Wanneer een verzorger/bijrijder?

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Wanneer een verzorger/bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 15:57

Hoi allemaal,

Ik vraag me af wanneer jullie het nodig zouden vinden een bijrijder/verzorger te zoeken.

Ik ben momenteel erg druk met school (5 vwo) en heb lange dagen, waardoor ik mijn pony (vind ik zelf) te weinig rijd en te weinig aandacht geef. Ik kom vaak pas in het donker thuis van school (we werken aan verlichting bij de bak) en ben dan ook behoorlijk moe.

Ik rijd mijn pony in een normale week enkel op dinsdag (op de ponyclubles), donderdag (om de week springles, anders voor mijzelf), de dag voor concours en op concours (vaak zaterdag of zondag). In de winter rijd ik altijd al minder dan in de zomer, maar ik heb wel het gevoel dat mijn pony meer verdient en ook behoefte heeft aan meer training.

Wanneer hebben jullie besloten/zouden jullie besluiten om op zoek te gaan naar een bijrijder/verzorger?

Alvast bedankt!

Yenni
Berichten: 5480
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Wanneer een verzorger/bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 16:36

Hoelaat ben je thuis savonds? Je zou hem savonds kunnen rijden of idd een bijrijder

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 16:41

Dus je rijdt drie of vier keer in de week?

Als hij verder de hele dag buiten staat met andere paarden op een groot stuk paddock of wei waar hij ook echt kan bewegen rij jij voldoende.

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Re: Wanneer een verzorger/bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 16:45

Als jij inderdaad 3 รก 4 keer per week rijdt en de pony verder voldoende weidegang heeft, dan is het imo ook niet nodig om een bijrijder te zoeken.

However, als jij denkt dat je pony wel baat heeft bij een bijrijder, dan lekker op zoek gaan voor een bijrijder. :)

Joltsje

Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Wanneer een verzorger/bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 16:56

Indd je gevoel volgen.

3 a 4 x per week lijkt me prima.

Daarnaast is het nu wel heel vroeg donker. Dus ik weet niet of een bijrijder dat gaat oplossen als zij ook verplichtingen heeft.

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Wanneer een verzorger/bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 19:16

Omdat je vraag niet specifiek gericht is op ervaringen met een paardgerelateerde dienst verplaats ik je topic naar [PP] Paardenpraat.

odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Re: Wanneer een verzorger/bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 21:37

Ik ben de meeste dagen 17.00/18.00 thuis, dus dan is het al donker.
Hij staat inderdaad de hele dag samen met een ander paard in een grote wei, waar hij ook genoeg beweging kan krijgen.

Bedankt allemaal voor de reacties, ik weet voorlopig weer voldoende! :)