Goed paard, maar mijn gebrekkige motivatie, wat is wijsheid

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Myour

Goed paard, maar mijn gebrekkige motivatie, wat is wijsheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-16 19:12

Ik ben op zoek naar mensen die in hetzelfde schuitje hebben gezeten of naar mensen die ervaring hebben met een dergelijke situatie bij anderen.

Ruim 2,5 jaar geleden heb ik het paard van mijn leven gekocht. Alles waar ik naar op zoek was, en naarmate de tijd vorderde zelfs meer. Mijn grote droom was altijd Z1 dressuur worden, en dat ging eigenlijk allemaal vrij soepel. Sinds dit jaar echter begonnen er haperingen bij mij te ontstaan. De eerste grote rijdip was na de regiokampioenschappen, toen nog M2. En vraag me niet waarom, maar ik had zelfs bijna het NK afgezegd, want de zin om erop te gaan zitten ontbrak volledig. Na een trainingsweek bij degene via wie ik mijn grote held gekocht heb ging het weer wat beter. Toch het NK gereden na heel veel twijfels. Zoveel mensen die zeiden: joh je mag op het NK! Dat is zo'n super gave ervaring! En ik had meer zo van... :Y) Maar goed, we gaan verder. Hortend en stotend eind mei weer gestart en binnen 2 weken waren we het Z1 door. Eindelijk onze grote droom waargemaakt! Maar kort daarna ging het weer flink bergafwaarts. Met paardlief niet trouwens, die deed braaf alles als ik mezelf erop gesleept had. In juli heb ik zelfs nauwelijks gereden. Sinds die tijd steeds gespeeld met de gedachte om een goede ruiter/amazone te zoeken die hem verder zou opleiden. Een kennis/voormalig instructrice belde in die tijd toevallig, en zo waren we bijna op het punt gekomen om het ook echt door te zetten. Alleen door meerdere redenen en twijfels van mijn kant uiteindelijk niet gedaan. En toch besloten om zelf door te zetten. De motivatie kwam langzaam weer terug, en zo reden we Z2.

Maar.... zo voel je hem al aankomen. De motivatie staat weer op een wankel punt. Waar ik altijd droomde van de Z1, heb ik nog steeds niet die droom van subtop, of zelfs hoger. Terwijl ik meerdere zeer gemotiveerde mensen om me heen heb die ervan dromen om ooit grand prix te rijden. Het is gewoon zo'n frustrerend, vervelend gevoel. Ik ben echt verschrikkelijk gek op m'n vossie. Het is zo'n verschrikkelijk lief paard, die altijd zo z'n best doet, zoveel vergeeft (want ja, mijn eerste wedstrijdpaard dus alles hier op moeten leren), dingen zo snel oppakt. Verkopen is wat mij betreft iig voor nu geen optie. Maar tegelijkertijd vind het ik het moeilijk om het zo te laten. Ik ben niet iemand die doelloos rondjes kan rijden, en bovendien vind ik het zonde van mijn paard om hem zo te laten staan. Het is een paard met veel talent voor sluiten, drie goede basisgangen, super fijn na te rijden. En ik kan echt enorm genieten als ik er iemand anders op zet met meer ervaring. Dan kan ik echt denken: kijk mijn gave vossie eens door de baan gaan :D

Dus what to do.. Wachten tot de dip weer voorbij is en zelf ermee bezig blijven, of toch eens kijken of ik iemand kan vinden voor hem, en hoe pak je dat in hemelsnaam aan. Gaan dat soort constructies goed? Al met al eigenlijk twee opties waarin ik beide geen ervaring heb. Wat is dan wijsheid? ...

