Zoals de meesten van jullie weten, fok ik al een aantal jaar hobbymatig.
Mijn 21-jarige Haflingermerrie Daisy (die ik al vanaf haar geboorte ken) is na 8 veulens sinds dit jaar met fokpensioen en haar twee WPBR valkdochters nemen het fokstokje van haar over.
Fiore is nu 3,5 jaar en voor het eerst drachtig. LaVie is pas 6 maanden, dus mag nog een paar jaar spelen, maar als alles naar wens verloopt, zal zij over een jaartje of drie ook voor het eerst gedekt worden.
Mijn bedoeling is om om de paar jaar bij beide merries een veulen te fokken, zodat de veulens de eerste tijd van hun leven elkaar hebben om mee te spelen.
Aangezien alle veulens die vanaf nu geboren worden uit mijn eigen gefokte merries komen, wil ik heel graag een stalnaam. Maar na maanden verzinnen, ben ik er nog steeds niet volledig uit, dus roep ik jullie hulp in

De naam komt vooraan te staan en mag geen leestekens of spaties bevatten.
Wat wil ik zelf:
- Een naam met betekenis
- Het liefst ook de namen van Daisy, Fiore en LaVie er in verwerkt
- Twee hoofdletters
Daisy betekent Madeliefje in het Engels
Fiore betekent Bloem in het Italiaans
LaVie betekent Het Leven in het Frans
Ik wilde in eerste instantie dus iets met bloemen en leven er in, maar BloemenLeven vind ik verschrikkelijk

Ik heb twee namen bedacht waar ik enthousiast over was/ben:
- LaFiosy
Nadeel: het heeft geen betekenis en lijkt een beetje op Maffiosie

- LaDesiderio
Hier ben ik heel enthousiast over. Alle namen zijn er in verwerkt en het betekent 'de gewenste'. Nadeel is echter dat het grammaticaal niet klopt, want het zou Il Desiderio moeten zijn, maar dat vind ik dan weer niet heel mooi staan als het aan elkaar geschreven staat met twee hoofdletters.
Willen jullie me helpen?

(voor de hele enthousiaste helpers: in mijn profiel staat mijn hele paardenlevensverhaal. Wellicht roept dat nog wat extra inspiratie op).
Ik ben benieuwd naar jullie creativiteit!