Flint: best wel trots op mijn puppypaard!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Flinty

Flint: best wel trots op mijn puppypaard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 23:18

Hoi allemaal!

Er komen zoveel leuke ITP-topics voorbij dat ik het niet kon laten om ook mijn allereerste (ITP) topic te openen. Hiermee wil ik jullie meteen voorstellen aan mijn super leuke puppypaard Flint. Flint is sinds 20 juli van dit jaar mijn eigen paard. Ik ben weer helemaal terug naar full-on penny modus :j

Het begon allemaal toen ik in juli met een groep studenten van de Wageningen University & Research (waar ik mijn master volg) naar PMO in Drachten ging om ons Ruiter- of Menbewijs te halen. Ik ging voor mijn ruiterbewijs. Omdat we met zo'n grote groep waren heeft PMO enkele paardjes geleend van een manege in de buurt. Omdat ze niet heel goed wisten wat voor paarden het waren - natuurlijk allemaal braaf, maar je hebt braaf en braaf - werden de gevorderde ruiters gevraagd om deze paarden eerst "uit te proberen". Zo geschiedde.. samen met 4 andere meiden liepen we de stal binnen. Waar normaal de paarden werden ingedeeld liet onze instructrice ons nu kiezen: "Nou dames, vecht het maar uit. Ik zie jullie zo in de rijbak?". En daar stond ie dan, met een pluk hooi nog in zn mond stond ie ons met zn nieuwsgierige blik aan te kijken. Ik en nog een ander meisje zeiden in koor: "ik wil wel op die schimmel!"

Ships.. naja ok, ga jij er maar op dan.. Ik ging wel op die vos die naast hem gestald stond. De rest van de paarden werd verdeeld, maar ik liep toch nog even naar die leuke schimmel om hem een aai te geven. "Hee knapperd" zei ik tegen hem, waarop het meisje die op hem zou rijden zei: "jij mag anders ook wel op hem hoor.."
"Ja? Graag!"

En dus mocht ik die dag op Flint rijden. Of Dodo, hoe we hem die week ook wel liefkozend noemden.

Vanaf de eerste minuut was ik verliefd!

Afbeelding

Meteen werd Flint ook tijdens de middag-les door mij "gereserveerd". En ook die dag erna. Blijkbaar was het nogal obvious dat ik mijn hart aan die leuke Dodo verloren had.. want op de 2e dag dat ik hem reed bood de instructrice aan om contact te zoeken met de eigenaar, want hij was misschien wel te koop.

Te koop? Uhm jaa.. maar nee.. Dit was niet de bedoeling! Ik mocht van mezelf wel een eigen paard, maar pas als ik afgestudeerd was. En dat zou pas in de zomer van 2017 zijn! Dit is een jaar te vroeg! :\

Leuk idee dus, maar laten we dat maar niet doen., Maar die avond, en de avonden erna heb ik het er met mijn onwijs gezellige kamergenoot voor die week vaak over gehad. Zo vaak dat ik betwijfel of ze niet gek van me werd. Na een thuiskomst - mét Ruiterbewijs in the pocket - kon ik Flint niet uit mn hoofd zetten en heb ik de eigenaar gebeld. Inderdaad, Flint was te koop.

En zo stond nog geen 2 weken later mijn allereerste eigen paard opeens op stal!

Eerste dag "thuis"
Afbeelding

De eerste weken heb ik veel tijd bij Flint doorgebracht. Lekker tutten en wassen (het was zó warm eind juli) en met een boek in de schaduw zitten terwijl Flint iedere 15 min even gedag kwam zeggen.

Afbeelding

Afbeelding

Onze eerste selfie!