Ever tried, ever failed. Try again. Fail again. Fail better ~ Samuel Becket
Gelder Meneer Henkie x Laurentz x Cabochon

san4nie

Re: Goed paard, maar mijn gebrekkige motivatie, wat is wijsheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:18

Lastige situatie zit je in.. Ik ben zelf niet iemand die de ambities heeft om hoog in de dressuur gaan rijden en rijd ook zeker niet dagelijks.
Wat ik zelf erg leuk vind is afwisseling, springen, grondwerken, dressuur, buitenritjes. Wil ook een keer trec of working equitation proberen.
Misschien werkt zoiets ook wel voor jou?
Andere constructies heb ik niet echt ervaring mee en kan je dus helaas ook geen tips over geven..

willemhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:22

Als je zelf ook blij kan worden van het succes van je paard zou ik voor een constructie gaan met een andere ruiter!

beheerder van een honden website

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:22

Ik herken je gevoel wel een beetje. Het gebrek aan motivatie heb ik ook weleens mee geworsteld. Alleen heb ik nooit een paard van mijzelf gehad, maar altijd paarden van anderen gereden. Op 1 na altijd wel als enige ruiter.

Heb even in je profiel gespiekt en je hebt echt een gaaf dier, dus ik snap dat je die niet zomaar weg wilt doen.

Iemand ervoor zoeken om fanatiek mee te rijden kan, maar kan ook lastig zijn als je motivatie weer terugkomt.

Misschien is er iemand te vinden die gewoon basiswerk kan en wil doen? Krijgt hij wel de nodige aandacht en beweging, maar hoef jij niet elke dag, maar kun je gewoon erop stappen als je er zin in hebt.

Is buitenrijden een optie?

Ken genoeg mensen die daar enorm van genieten, die ook echt de ambitie missen voor de sport.

Ikzelf heb echt wedstrijden 'nodig' om naartoe te werken, anders ben ik ook heel snel ongemotiveerd. (niet dat ik wekelijks start, of moet starten, maar moet wel de mogelijkheid hebben. Vorige paard was heel lastig mee op pad te gaan aangezien ik geen E heb, geen geschikte auto en geen trailer. Elke keer lenen/huren was ook geen optie. Toen werd ik wel stuk minder gemotiveerd)

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:24

Ik herken het wel een beetje. Fijn paard maar ik heb totaal geen drang meer om te trainen voor de wedstrijden.

Vroeger altijd zeuren bij mijn vader zodat ik vaker op wedstrijd mocht, maar de motivatie is nu helemaal weg.

Heb nog wel veel lol in het zelf trainen en lessen. Daar vermaak ik me nu prima mee.

Is het zonde van mijn paard? Ja eigenlijk wel. Maar is die klassering echt zo belangrijk? Wil ik mijn paard verkopen? Nee. Dus ik hobbel lekker verder. Juist door het lessen blijf ik wel "bezig". Ook wel nagedacht over een andere ruiter maar dat vind ik zó moeilijk.

Ben lekker aan het lummelen (springen, naar buiten, crosshindernisje meepakken) en daarnaast super veel bezig met de basis. Ik rijd relaxter, ik ben zo perfectionistisch, maakte mezelf soms gek met een wedstrijd in het vooruitzicht en het is zo'n opluchting om te rijden en niet perse iets te "moeten".

Ik heb me maar neergelegd bij m'n gevoel :')

- In de grond van de zaak zijn we nooit wie we denken te zijn en we herinneren ons slechts wat niet is gebeurd

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:28

Ga gewoon eens iets leuks doen :D. Kan me voorstellen dat je het na een tijdje helemaal gehad hebt in de bak. Zoveel alternatieven waarmee je gewoon lekker lol met je knol kan hebben of juist daarin ambities kan hebben om naartoe te werken (van springen en eventing, naar trec en endurance, voltige, vrijheidsdressuur, zat te bedenken;)).
Zonde van je paard? Welnee joh, wie weet wat je er nog meer uit kan halen?
En als je er van geniet om iemand anders hem te zien rijden doe je dat toch een tijdje? Al is het maar een paar weken, wieweet komt dan bij jou de motivatie ook terug.
Je doet het voor je lol he, dan moet het wel leuk blijven ;)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:32

Misschien dat een tijdelijke break je helpt. En in die tijd iemand anders erop laten rijden, aangezien je aangeeft daar plezier uit te halen. Dan kan je na een tijdje kijken, op een afstand met een frisse blik, of je motivatie terug komt; misschien wel op een heel ander vlak dan dressuur.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-16 19:36

Dank voor de reacties dusver zo snel al :) om in te gaan op de afwisseling: springen durf ik niet en buitenrijden is vanaf de stal waar ik sta geen optie en is dit paard ook niet geschikt voor (alleen op pad althans). Samen wel eens naar het bos vindt ie erg leuk maar ik heb geen eigen vervoer dus dat maakt het heel lastig. Grondwerken vind ik heel af en toe wel eens leuk maar daar kan ik geen weken mee vullen.

