Vaak blijft er wel iets aan mijn handen plakken, maar vaak zijn dit jonge kleine pony's of net nog rechtopstaande paardjes.
Ik kwam dus de markt op lopen zag ik een groot zwart paard staan.
Het was de grote ruin Elton John (roepnaam: Johnny)van 1.84 m. 7 jarige Hannoveraan ruin die ik enkele maanden terug op training had staan van een handelaar. Hij is uiteindelijk met heel veel bloed zweet en tranen verkocht naar Duitsland met wat onenigheid met de handelaar die ons uiteindelijk tot op de dag vandaag nooit heeft betaald voor de training.
Het was wel een paard waar iedereen zeer waar vanaf vloog (ja echt gelanceerd over de rijbak omheining van 1.60m hoog), hij heeft 'denk ik' in het verleden een trauma opgelopen. Fractuur op zijn hoofd gehad waardoor hij een bult op zijn hoofd heeft en met rijden is hij zo erg vluchtig voor het been dat hij in blinde paniek rond begint te rennen zonder ook nog maar een rem te vinden totdat je eraf valt.
Enkel alleen met knieën rijden is mogelijk bij hem, een fractie met de kuit of hak tegen zijn buik is voldoende voor zijn paniek aanval.
Ik heb hem altijd lekker vertrouwd kunnen rijden (heeft ook even geduurd) en was een hele zoektocht voor een passende eigenaar de vinden, wat dus nog niet gevonden is geweest.
Hij stond daar maar zo'n beetje voor zich uit te staren er zat geen fut meer in en kon hem natuurlijk niet laten staan. En heb ik hem uiteindelijk toch maar gekocht voor een leuke prijs en hoop dat we nog wat kilometers ermee kunnen maken.
En misschien word het wel een blijvertje
maar eerst lekker zijn vertrouwen opbouwen en wat wedstrijdjes en bosritten mee rijden.hier een foto van toen hij hier op training stond:

Hij heeft ook wat advertenties gehad op internet volgens mij? Want toen schrok ik ook elke keer.
Fijn dat je hem hebt kunnen kopen. Hopelijk zul je er veel plezier van hebben. 

.