Na 2 jaar niet gereden te hebben zit ik weer eens op het paard.
In April ben ik naar Australie verhuisd en sindsdien ben ik op zoek geweest naar een nieuw bijrijdpaard.
Na 2 mislukte pogingen (geen klik met de eigenaren) heb ik nu echt een leuk paard en eigenaar gevonden.
Ruby is een 8 jarige standardbred merrie met aardig wat (merrie) probleempjes.
Op het moment zoek ik zelf regelmatig nog m'n balans. Soms wiebel ik nog 'n beetje in het zadel.
Ook zijn er af en toe wat misverstanden omdat ik niet alle engelse paardentermen ken. Levert af en toe leuke momenten op. Ze is overigens heel stem en houding gericht, zeker met grondwerk. Heel mooi om te zien.
Ze is ontzettend onrustig met haar hoofd. Deels omdat er gigantisch veel vliegen zijn, maar ook onbalans en verzet. In de overgangen geeft ze regelmatig een bok of schopt ze tegen het hekwerk en draf vind ze moeilijk. Het naar doen in de overgangen is ze gaan doen toen ze last had van maagzweren, maar die zijn nu weg.
Regelmatig gaat ze aan de dribbel, of springt ze in galop.
Het dribbelen is echt een rare pas. Soms galoppeert ze van voren, draaft ze van achter of andersom.. en soms heb ik zelfs het idee dat ze aan't tölten is of een andere rare gang heeft uitgevonden.
Als je d'r over de balkjes stuurt gaat ze over het algemeen wel in draf.
Gister heb ik voor het eerst door d'r verzet kunnen rijden en opeens had ik een ontzettend relaxed paard die eindelijk d'r rug gebruikte. Zelfs het halsstrekken met het neusje over de grond. Helemaal goed.
Zoals je kunt zien rijd ik nog in spijkerbroek en m'n combat boots aangezien al m'n paardrijspullen nog in NL zijn en m'n moeder die nog moet opsturen
M'n schouders is altijd een probleem geweest (m'n houding in het algemeen) en ik heb onlangs een schouderbrace gekocht, die moet binnenkort binnenkomen.. hopelijk doet dit wat met m'n postuur.
M'n benen liggen ook veeul te ver naar achter, maar ook daar probeer ik aan te werken.
Dingetjes die ik moeilijk af te leren vind.
Ik heb 'n leuk filmpje op fb staan.. maar weet niet hoe ik die hier krijg.
Fotos zijn allemaal stills uit een video dus het is niet optimale kwaliteit.
2e of 3e keer erop

En de rest is van gister:

Langzaam wat meer ontspanning

Beetje ontstuimig in de galop.

Nu volgt ze goed en ontspant.

En klaar!