Michelle, net je derde zin is precies waar ik dan bang voor ben dat dat gebeurt en waardoor ik eigenlijk aan de lopende band blijf twijfelen.
Ik zou hem toch wel heel graag in de sport zien, daarom vind ik het moeilijk om puur beetje basiswerk te laten doen. Stomme is dat ik tot de regio echt wel genoot van wedstrijden en alles eromheen, maar sinds ik mijn grote droom heb waargemaakt is mijn doel beetje weggevallen. En waar ik dacht dat er dan wel een hoger doel zou komen, blijft dat weg. Wat dat betreft zie ik mezelf dan nog eerder met een ander paard opnieuw beginnen zeg maar.

Tijdje hem door een ander te laten rijden is ook idd echt een tijdelijke oplossing. Dit probleem doet zich nu al voor de derde keer voor in 1 jaar tijd. Dus daarom dat ik ook eens verder probeer te denken. In juli liet ik hem ook af en toe door een ander rijden, longeerde ik hem of stapte aan de hand.
En wat Snorlex zegt, als ik niet wil starten dan start ik gerust ook paar maanden niet. Maar dat lost het gevoel voor mij niet op. Met deze motivatie dips heb ik sowieso geen zin om erop te gaan zitten. Tussen de regio en m'n Z1 debuut zat ruim 2 maanden, en m'n laatste Z1 was begin juni, m'n Z2 debuut was geloof ik eind september pas.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:41

En dit paard door een ander te laten rijden, en zelf een nieuwe te kopen om op te leiden, zou dat een oplossing zijn? Weet natuurlijk niet of je die mogelijkheid hebt.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:46

Is er iemand in je omgeving die een eigen paard heeft, ander bijrijdpaard en die tijd zou hebben? Dan zou je het misschien makkelijker kunnen regelen dat wanneer je zelf weer zin krijgt het voor die ander geen probleem is.

Ikzelf zou er niet zo snel voor kiezen om 'jouw' paard te gaan rijden omdat het best onzeker is of het voor een maand is, half jaar of langer. Als ik naar mijzelf kijk, ik investeer altijd veel in de paarden die ik rijd (betaalde altijd mn eigen lessen, wedstrijden, spullen, dagelijkse verzorging, ook met evt blessures etc) Hoewel, ik vind dit normaal als je een paard tot je beschikking krijgt. Dus dat kan idd wel een struikelblok zijn voor evt bijrijders.

Is het financieel haalbaar hem in training te zetten? Dan kun je hem makkelijk 'ophalen' als je zelf weer zou willen.

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:49

Is het niet een idee om een bijrijder met een vergelijkbare droom te zoeken en die te begeleiden? Omdat je aangeeft dat je het wel leuk vind om hem bij iemand anders onder het zadel te zien en geen tijdgebrek hebt.

Jaro ♥

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:55

Century schreef:
En dit paard door een ander te laten rijden, en zelf een nieuwe te kopen om op te leiden, zou dat een oplossing zijn? Weet natuurlijk niet of je die mogelijkheid hebt.

Inderdaad dit of toch springlesjes gaan nemen je zegt dat je dat niet durft maar dat zal misschien een nieuwe uitdaging voor jullie beide kunnen zijn.
Moeilijk ik zelf was ook de motivatie kwijt (ben een recreatie ruiter) heb mijn paarden niet weggedaan en nu na 3 jaar ben ik weer begonnen en heb er lol in, misschien is dit bij jou ook even het geval.
Sterkte en succes ik begrijp dat je een beetje in gevecht zit, hopelijk vind je een goede oplossing voor jou en je paard.

