Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jasmijn1989

Berichten: 759
Geregistreerd: 02-10-08
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 19:03

Wat een drukte hier! Ik ben 27, ga het voorbereiden zelf doen. Maar het echte eerste stukje rijden niet.
Als het een beetje spannend wordt, wil ik die stress niet te lang bij me houden.
Heb eerder wel zadelmak gemaakt, maar dat levert toch nog al eens een ongelukje op.

Dunkeedoo

Berichten: 311
Geregistreerd: 15-12-15

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 19:17

Zo heel wat aanmeldingen erbij zeg!
GWR achter die van mij zit ook juventus (al weet ik zo even niet waar precies, maar iig van moederskant geloof opa van moeders). Leuk bloed heeft die van jou!

Bobje26 prachtige merrie!!

Ik ga het ook zelf doen ben 22 heb heb vanaf mijn 14 al paarden zadelmak gemaakt, mijn zusje van 15 helpt mij als het nodig is. Die van mij nog erg jong (2.5) dus ga sowieso longeren tot maart/april (als hij 3 word) en daarna verder ook zelf beleren als ik hem sterk genoeg vind anders wacht ik nog wat langer.

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:57

M_Jacky schreef:
Ik was wel benieuwd. Beleren jullie de paarden allemaal zelf of zoeken jullie hier ook professionele hulp bij? (Als je nog geen of weinig ervaring hebt met beleren)


Ik beleer Zine zelf met hulp van mijn vriendin, wij beleren al jaren paarden samen, aangezien zij een stoeterij heeft. Zij gaat er altijd op, ik ernaast...
En dat wordt nu een puntje denk ik :D Ik wil het namelijk doen zoals altijd, zij wil er nu naast en dat ik er zelf vanaf het begin op ga...

Ik ben 33 :o

Anoniem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:04

Ik heb heel veel beleerd maar met [***] ga ik alleen het voorstukje doen.
Eigen voelt toch anders dan voor anderen en niet-eigen paarden haha. :')
Wij brengen haar naar Davey Vodde en in de laatste week doen we een paar keer samen rijden. :)

Oshaa
Berichten: 1046
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:25

M_Jacky schreef:
@Oshaa: ik vind dat jou paard een heel aansprekend hoofd heeft. Gaaf dat je trec gaat starten.


Dankjewel :). Het is echt een knuffelpaardje, maar eentje die heftig kan protesteren als het haar niet zint. Voordat ze bij mij kwam heeft ze steigeren als truukje opgepikt om onder dingen uit te komen. Gelukkig is dat er bijna uit! TREC is echt zo leuk om te doen! Ik doe het nu met mijn oudere paardje maar dat is een ontzettende stress kip, wat het soms iets minder maakt. Madex is een stuk kalmer in dat opzicht :)

Ik ben trouwens 24 en ik beleer haar zelf met begeleiding. Ik heb er nog over nagedacht om haar weg te brengen, maar ze staat in een kudde in een Paddock Paradise en het terugkomen wordt dan een beetje ingewikkeld. Stiekem moet ik er ook niet aan denken haar zolang te missen. Het is zo'n knuffel!

JosjeDZ
Berichten: 268
Geregistreerd: 23-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-16 21:40

Wat een reacties, leuk! Voel me nu wel wat oud... net een weekje 45 :-(

Ik heb les in het grondwerk/loswerken/dubbele lijnen. Verder zijn er twee mensen in mijn omgeving die professioneel paarden inrijden en waar ik veel vertrouwen in heb. Denk dat ik hen wel vraag voor het eerste echte rijden. De voorbereidingen lukt wel.Ik ga hem iig niet wegbrengen. Hele proces is veel te leuk en kan ook op de eigen stal.

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:59

Wat een reacties allemaal, leuk om iedereen te volgen hier en wat een leuke paarden komen er voorbij!
Ik zelf ben 22, ik laat mijn pony denk ik wel weg brengen om beleerd te worden, weet alleen nog niet waar naar toe, daar ben ik nog aan in het oriënteren. Dus als iemand nog tips heeft rondom Flevoland..

HuppeltjeZ

Berichten: 1169
Geregistreerd: 21-11-09
Woonplaats: België

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:11

Wat leuk zoveel mensen! Wat zijn jullie doelen met je paard (dressuur, springen, recreatief,...)?

