Pastis & Iowa nog steeds mijn olijk duo in 2016!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Soprano

Pastis & Iowa nog steeds mijn olijk duo in 2016!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-16 22:56

Hallo allemaal,

Af en toe open ik eens een topic op bokt over mijn 2 paarden, en elk jaar probeer ik toch een jaar topic aan te maken. Dit jaar was nogal druk dus ik heb niet van elke maand foto's en ben soms minder kunnen bezig zijn met de paardjes dan ik zelf wou. Aangezien we volgend jaar ook nog eens met verbouwingen starten, gaat het er niet beter op worden maar ik denk dat de paarden zelf hier weinig last van onder vinden ;-)

2016 was een jaar dat ik wat meer aan de slag ging met mijn intussen 5 jarige merrie Pastis (kruising tinker x welsh cob). Hoewel ze hiervoor altijd super braaf was heeft ze begin dit jaar toch wat grenzen proberen af tasten. In januari resulteerde dit in een frisse bui dat ik tegen een houten omheining knalde en een lichte hersenschudding had (gelukkig heb ik steeds een helm op). Ze deed wat bokkensprongen en maakte een plotse noodstop die ik niet had zien aankomen :D . Gelukkig zijn we erna terug vlot aan de slag geraakt. In de piste begon ze zich heel flink te gedragen en met onze wekelijkse dressuurlessen vlotte het steeds beter. Ben ontzettend blij dat we wekelijks begeleiding krijgen en Pastis is vaak meer een talent in dressuur dan ikzelf :D .

Met mijn andere merrie Iowa, een tinkermerrie van 12 jaar is het helaas op gebied van gezondheid nog bergaf gegaan. Begin dit jaar had ze leverproblemen en ook haar selenium en vitamine E waarden waren niet goed (gezien ze al enkele jaren een kneusje is op gebied van haar gezondheid, wordt er om de paar maanden een bloedonderzoek bij haar gedaan). Dit is uiteindelijk met medicatie en supplementen terug de goede richting uit gegaan. Hierna had ze helaas mok gekregen maar daarna leek ze echt weer beetje beter en begon ze ook weer aan te komen (helaas pindakaas geen typische tinker maar van het minste beetje stress of tegenslag valt ze altijd meteen af). Ik had sowieso al beslist dat buiten af en toe een buitenritje ze niet veel meer moest doen maar helaas in september heb ik de keuze gemaakt om ze definitief op vervroegd pensioen te zetten. Dit doordat haar achterhand niet meer mee wil en ze veel struikelt. Intussen heeft ze in de loop der jaren al heel wat dierenartsen en onderzoeken gehad oa ook foto's van haar benen maar hier is helaas nooit veel uit gekomen wat haar algehele 'zwakke' toestand kan verklaren. Mijn hoefsmid denkt dat ze in haar jonge jaren te weinig essentiële voedingsstoffen heeft binnen gehad. (ze heeft de eerste 4 jaar van haar leven in een kudde in Engeland gestaan). In ieder geval Iowa mag nog lekker genieten als gezelschapspaard en dit vindt ze helemaal niet erg, ze is momenteel terug wat stabiel laten we hopen dat het zo nog even blijft :-)

Na deze uitgebreide uitleg zal ik maar gewoon wat foto's plaatsen ;-)

Januari
Begon als een uitermate nat begin van het jaar, zo erg had mijn wei nog nooit onder gestaan. Overal blubber, echt niet fijn. Mijn paarden weigerden om van hun eiland (=schuilstal met afdak) te komen.

Afbeelding

Moddermonsters!

Afbeelding

Februari

Helaas geen foto's van deze maand.

Maart

Knappe Pastis slooft zich uit

Afbeelding

Afbeelding

April

En ze blijft zich uitsloven ;-)

Afbeelding

Afbeelding

Een buitenritje tussendoor
Afbeelding

Mei

Gezellig op de wei :-D

Afbeelding

En op de foto gaan met het baasje:

Afbeelding

Afbeelding

En een heerlijk buitenritje

Afbeelding

Juni

We rijden wat in de bak en volgen nog eens een lesje grondwerk

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Juli

Nog eens eventjes op stap met Iowa

Afbeelding

Augustus en September

Geen foto's van augustus en september, het was toen heel erg warm en ik ben toen een maand op reis naar Noorwegen geweest, paardjes hadden lekker verlof :-)

Oktober

Mijn zus had nog eens wat rijfoto's gemaakt. We zijn er nog niet maar we doen ons best.

http://boktimg.nl/img/m/N8wi0i.jpg

http://boktimg.nl/img/m/tQLMh8.jpg

http://boktimg.nl/img/m/PKPozj.jpg

En samen op pad met mijn zus en haar 5-jarige Andalusiër:

http://www.bokt.nl/img/avatar/jRyHO5.jpg

November en December

Deze maand ook niet echt foto's gemaakt. Mijn voornemen voor December is om nog eens deftige foto's van mijn paarden te maken, zal deze later nog toevoegen ;-)

Ik kijk alvast uit naar 2017!

Groetjes Emmy
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 27-11-16 07:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in link veranderd, maximaal 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

egelman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 18:41

Nou!

Superleuk duo heb je daar Emmy!

x

Dorien_Boy

Re: Pastis & Iowa nog steeds mijn olijk duo in 2016!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 08:26

Spijtig dat de coolste rijfoto in link staat, wat kan ze toch die beentjes strekken!
Jullie zijn dit jaar met enorme sprongen vooruit gegaan, mooi overzichtje, ook in haar houding, bespiering,..
En tjah Iowa... wijze beslissing als is dat niet makkelijk. Gelukkig heb je een grote knuffel aan haar en is ze zo blij als ze haar Spaanse passen mag showen :)
Op naar een nog beter 2017 (zonder omheiningsmakken!)

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 12:11

Dorien_Boy schreef:
Spijtig dat de coolste rijfoto in link staat, wat kan ze toch die beentjes strekken!
Jullie zijn dit jaar met enorme sprongen vooruit gegaan, mooi overzichtje, ook in haar houding, bespiering,..
En tjah Iowa... wijze beslissing als is dat niet makkelijk. Gelukkig heb je een grote knuffel aan haar en is ze zo blij als ze haar Spaanse passen mag showen :)
Op naar een nog beter 2017 (zonder omheiningsmakken!)

Ja had blijkbaar te veel foto's en dan worden ze in link geplaatst...
Merci voor je berichtje! Is inderdaad leuk om het verschil te zien foto's van in het begin en nu.
En op naar een leuk jaar in 2017 met onze pubers hé :D