Afbeelding

Afbeelding

Nadat de zadelmaker is langs geweest en we een fijn zadel hebben uitgekozen wat Flint goed lag (na enkele aanpassingen) en mij ook goed paste konden we ook onder het zadel aan het werk.
Onze eerste keer rijden met ons nieuwe zadel:

Afbeelding

En dus konden we ook lekker naar buiten!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels zijn we al weer ruim 5 maanden verder en hebben we laatst onze eerste Finesse les gehad van mijn Parelli instructrice. En dat ging goed, hij liep zó lekker!
Ik vind het heerlijk om met een los teugeltje lekker Freestyle te rijden, maar dit was toch wel echt gaaf. Sommige momenten voelden bijna magisch.. ik kan het eigenlijk maar lastig beschrijven. Maar wat kan mijn paard mooi lopen :wow:

Afbeelding

Afbeelding

Het laatste weekend van oktober hebben Flint en ik ook meegedaan met de Autumn Desert Trail. Wat was dat gaaf! Paardje vond het geweldig.

Afbeelding

We reden met een lang teugeltje over de zandvlakte terwijl iedereen om ons heen aan het racen was, en na even een paar keer heen en weer gereden te hebben mocht Flinty ook even gaan.

Afbeelding
(foto door John Bruininck)

Afbeelding
(foto door Amanda Melchior)

Volgende maand verhuizen we naar een andere stal dichter bij huis zodat ik vaker naar Flint toe kan gaan (nu 40 km enkele reis, straks 10) en we springlessen kunnen krijgen. Flint kan heel goed springen (van tijd tot tijd springt meneer over de bakrand van 1.20 heen omdat het gras daar groener is :') ) en ik vind het ook erg leuk!

Ik kan niet wachten om deze nieuwe periode te beginnen en nog meer nieuwe dingen te leren samen met mijn super puppypaard!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 00:35

Vreselijk leuk puppypaard. Wat heeft hij grote oren, zit er soms volbloed in?
Het lijkt wel een broertje van de mijne als je naar zijn hoofd kijkt. Grappig

Flinty

Re: Flint: best wel trots op mijn puppypaard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-16 00:56

Mede dankzij zijn grote oren inderdaad is zn bijnaam Dodo :j

Hij is springgefokt KWPN (Kingston x Damocles x Jurriaan (oud bloed heb ik me laten vertellen?)) dus daar zal zeker een aantal % volbloed in zitten.. Al ben ik niet zo thuis in het hele genetische/bloedlijnen gebeuren

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 01:11

Wat een leuk paard! Heel veel plezier samen.

Meile

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 05:43

Leuke foto's!
En ondanks dat ik het vosje niet zo leuk vond, toch blij dat ik jou op Flint heb laten rijden, jullie zijn echt een match made in heaven!
Veel plezier samen!

Flinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-16 08:44

LittleMissMe schreef:
Leuke foto's!
En ondanks dat ik het vosje niet zo leuk vond, toch blij dat ik jou op Flint heb laten rijden, jullie zijn echt een match made in heaven!
Veel plezier samen!

Hee Lisanne! Leuk dat je reageert :) ik dacht eerst Huh? Hoe weet zij nou dat dat Vosje niet zo leuk was.. Maar dat ben jij natuurlijk!

Meile

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 09:41

Flinty schreef:
LittleMissMe schreef:
Leuke foto's!
Veel plezier samen!

Hee Lisanne! Leuk dat je reageert :) ik dacht eerst Huh? Hoe weet zij nou dat dat Vosje niet zo leuk was.. Maar dat ben jij natuurlijk!

Haha klopt dat ben ik
En ik moest wel reageren, jullie zijn zo leuk samen! Hoop ooit ook zo'n leuk paardje te vinden :)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 09:47

Wat een prachtig beestje!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 09:48

Het blijft een leuk verhaal zo met je knappe Flint :) . Fijn ook dat het is gelukt met een nieuwe stal!
Op naar een mooi 2017!

Flinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-16 16:06

@Littlemissme: ik hoop ook dat je net zo'n leukerd tegen komt. Wellicht volgend jaar weer naar PMO ;) ? Ben je al op zoek maar een eigen paardje?

@liespowe94: dank je wel!