Ik word komende zondag 21 jaar en laat mijn paard beleren door mijn lesgeefster die het professioneel doet. Hij gaat dan ongeveer 2 maanden naar haar (is een eindje) en ik krijg wekelijks les daar met hem :) De voorbereiding doen we nu zelf thuis, met af en toe les (dan krijgen we "huiswerk" waarmee we enkele weken aan de slag gaan). Ik heb nog nooit zelf een paard zadelmak gemaakt en ben niet heel stressbestendig (lees: ik ben een regelrechte pussy!) dus vandaar de keuze om een pro in te schakelen. Heb wel lang gezocht, om zeker de juiste match te vinden.

Yom
Berichten: 3787
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 22:56

iedereen is al lekker bezig zie ik. Dat vind ik nog wel moeilijk met zo'n paard wat net vd wei af is, wat ga je er wanneer mee doen. Nu is het niet meer dan borstelen en 1x pw week longeren. Lijkt me wel weinig

Doel van dit paard is dat mijn dochter er mee gaat dressuren

Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:09

Yom schreef:
iedereen is al lekker bezig zie ik. Dat vind ik nog wel moeilijk met zo'n paard wat net vd wei af is, wat ga je er wanneer mee doen. Nu is het niet meer dan borstelen en 1x pw week longeren. Lijkt me wel weinig

Doel van dit paard is dat mijn dochter er mee gaat dressuren

Vind ik juist veel voor een (nog niet) 3 jarige :o

Diva is 3.5 en staat enkel nog te eten :Y)

Seven

Berichten: 21205
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:12

Wat leuk een beleer topic ik meld me ook

Wij hebben een 3 jarige grootramigere ruin van Davino
Hij is 1.78 groot en was volledig groen, momenteel wordt hij gelongeerd, kent hij het opstappen en heeft enkele passen onder het zadel gedaan. Nu heeft hij even vakantie en willen we in 2017 hem echt onder het zadel doen
Afbeelding

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:14

Ik heb twee keer per week hulp van mijn instructrice aan huis en ben 48 jaar.

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:19

Ik meld me hier ook! Al zijn die van mij al wel zadelmak, ze hebben nu pauze gehad door mijn drukke studie. Ik hoop dat ik binnenkort kan verhuizen van stal en dat ik dan in de kerstvakantie weer een beetje kan beginnen. Anders vanaf februari :). Heb geen haast, ze mogen nog lekker pony zijn en kunnen nog wat uitzwaren en groeien!

Mijn twee draakjes van beide 3,5:
Afbeelding

Afbeelding

Dunkeedoo

Berichten: 311
Geregistreerd: 15-12-15

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 00:03

Doel is de dressuur sport in samen met mij, misschien dat hij later naar mijn zuje gaat als ze door blijft gaan met paardrijden.

Seven die van jou is ook leuk!

Best veel die het beleren wel zelf gaan doen, vind ik zelf wel fijn. Leer je je paard goed kennen en kun je hem echt helemaal naar je eigen hand zetten.

Ik denk niet dat ze snel te weinig doen, tenzij ze echt vervelend worden als ze niet aan het werk gezet worden. Het kost immers mentaal wel iets om aan te passen aan nieuwe ritmes (als ze uit de opfok komen) en nieuwe dingen leren.
Die van mij vind poetsen heeerlijk dus doen we dat vaak, en sinds 2 dagen heeft hij een dunne deken op om te wennen. Verder hoeft hij nu nog helemaal niks, als onze bak bij huis klaar is ga ik beginnen met een beetje longeer en grond werk.

kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 08:04

Afbeelding

Afbeelding

Fin wordt in april 3 en is een quarter.
We gaan de westernkant op (trail wil ik)
Ik ben ook oud...45

Dais_

Berichten: 4033
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 08:52

Wow, wat toont hij al volwassen Kking!

Wat een hoop mooie paarden komen er voorbij ☺

_Melanietje_
Berichten: 666
Geregistreerd: 01-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 08:56

kking schreef:
[ [url=m/8jiEnW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QiZOPo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fin wordt in april 3 en is een quarter.
We gaan de westernkant op (trail wil ik)
Ik ben ook oud...45


Owh wat leuk nog een westernruiter :) met mijn quartertje wil ik ook western gaan rijden en dan allround in het begin en dan kijken waar onze passie ligt.

