Ruth is een meisje van 10 dat voor haar verjaardag met haar moeder naar horse event is geweest. Daar heeft ze meegedaan met de actie van onze vereniging (Dravers.nl) om een ritje op de duosulky te winnen, en zij was de gelukkige die met mij mee mocht
Ruth en haar moeder hebben bijna 3 uur in de trein gezeten voordat ze bij mij waren. Ik heb ze van het station afgehaald en thuis hebben we natuurlijk meteen Licor (mijn draver) uit de wei geplukt. Ruth vertelde dat ze vroeger ook op de manege gereden had maar dat ze daar moest stoppen en ze het dus nu wel super leuk vond dat ze met mij mee mocht.
In plaats van de sulky hebben we mijn recreatie wagen gepakt zodat ook de moeder van Ruth mee kon op de rit. De recreatie wagen is niet gemaakt om full speed te gaan, daar is simpel weg niet genoeg ruimte voor de achterbenen voor.. maar ook halfvolle snelheid is behoorlijk hard en zeker de moeite waard
Licor is echt een schat en, zeker met kinderen, ontzettend braaf.. Ruth mocht mij dus overal mee helpen.. borstelen, paard vasthouden, leidsel vast maken aan het bit en tijdens de rit mocht ze ook stukjes mennen.. ze deed haar taakjes echt super en zij vond het geweldig dat ze met al die dingen ook mocht helpen
Het weer was echt perfect en gelukkig was dat weekend de ijssalon nog open dus daar hebben we even een pitstop gedaan!
Ik heb zelf echt genoten van de dag met Ruth! Ik heb denk ik nog nooit zo'n blij meisje gezien, ze heeft werkelijk de hele dag een glimlach van oor tot oor gehad. Ik vind het zelf altijd ontzettend dankbaar 'werk' als ik iemand zo'n dag kan bezorgen. Heb de hele dag complimentjes gehad dat ik het zo leuk deed met Ruth en wat een braaf paard ik heb.. dat is natuurlijk altijd leuk om te horen
maar ik haal er zelf ook zoveel voldoening uit dat ik het ook echt geweldig vind om te doen..Zie hier de foto's van deze perfecte dag
helpen met optuigen

En op pad

Voor deze glimlach doe je het toch?!

Weer terug van de rit

Omdat Ruth zover gereisd had voor deze rit en ze het zo jammer vond dat ze niet meer op paardrijden zat, mocht ze ook nog even op de haflinger van mijn vriend. Die is ook ontzettend braaf met kinderen. Ruth had natuurlijk al lang niet meer gereden dus we hebben het vooral bij stappen gehouden. Ze heeft ook enkele rondjes draf gedaan en dat ging super! Nu moet ik ook zeggen dat de jog van hem ook heerlijk zit

Een week later kreeg ik nog een berichtje van Ruth dat ze het echt super leuk gevonden had! Haar moeder zei: 'Dit was het perfecte complete dagje uit'.. Een groot compliment vond ik dat en ik heb het met alle liefde gedaan! Ook voor mij was het een perfect dagje

*ik heb uiteraard toestemming voor het posten van de foto's*