote voertuigen zijn dan heeeel eng maar niet fijn om hem aan zo'n drukke weg verkeersmak te moeten maken.
Zie hier veel rechtrichten langskomen. Vind ik een heel goed idee! :)*

Afbeelding

Leuk om hier mee te lezen met alle ervaringen!

KirstenChes

Berichten: 1155
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:20

wat een leuke puppy paarden komen hier voorbij.

ik meld me ook met mijn barock pinto merrie van 2.5 1.60m groot. Ze is super braaf. Ik kocht haar toen stond ze nog in de opfok. Het zelf opleiden vind ik ook altijd nog het leukst.

Ze gaat regelmatig mee naar de manege om te wennen ik kan haar alleen laden. We wandelen regelmatig langs de weg wat ze erg braaf doet. Ook zijn we sinds kort begonnen met af en toe longeren aan de kaptoom met bitje in om te wennen(zonder aan het bit te zitten). Longeer singeltje heeft ze ook al spelenderwijs op gehad.

Ik had een fra baro kaptoom maar deze verkocht en een fra keto gekocht en dit bevalt beter.

De baro verschoof erg en heb toch het idee dat alleen een stukje leer meer storing geeft dan een kaptoom met ijzer erin verwerkt.


Afbeelding

Afbeelding