Ps Prachtig mooi paard heb je.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:56

Ik begrijp dat je een het idee hebt dat je paard 'te goed' is om te laten staan, maar is hij ongelukkig als je wat minder rijdt? Als je echt merkt dat hij graag veel aan het werk is, dan zou ik een bijrijder zoeken (al dan niet ervaren). Als hij het wel prima vind om niet alle dagen aan het werk te moeten, dan is er geen probleem toch?

Wat ik wel zou doen als je voor een bijrijder kiest, is eerst voor jezelf bepalen wat je precies zoekt. Een jonge ruiter die veel van je paard kan leren? Of juist een ervaren amazone die jouw paard verder kan brengen?

Als je een ervaren amazone wil gaan zoeken, zou ik eens op concours in je regio aan een prof/semi prof/ amateur die meerdere paarden succesvol uitbrengt de vraag stellen. Misschien weten zij wel iemand of zijn ze zelf op zoek.

Gameboy (Lord Leatherdale x Negro) B+12(PR 201), L1+9 (PR 198.5)
Cassandra B+10(PR 199), L1+11 (PR 200), L2 + 9(PR 189)

Only2Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:57

Oei, wat een luxe probleem.
Dat je alles 'kan' maar niets 'hoeft' :) Goed bedoeld!
Heb geen tips maar zou tekenen voor jouw situatie (qua talentvol eigen paard en de mogelijkheden) en dan mijn motivatie- hihi!

Veel wijsheid met je keuze, volg je hart!
Mijn CV ligt klaar - hahaha!

Dapper dat je dit zo eerlijk uitspreekt, zijn vast meer mensen hoor!

Take a smile :)

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:00

Zit je tijdens die rij-dip ook met 'een dip' in de rest van je leven? Of heeft het alleen met het rijden te maken?

Ik reken onafhankelijke voedingsrantsoenen uit en geef onafhankelijk voedingsadvies, meer info? Pb

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:01

Whaa.. je had dezelfde droom als die ik heb. Ooit wil ik het Z halen. Wie wt gaan we het redden. En dan inderdaad.

Als ik het zo lees heb je je doel bereikt en ben je nu een beetje 'doelloos'.

Probeer voor jezelf weer een doel te vinden en probeer dit zo out of the box mogelijk te doen.

Even een voorzetje:
- een ander paard naar het z1 starten
- je paard grand prix laten lopen met een ander
- ver komen in een andere tak van paardensport
- een bijrijder met je paard naar het z helpen.

En dan bedenken wat je nodig hebt. Rijbewijs, trailer.. bijrijder ander paard.

Kijk wat je wilt en wat je er voor ovwr hebt en wat de mogelijkheden zijn.

#BaasBok

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:01

Het belangrijkste lijkt mij, om te gaan ontdekken wat jou werkelijk motiveert.
Is het doel een plaatje/woorden in je hoofd of een emotie/beweging in je lijf?
Is de weg het doel of is het doel weg?

We don't see the world as it is;
we see the world as -we think- we are.

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:09

Hoeveel mensen heb je in je dagelijkse omgeving die echt een stuk beter rijden dan jij? Want wedstrijdmotivatie is één ding, maar motivatie om een betere ruiter te worden een heel ander. Als jij tussen allemaal 'basis'-ruiters op stal rijdt, ben je al snel degene waar iedereen tegenop kijkt, als je op een stal staat met allemaal subtopruiters en professionals, dan kom je in de fase dat je je realiseert dat je echt pas aan het allerbeginste begin staat met een Z-klassering.
Voor mij was het iedere dag weer motiverend om te zien hoe de professionals de problemen oplossen, hoeveel sneller, fijner, consequenter, eerlijker zij waren in hulpen geven en hoeveel meer zij uit hun paard konden halen en hoeveel kick dat gaf (ook voor het paard). En als je de lol niet kan vinden: maak er - in welke constructie dan ook - een ander stikblij mee.

