Paard aangeboden gekregen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimmie1974
Berichten: 433
Geregistreerd: 04-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 05:40

Paardjes123, dat is idd wat ik bedoel. Verdeeld over de dag en vriendjes erbij zoeken dat helpt echt.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Paard aangeboden gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 09:23

Ik zou hier ook nooit op bezuinigen. Maar neem idd je tijd om iets goed te zoeken!

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Paard aangeboden gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 09:30

Ik lees hier reacties over waarom een paard kopen als je geen goede plek kan vinden om hem te stallen. Ik spreek uit ervaring dat bij sommige stallen dingen beloofd of gezecht worden die niet gedaan worden dus vaak lijkt iets de ideaale plek maar valt het soms helaas tegen als je er dan eenmaal staat.
Ben blij dat ik een plekje heb waar ik nu super tevreden ben want ik kan me voorstellen dat het enorm vervelend is te moeten zoeken.

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 10:37

Ik zou blijven staan.

Waarom? Anders blijf je aan het verhuizen, want wat je nu op noemt is volgens mij ook niet wat je het YESSS gevoel geeft..
Ik denk dat je daar na een paar maanden ook de balen in krijg. En dan ga je weer verhuizen, geeft alleen maar gedoe en stress.
En wandelen met je paard is geweldig, maar het is ook fijn als hij gek kan doen, een bokje hier een bokje daar, een sprintje zus, een sprintje zo, even lekker schofje kauwen met een vriendje. Of te wel lekker paard kunnen en mogen zijn. Dat kan niet tijdens het "uitlaten" Het is ook heerlijk als je zomers je paard van zonsopgang tot zonsondergang buiten kunt hebben (liever het hele jaar).

Ik zou als ik jou was, verder gaan zoeken, er moet vast wel iets zijn wat wel je een prettig gevoel geeft voor jou en je paard. Anders blijf je aan het verhuizen, lijkt me ook erg stressvol voor het paard. Wie zoekt, die vind.
Ga anders even langs de pony club, daar komen allemaal mensen met eigen paard en vraag het daar. Je zoekt nog maar zo kort, er is vast wel meer dan wat je op noemde. Of misschien is er een prikbord met advertenties op de manege.

nouky12
Berichten: 389
Geregistreerd: 28-08-14

Re: Paard aangeboden gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 11:28

@Bridgetf we blijven inderdaad gewoon rustig staan waar we nu zijn, en verhuizen pas als er iets is gevonden waar ik een heel goed gevoel bij krijg. Tot nu toe staan we gewoon Oke hier

nouky12
Berichten: 389
Geregistreerd: 28-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 20:10

Vandaag voor het eerst op mijn paard gezeten want we hebben een super mooi passend zadel gevonden :)
Vandaag was ik van plan om lekker te gaan logeren toen iemand naar mij toe kwam met een zadel die zij te koop had. Nu hebben we gepast en ik twijfelde een beetje, maar ik heb daar ook geen verstand van. Maar toen kwam er iemand bij die er veel verstand van heeft (Als ik het goed had begrepen was hij zadelpasser) Maar die zij dat het perfect past :) Gelijk uitgeprobeerd bij de instructrice die er was en die was super tevreden met hoe hij er uit zag en hoe snel alles werd opgepakt.
Alleen de bespiering is erg weinig volgens de mensen, dus er werd aangeraden om tijdelijk een bontje onder het zadel te doen tot de rug genoeg bespiering heeft opgebouwd ?? Ik ben in ieder geval zeer tevreden met vandaag
Laatst bijgewerkt door nouky12 op 13-01-17 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Paard aangeboden gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 20:21

Voor je het zadel koopt zou ik het toch echt even na laten lopen door een echte zadelpasser, helemaal als een vreemde je een zadel voorhoudt en een andere vreemde zomaar zegt dat die past. Een zadelpasser kijkt vanuit het belang van paard en ruiter, die vreemde zou ook wel eens kunnen kijken vanuit het belang van de verkoper, of alleen al het eigenbelang van het kunnen doen alsof je ergens veel van weet.
Misschien hebben ze gelijk en is dit zadel echt een lot uit de loterij dat zomaar helemaal bij jouw bouw en bij die van je paard past, maar de kans is groter (zeg maar 99,9% ;) ) dat je goedbedoeld een zadel in je maag gesplitst hebt gekregen waar je over een half jaar erg van baalt.

nouky12
Berichten: 389
Geregistreerd: 28-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 20:25

xyzutu2 schreef:
Voor je het zadel koopt zou ik het toch echt even na laten lopen door een echte zadelpasser, helemaal als een vreemde je een zadel voorhoudt en een andere vreemde zomaar zegt dat die past. Een zadelpasser kijkt vanuit het belang van paard en ruiter, die vreemde zou ook wel eens kunnen kijken vanuit het belang van de verkoper, of alleen al het eigenbelang van het kunnen doen alsof je ergens veel van weet.
Misschien hebben ze gelijk en is dit zadel echt een lot uit de loterij dat zomaar helemaal bij jouw bouw en bij die van je paard past, maar de kans is groter (zeg maar 99,9% ;) ) dat je goedbedoeld een zadel in je maag gesplitst hebt gekregen waar je over een half jaar erg van baalt.


Was ik ook nog van plan ja, maar dan zal hij misschien een beetje moeten worden aangepast, en dat is geen probleem voor mij.

Anoniem

Re: Paard aangeboden gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 20:29

Als je geluk hebt hoeft er inderdaad alleen wat wol bij of uit, maar de kans dat een boom zomaar past is niet zo groot en daar valt dan vaak niets meer aan te veranderen, dus als het nog kan zou ik het zo regelen dat je het zadel pas betaalt als de zadelpasser is geweest. Dat lijkt me ook niet meer dan normaal als je allebei op dezelfde stal staat. En met een beetje geluk past het inderdaad. :)