Manege paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nienke39

Manege paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 15:54

Mijn volgt lessen op een manege in rotterdam, nu zie ik natuurlijk wel dat ze goed zijn voor de paarden, maar buiten de lesjes staan ze weer op stal. Persoonlijk vind ik dat zo zielig. Soms zie ik met autorijden een paardje in een wei staan. Of krijgen de manegepaardjes voldoende aandacht en beweging enzo

Anoniem

Re: Manege paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 15:58

En wat wil je precies met dit topic? :)

Zo gaat het vaak met maneges namelijk.. Kan je niks tegen doen.

Channn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 16:02

Het zou natuurlijk het mooiste zijn als alle paarden zoveel mogelijk buiten komen met hun soortgenoten.

Ik ben inderdaad alleen bang dat je er weinig aan kunt doen als dit niet het geval is op jouw manege. Je kunt wel overstappen naar een andere manege, waar je je wellicht meer kunt vinden in het beleid.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 16:05

Manegepaarden zorgen voor de omzet van het bedrijf. Vaak hebben ze het zo slecht nog niet.. juist om bovenstaand feit moet er goed voor ze gezorgd worden; ze zijn immers het gezicht van het bedrijf. Daarbij zijn er zat particulieren die hun paarden ook dagen binnen in een stal laten staan en enkel even een uurtje buiten komen om te rijden.

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 16:08

Ik ken de manege waar jouw dochter rijd, bij deze manege heb ik een aantal jaren gereden maar helaas zijn ze niet zo goed voor de paardjes. Ze komen bijna nooit buiten en een deel staat in stands. Een enkele keer worden ze losgegooid in de bak maar dat ook bijna nooit en de lesgeefsters hebben geen vergunningen voor lesgeven dus als jouw kind valt dan is het niet verzekerd.
Ik zou toch op zoek gaan naar een ander alternatief als dat lukt.

nienke39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 16:10

_Dominique schreef:
En wat wil je precies met dit topic? :)

Zo gaat het vaak met maneges namelijk.. Kan je niks tegen doen.

Het was zomaar een vraag....ik heb zelf (nog) niet zo heel veel verstand van paarden.....

@ual_95 fijn dat dit toch zo slecht niet is

nienke39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 16:11

Scamander schreef:
Ik ken de manege waar jouw dochter rijd, bij deze manege heb ik een aantal jaren gereden maar helaas zijn ze niet zo goed voor de paardjes. Ze komen bijna nooit buiten en een deel staat in stands. Een enkele keer worden ze losgegooid in de bak maar dat ook bijna nooit en de lesgeefsters hebben geen vergunningen voor lesgeven dus als jouw kind valt dan is het niet verzekerd.

Meen je dit nou? Jeetje is hier geen toezicht op ofzo?

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 16:12

Ik zou niet bij een manege blijven rijden als de paarden niet dagelijks buiten komen en met soortgenoten kunnen spelen. Je houdt het in stand namelijk als je het wel doet.

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 16:13

Helaas wel. Heb er 5 jaar gereden maar ben er een halfjaar geleden weggegaan.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 16:21

mystery1980 schreef:
Ik zou niet bij een manege blijven rijden als de paarden niet dagelijks buiten komen en met soortgenoten kunnen spelen. Je houdt het in stand namelijk als je het wel doet.

Ben het helemaal met je eens, maar ik denk -uitzonderingen nagelaten- dat dit nauwelijks gebeurd.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 16:26

Klinkt niet als een fijne plek.
Niet voor de dieren, maar als er onbevoegde personeelsleden rondlopen, ook niet voor de klanten :n

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 16:30

nienke39 schreef:
Scamander schreef:

Meen je dit nou? Jeetje is hier geen toezicht op ofzo?

Dat is natuurlijk flauwekul, vergunningen voor lesgeven bestaan niet, wel opleidingen.
De manege is verder gewoon aansprakelijk in de meeste gevallen. Maar iedere klant draagt natuurlijk ook zelf een stukje verantwoordelijkheid.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 16:38

ual_95 schreef:
mystery1980 schreef:

Ben het helemaal met je eens, maar ik denk -uitzonderingen nagelaten- dat dit nauwelijks gebeurd.

Ik weet er wel een aantal waar dit gebeurd hoor! Denk juist met de opkomst van natural horsemanship dat steeds meer stallen hierop gaan letten omdat het anders klanten kost.
Bovendien rij ik persoonlijk liever niet dan op een stal waar de paarden het niet goed hebben.

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 22:28

Manege is altijd verantwoordelijk voor dergelijke vallen.

Verder ken ik een manege die lijk dat de pony's ook nooit buiten staan. En toch gaan ze elke ochtend lekker naar buiten.

Als je elke dag er heel de dag ben weet je pas of ze echt naar buiten gaan of niet

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 15:47

Omdat de vraag van TS gaan over manege-gerelateerde zaken verplaats ik het topic naar [MA] Manegezaken.