M_Jacky

Berichten: 366
Geregistreerd: 02-10-12
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 09:05

Hee nog een quarter, leuk! Wat is zijn afstamming?
Toont inderdaad volwassen maar aan dat snuitje zie je dat t nog een jonkie is. Heeft de mijne ook :)

Met Twis wil ik lekkere buitenritten gaan maken dus recreatief. In de toekomst wil ik wel met hem reining gaan starten.

tyleysmiley

Berichten: 1897
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 09:20

Ik heb een 3-jarige Friese ruin...in april wordt hij 4.
Ik heb er totaal geen haast mee,vind 4 1/2 jaar om zadelmak te maken vroeg genoeg...Hij is erg groot en nog zo'n puppy.
Ik ga niks zelf doen..Maar hoop een fijn iemand te vinden die af en toe aan huis komt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook totaal niet de ambitie heb om ook maar iets zelf te doen.
Ik spring er wel een keer op als hij doodbraaf aan de hulpen zijn rondjes 'sukkelt'.
Ik verwacht 0,0 problemen...Hij is recent gecastreerd en ik heb nog nooit zo'n schaapmak paard meegemaakt.

GWR
Berichten: 801
Geregistreerd: 09-04-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:07

Ik ben alweer 28 :o auw haha.

Ik ga het ook zelf doen, met behulp van mn vaste instructeur welliswaar (mits hij opeens veranderd in een draak haha maar ga ik niet vanuit.) Heb vertrouwen in mijn instructeur en hebben we al vaker samen gedaan. Hij rijdt zelf niet meer, maar vertrouw hem wel aan de andere kant van de longeerlijn etc.

Valt me op dat veel mensen het zelf doen :) niet verwacht eigenlijk! |
In mijn omgeving hoor je heel veel mensen die ze even een paar weken wegbrengen etc. En als je zegt dat je het zelf doet zeggen ze allemaal oooh denk erom dat het meteen goed moet zijn blabla. (en ja dat doen we ook wel)

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:14

Wat ern leuke paarden komen er voorbij!
Ik ben zelf 22 en ga Knud zelf beleren. Maar dat is ook mijn werk dus heb er vrij veel ervaring mee en heel wat gekke paarden onder mijn kont gehad, haha!
Nu verwacht ik niks geks van Knud, hij heeft al een hele goede voorbereiding gehad en us bomproof!

Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:37

Wegbrengen zou ik alleen doen als ze eerst daar een maandje kunnen wennen aan het dagelijkse leven op de nieuwe stal en er daarna echt de tijd genomen wordt. Anders is het overdonderen en ik weet nu al dat die princessen van mij dan volledig over de zeik gaan..

Seven

Berichten: 21205
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:41

Bedankt dunkeedoo

Nog wat extra foto's van hem
Afbeelding
Afbeelding

Het is echt een vreselijk vriendelijk paard in de omgang, in het werk is hij wel heter.

Normaal wouden we hem nu doorzetten maar ik ben 9 maand zwanger en kan zelf toch niets op het moment.
Volgend jaar willen we hem weg brengen hoewel ik nog geen idee heb waar heen.

HuppeltjeZ

Berichten: 1169
Geregistreerd: 21-11-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 11:45

@Seven: wauw wat is de jouwe knap zeg!
@Dunkeedoo: het is wel fijn dat moest je paard naar je zusje gaan dat ze heeft geholpen bij het inrijden, schept toch een band denk ik :)
@suikermeisje: die teddybeer :')

Het doel met mijn monster is om echt heel allround te gaan. Vooral veel wandelen en beetje dressuren, misschien ooit wedstrijd meepikken. Hij is springgericht gefokt dus ik ben alvast naar de moed aan het zoeken om samen ook af en toe een sprongetje te maken (hij vindt het zelf helemaal fantastisch, zet een sprongetje in de piste en hij gaat er los en ongevraagd met veel plezier overheen).
Verder staat hij 24/7 in kudde van 8 paarden op de wei, ik ga hem dagelijks eten geven en gemiddeld oefenen we 2x per week in de piste. Komend weekend krijgen we les en gaan we verder oefenen op het longeren.

Seven

Berichten: 21205
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:02

Bedankt huppeltje
Tis een mooi dier inderdaad, nu wat minder hij is heerlijk fluffie door de kou haha
Heb hem laatst even los gedaan met singel ging hij lekker showen heb dr heel kort filmpje van gemaakt.


Knapperd <3