Lieve Clover

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mallow

Lieve Clover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 16:11

In de 7 jaar dat Clover van mij is, is 2016 toch wel het meest bewogen jaar geweest.
Vorig jaar januari heb ik Clover verkocht. Ik zag het niet meer zitten, we waren geen team meer en zo waren er nog een aantal privé zaken die er voor zorgde dat de keuze om haar te verkopen echt de beste was. Daar ben ik overigens nog steeds van overtuigd.

Na een aantal leuke mensen kwam het juiste baasje op ons pad. Met een goed gevoel verkocht ik haar en is er veel met haar gedaan. Ruim een jaar later kreeg ik een berichtje dat Clover toch niet helemaal was wat ze zocht en ze veel struikelde. Ik kreeg de optie haar terug te kopen. Echter was ik op dat moment net bevallen en gaf ik aan dat ik haar met alle liefde terug zou willen maar mijn voorkeur had toch een perfect nieuw plekje voor haar. Dit zo onderling afgesproken en ze zou een super nieuw tehuis voor haar vinden, dit verdiende ze immers.

Om een lang verhaal kort te maken kwam ik er achter dat ze helaas op een manege/handel stal terecht gekomen was en via via alweer een aantal keer verhandeld. Dankzij de kracht van sociale media vond ik haar terug. Ik kreeg foto's te zien die mij genoeg zeiden.
Na een hoop rompslomp en heb ik haar uiteindelijk op haar 9e verjaardag terug kunnen halen. We hadden altijd de traditie haar verjaardag met veel plezier te vieren, dit was toch wel de meest bijzondere ooit :D

Clover en ik hadden altijd veel moeite om het onderling eens te worden met elkaar, we hebben zo ontzettend veel gevochten. Waar zij links ging,ging ik rechts en andersom.
De tijd dat ik Clover niet had heb ik daarin een andere visie aangeleerd en geleerd eerst te kijken en dan te vragen. Observeren en eerlijk zijn. Clover beleefd geen plezier aan rijden en aan hard werken. Ze beleefd plezier aan samen werken op de grond, samen spelletjes doen bijvoorbeeld.
Altijd als ik met Clover werk doe ik dat met een open hek naar de paddock. Als ze het zat is vertrekt ze weer en dat is prima.
En ja, er is voldoende respect naar elkaar. Meer dan er ooit geweest is zelfs. Clover heeft mij geleerd dat dwang niet werkt, dat ik haar niet toe hoef te eigenen en slechts naast haar hoef te staan. Mijn leermeester en beste vriendin <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pradaatje

Re: Lieve Clover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 10:09

Oh wauw, wat een grote meid is het geworden! En nog steeds zo lief uit dr ogen kijkend <3
Fijn dat ze weer terug bij jou is en op naar nog meer mooie jaren!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 10:14

<3 geweldig

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 10:28

Wauw, wat bijzonder dat je haaf terug hebt. En wat hebbje het mooi verwoord.

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 09:12

Wat een bijzonder verhaal. Fijn dat ze weer bij je terug is!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 14:07

Wat fyn dat je haar weer terug heb en hopelijk mag je nog veel plezier samen beleven

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 16:36

Toch bijzonder dat ze weer terug op jouw pad is, dat ze jou nu zoveel leert. Het is een kunst om zo naar je paard te kunnen kijken. Respect hoor. Onze Kwin is de Spiegel van mijn dochter, het kan soms lastig zijn maar het geeft ook zoveel mooie dingen!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 17:31

Ze ziet er super uit! Ben blij dat ze terug is bij je Eva! Ik ben Stef van Risse stonden samen in de Hit op rhoon.

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 22:47

Erg leuk dat je haar terug heb. Ze is echter wel een grappe maker, in de tijd dat ze bij die handelaar stond is ze een keer gaan liggen onder het rijden ze vond het hoog tijd voor te rollen _O- 9
Hoop nog vele gelukkige jaren met clover echt een schat van een dier

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 23:02

Bedankt voor jullie leuke reacties!

Hee stef jij ook hier :D

Dynara dat gedrag ken ik niet van haar, absoluut niet zelfs. Gelukkig kan ze die tijden achter zich laten :)

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 09:42

Knappe cloof <3
Gelukkig is ze nu weer waar ze hoort!