Whoopy: Mijn enige eigen echte grand prix-paard
http://www.mrmaat.nl

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-16 20:16

Daar ben ik me zeker van bewust, en als ik dit besluit zou nemen om er iemand anders op te zetten dan zal ik me daar ook zeker aan houden, en ook duidelijke afspraken daarover op papier willen zetten. Voor beide partijen. Ik vind het namelijk niet kunnen om een ander te laten investeren en 'm dan als het mij uitkomt hem onder iemands kont vandaan te trekken. Daarom zou ik me ook goed willen inlezen hoe je zoiets aanpakt, en wat je precies op papier zet.

Financieel is het moeilijk. Momenteel heb ik ook geen baan (werkzoekende, wel bijbaantje) dus in training zetten wordt te duur. (Verder komt m'n grote vriend niets tekort hoor, heb gelukkig weinig andere interesses die geld kosten.) Om deze reden kan ik er ook niet zomaar eentje naast kopen :P

Paard wordt er op zich niet ongelukkig van, maar ík vind het gewoon zonde met de gedachte zo'n fijn paard te hebben staan die zo z'n best doet ohz en lol heeft met nieuwe dingen proberen. Zo eens voor de grap wisseltje om te pas te doen. Let wel, ik heb dat van m'n leven nog nooit dat gedaan, maar flap zo met de tweede poging doet ie het gewoon. Weliswaar 2, maar meer heb ik er eigenlijk nog nooit geprobeerd omdat ik die ervaring mis. En al zit ik er als een lompe zoutzak op omdat ik die motoriek niet beheers, denkt hij okeeee gaan we :D Zelfde met passage, ik heb dat nooit op een ander paard gevoeld, maar hij biedt het aan en tis beetje zo zitten en beetje been eraan en hij doet het gewoon. En nogmaals als ik hem dan met een ander zo gaaf de bak door zie gaan dan kan ik daar echt heel erg van genieten!

Springen zou idd wel een enorme nieuwe uitdaging zijn hahah maar ik durf nog niet eens over een grondbalk te galopperen (draven gaat nog goed), dus die uitdaging laat ik maar liever :')

EDIT; zo ik kan bijna geen reactie typen of er zijn alweer nieuwe bijgekomen, super bedankt voor de input! :)

@ Only2Bianca: ik snap inderdaad dat ik me in een luxe positie bevind, maar kan me soms dan wel beetje schuldig voelen als andere mensen zo enorm graag die GP zouden willen halen maar het paard er niet voor hebben, terwijl ik het andersom heb...

Seltje: de eerste dip kwam na het winnen van de regio dus eigenlijk zou je zeggen dat dat juist een boost zou moeten geven :P maar nee het overlapt niet. Al voel ik me wel vervelend om met dit gevoel rond te lopen, en vooral, zo besluiteloos te zijn -O-

Senna, hmm daar zeg je wel iets interessants. Ik ben nogal perfectionistisch en als ik iets doe dan doe ik het graag goed. Ik ga bijvoorbeeld niet op wedstrijd om 60% te scoren. Mocht dat wel eens gebeuren dan ga ik graag na waar ik punten heb laten liggen om dat vervolgens te verbeteren. Al doe ik dat ook als ik 65-70% heb gereden dus :7 daarom neem ik ook graag de tijd en dat heeft dit paard ook zeker nodig gehad (beetje laatbloeiertje tussen de oortjes :P ) Mijn doel naar het Z1 was ook de weg erheen, maar lijkt beetje of de weg is opgehouden nu.

