Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jelloy schreef:Wat doen je ouders als jij niet luistert? Ze zetten jouw in de hoek en geven als het echt moet een corrigerende tik. Een paard zet je moeilijk in de hoek, tevens moet een paard ook weten wat normen en waarden zijn en wat hij kan verwachten van jou! Dus het mag best ALLEEN het moet terecht zijn!
madhatter schreef:Jelloy schreef:Wat doen je ouders als jij niet luistert? Ze zetten jouw in de hoek en geven als het echt moet een corrigerende tik. Een paard zet je moeilijk in de hoek, tevens moet een paard ook weten wat normen en waarden zijn en wat hij kan verwachten van jou! Dus het mag best ALLEEN het moet terecht zijn!
Je ouders een tik? Nou ik weet niet hoor maar het hoort volgendsmij niet dat een ouder je een tik geeft.
madhatter schreef:Jelloy schreef:Wat doen je ouders als jij niet luistert? Ze zetten jouw in de hoek en geven als het echt moet een corrigerende tik. Een paard zet je moeilijk in de hoek, tevens moet een paard ook weten wat normen en waarden zijn en wat hij kan verwachten van jou! Dus het mag best ALLEEN het moet terecht zijn!
Je ouders een tik? Nou ik weet niet hoor maar het hoort volgendsmij niet dat een ouder je een tik geeft.
liekec schreef:Nou ik vind het dus niet normaal dat dat tegenwoordig niet normaal is. Ik heb vroeger ook echt wel een tik gehad als ik iets absurds deed en heb er niks aan over gehouden, sterker nog al die verwende krengen van tegenwoordig zouden veel leuker zijn als ze grenzen kregen aangeduid.
Verder is een kind hetzelfde als een dier, die moet je ook grenzen stellen. Dus een paard ook, ik geef mijn paard eigenlijk alleen een tik bij geen reactie op mijn been. Verder heeft ie wel een keer een schop gehad toen ie trapte naar een vlieg maar ik in de buurt stond. Hij heeft wel op te letten waar ik sta en op dat moment houdt ie de dichtsbijzijnde voeten aan de grond, punt.
madhatter schreef:Wat? Een kind van vijf een tik op de vingers geven?! Dat vind ik niet normaal.
iirrssjjee schreef:madhatter schreef:Wat? Een kind van vijf een tik op de vingers geven?! Dat vind ik niet normaal.
Ik heb ook vaak zat billenkoek gekregen hoor! Ben ik er slechter van geworden? Neeuh. Eerder beter denk ik. Ik wist tenminste goed wat ik wel en niet kon maken bij mijn ouders....
Die kinderen van tegenwoordig hebben geen greintje respect. Omdat paps en mams vaak poeslief voor ze zijn en vriendje/vriendinnetje willen zijn in plaats van ouder.
iirrssjjee schreef:madhatter schreef:Wat? Een kind van vijf een tik op de vingers geven?! Dat vind ik niet normaal.
Ik heb ook vaak zat billenkoek gekregen hoor! Ben ik er slechter van geworden? Neeuh. Eerder beter denk ik. Ik wist tenminste goed wat ik wel en niet kon maken bij mijn ouders....
Die kinderen van tegenwoordig hebben geen greintje respect. Omdat paps en mams vaak poeslief voor ze zijn en vriendje/vriendinnetje willen zijn in plaats van ouder.
)madhatter schreef:Ik heb ook billekokek gehad, maaar geen tik op de vingers! (Of is dat een uitdrukking)
Dat vind ik gewoon vreemd, het is je kind geen ding.
.
) of dat je echt met volle kracht ramt. iirrssjjee schreef:madhatter schreef:Ik heb ook billekokek gehad, maaar geen tik op de vingers! (Of is dat een uitdrukking)
Dat vind ik gewoon vreemd, het is je kind geen ding.
Billenkoek is ook een uitdrukking hoor. Maar een tik op je vingers lijkt mij dan minder erg hahaha. Hoeft niet met een liniaal te zijn he.
Maar om even op het onderwerp terug te komen; Het ligt volledig aan de situatie of het mishandeling is ja of nee. Ook of het een corrigerende tik is() of dat je echt met volle kracht ramt.