En wat is er veel gebeurd in de afgelopen 2 jaar!!
Vorig jaar heb ik ook een topic aangemaakt, hier kan je zien wat er in het jaar Oktober 2014-2015 is gebeurd: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1866932
Maar afgelopen jaar hebben wij ook niet stilgezeten!
Dit was de eerste keer op Abe:

En hier is een foto van de laatste maanden van 2015/ begin 2016:

Omdat zijn rug toch iets gevoelig is voor het zadel heb ik voor mijn verjaardag een Barebackpad gekregen, en hierdoor zijn we nog veel meer vooruit gegaan, wat een verbetering!

Maar ook op gebied van grondwerk zijn we enorm vooruit gegaan. Vorig jaar liepen we vast, hij wilde even niet meer en we zijn toen meer buitenritten gaan doen. Sinds een paar maanden gaat alles ineens veel beter!
Hij heeft de spagaat aangeleerd, waarvan ik helaas geen foto heb,
En ik heb heel voorzichtig gekeken hoe het steigeren gaat, ik voelde dat het kon, en ik had gelijk!

Natuurlijk gaan we dit niet te vaak doen en ik oefen het ook niet zonder iemand erbij

Hij zit de laatste tijd veel beter in zijn vel dan in het begin en hij is helemaal dol op samen spelen, door de bak rennen en meer grondwerk:

Wij hebben de afgelopen 2 jaar genoeg meegemaakt en ik hoop dat er nog meer zullen komen. Ik heb geen idee hoe lang ik nog met Abe door kan gaan ivm dat ik waarschijnlijk volgend jaar ga studeren, maar ik doe mijn best