@mooney: Ben ook erg blij met de stal. Had al een goed gevoel toen ik de website had gezien. Dag voordat ik langs zou gaan had ik heel raar gedroomd dat het echt verschrikkelijk zou zijn en klein en muf en donker enzo, gelukkig was er allemaal niets van waar :)
We moeten wel wat weidegang inleveren maar hij komt wel gewoon dagelijks buiten. En daar voor in de plaats kan ik vaker komen en meer met hem doen :j

Meile

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 23:15

Nee nog niet op zoek, wil nog graag op stage naar het buitenland, dus daar spaar ik nu eerst voor :)

Flinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 14:30

Ook een heel goed spaardoel, LittleMissMe!

sas66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 08:23

Wat een super leuk paard en zo leuk dat jullie zo'n goede klik hebben.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 08:26

Hé, Flint op de voorpagina. Leuk zeg!

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 08:38

Hoe geweldig, jij hebt ook een Flint!
En hij is (bijna) net zo leuk als die van mij :o

Vind het geweldig dat je er zo mee rond rijdt!

Meet my Flint;

Afbeelding

Afbeelding

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 09:39

Wat leuk! Soms moeten dingen zo zijn denk ik... Benieuwd hoe hij t op znnieuwe stal gaat doen!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:54

Normaal gesproken lees ik nooit verder dan de eerste zin van het 'verhaal' bij fototopics, maar dit verhaal vond ik toch wel leuk om te lezen :D leuke combinatie en veel succes samen!

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 12:01

Oh geweldig!
Ik herkende direct de wasplaats van PMO en dacht "Huh dat is niet Silver van PMO, wie dan wel?".
Wat een super leuk verhaal! Veel plezier samen!
Van welke manege was hij afkomstig?

Flinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 12:29

@sas66: Dank je wel! Een klik hebben we zeker weten, eigenlijk al vanaf moment 1. Klinkt heel cheesy, maar het had gewoon zo moeten zijn.

@mooney: jaa wat leuk! Mn eerste echte topic en meteen Uitgelicht :D

Wat een mooie Flint heb je Silly_Women! Hij is dan ook uit 2010 of niet? Wel al een stuk witter dan mijn Flint. Ik vind het extra grijs van Flint hem wel een extra puppy uitstraling geven, dus hopelijk blijft hij nog lekker lang grijs O:)

@darkadia: dank je wel!

Wat leuk om te lezen Emita dat je mijn verhaaltje het doorlezen waard vond , dank je wel! :) het was ook erg leuk om even gefocust terug te denken aan de afgelopen 5 maanden

@Pasha: dat doe je goed! Ik neem aan dat je daar dan vaker over de vloer bent geweest? Hij was oorspronkelijk van een manege in Steenwijk maar werd daar niet voor de lessen ingezet maar enkel bereden door de dochter van de eigenaar

sammie214

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:11

Zo vet en een super mooi paardje natuurlijk! <3

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:43

Flinty schreef:
Wat een mooie Flint heb je Silly_Woman! Hij is dan ook uit 2010 of niet? Wel al een stuk witter dan mijn Flint. Ik vind het extra grijs van Flint hem wel een extra puppy uitstraling geven, dus hopelijk blijft hij nog lekker lang grijs

Haha ja, in de winter is hij nu wel grijzer. Alleen z'n witte hoofd is zo... wit |(

Maar hij is wel een slungel nog...

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 14:20

Ach dat koppie <3 Ik snap helemaal dat je verliefd op hem bent geworden! Dat jullie nog maar heeel veel plezier mogen hebben samen :)

marachels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 20:35

Wat een leuk verhaal, leuke foto's en leuk paard! :D
Veel plezier samen, maar dat komt zo te zien wel goed!! :j

Flinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 21:00

Silly_Woman schreef:
Haha ja, in de winter is hij nu wel grijzer. Alleen z'n witte hoofd is zo... wit |(

Maar hij is wel een slungel nog...

Jaaa heerlijk zo'n slungel <3 zit hem in de naam denk ik!

Wat grappig dat Flint nu donkerder is.. Deze Flint is nu juist iets lichter dan van de zomer..

Afbeelding
(foto van vanmiddag)

Wel al een lekker berenvachtje.. heerlijk

horzieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:02

Wat een leukie! Vind het altijd zo jammer dat schimmels wit worden..