FloortjeM: ja lastig, ik ben gigantisch zelfkritisch en kan ook echt niet zeggen 'hoe goed ik ben'. Ik heb nooit het idee gehad dat iemand tegen mij opkeek, en eerlijk, ik kijk eigenlijk ook nooit naar een ander op. Ik heb ook geen voorbeelden wat dat betreft, ik wil enkel beter worden dan mezelf. Maar of ik het maximale uit mijn paard kan halen, dat denk ik niet, daar mis ik ook absoluut de ervaring voor. Daarom kan ik er dus wel een enorme kick uit halen als ik iemand anders op mijn paard zie rijden die die ervaring wel (meer) heeft.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:20

Waarom wil je dan niet samen groeien en handiger worden? Omdat je zegt de ervaring te missen, die mis je alleen doordat je het nog nooit gedaan hebt.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:24

Als je geen motivatie meer hebt om wedstrijden te rijden en daarvoor te trainen, ga dan eens gewoon lekker rijden, zoals jij wilt rijden. Word je paard echt niet slechter van. Klinkt alsof er teveel druk op je is gekomen vanwege wedstrijden en dat dat je nu misschien blokkeert. Ga zelf rijden en ontdek weer waarom je paardrijden ook al weer zo leuk en fijn vond. Succes, verkopen kan altijd nog!

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:26

als ik een beetje denk tussen de regels door te lezen.
Vraag ik me af wil je of durf je niet verder te gaan?

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:28

De anderen hebben al heel veel tips genoemd maar heeft het niet ook een beetje met je leeftijd te maken? :) Het is toch een fase waarin andere dingen ook belangrijk(er) worden en je misschien nieuwe doelen moet stellen. Misschien moet je gewoon een paar maanden of langer even niet (actief) rijden en kijken of je het voldoende mist? Er is nog meer dan de paardenwereld...:)

Atani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 20:30

Wat een heerlijk paard heb je (snel even in je profiel gespiekt)! Waar ik het eerste aan denk en wat ik ook al voorbij heb zien komen, is om misschien inderdaad iemand de kans te bieden om van jou paard te leren. Genoeg jonge mensen die maar zat graag willen leren en vol motivatie zitten maar de kans niet krijgen om van zo'n paard als het jouwe te leren.

Als ik de kans had gehad om als 16-jarige bijvoorbeeld 3x per week met zo'n paard te rijden, dan had ik die met beide handen gegrepen en de grond voor je voeten gekust waarschijnlijk. En dan heb je zelf nog 4 dagen over om te doen wat je wilt ;) Plus, daarbij heb je dan genoeg tijd om je enthousiasme weer terug te vinden en ondertussen maak je iemand anders gelukkig. Misschien krijg je daardoor wel zelf terug wat meer zin?

Daarnaast vind ik het heel moedig van je dat je dit durft neerschrijven. Veel mensen zouden er mee blijven zitten. :j Je weet dat het een luxeprobleem is, en je wilt er aan werken. Top.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-16 20:35

Setteke, wist ik het maar. Maar met de dips van de afgelopen jaar (en nu) heb ik gewoon geen zin om er überhaupt op te gaan zitten (gelijk het antwoord op emil01). Ik ben iemand die eigenlijk met een doel ergens naartoe wil trainen. Beetje ontspannen rondjes rijden heb ik in de eerdere dips ook soms gedaan maar ja.. dat lost nog steeds mijn gevoel niet op dat ik eigenlijk geen zin heb.

Riegje, ik vind het heel moeilijk om daar antwoord op te geven eigenlijk. Zou het ook ergens daar tussen in kunnen zitten? Als ik nooit subtop zou rijden zou ik daar namelijk ook niet echt wakker van liggen. Maar zou het wel heel gaaf vinden om m'n vossie te zien knallen *\o/*

UK_eef: op dit moment helaas nog geen belangrijkere dingen :P ik ga ondanks alles toch elke dag naar stal en ik geniet verder erg van mijn paard. Ik kan me ook eigenlijk geen paardloos leven voorstellen.

Atani: dankjewel :) ben ook erg gek op hem. Zelden zo'n lief en knuffelig paard meegemaakt <3 dat is wel een optie om over na te denken inderdaad, maar als ik dan toch iemand anders erop zet, dan zou ik liever iemand erop zetten die mijn paard verder kan opleiden ipv andersom.

Aargh ik merk dat ik het slecht op papier kan zetten.. en ik word zo banketstaaf van mezelf door al het twijfelen.

Zijn er hier mensen die paard wel 'uitbesteed' hebben en hoe dat gelopen is? Ooit spijt van gehad? En wat zijn eventuele valkuilen?