Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Veel paarden die bekend staan als lastig zijn best leuk te rijden, maar je moet ze leren kennen, en zij jou. Het is al heel wat dat je een vast manegepaard mag rijden, ik zou het gewoon proberen
Kesje schreef:Krijg je privéles? Want dan zou je eerst nog aan de longe kunnen gaan om te wennen aan het paard, en dan langzaam uitbreiden tot je genoeg vertrouwen hebt om zelf te rijden, of in een groep. Ik heb het idee dat manegepaarden het leuk vinden om nieuwe ruiters uit te testen. Mijn paard heeft tijdens mijn proefritjes ook gebokt, daarna niet meerVeel paarden die bekend staan als lastig zijn best leuk te rijden, maar je moet ze leren kennen, en zij jou. Het is al heel wat dat je een vast manegepaard mag rijden, ik zou het gewoon proberen

. Wat ik je zou willen meegeven: probeer het gewoon. Dat kan nooit kwaad! En als het niets is, is het niets. Maar dan weet je dat wel zeker en is je twijfel weggenomen. Avis schreef:Ik denk dat Kesje een paar rake punten maakt: privéles is heel fijn, zeker als je onzeker bent (over je paard) en eerst vertrouwder wil raken. Aan de longe creëert een veiligere en makkelijkere sfeer waarin jullie gewoon aan elkaar kunnen wennen. Superfijn
En inderdaad, (manege)paarden testen je uit. Wat ik je zou willen meegeven: probeer het gewoon. Dat kan nooit kwaad! En als het niets is, is het niets. Maar dan weet je dat wel zeker en is je twijfel weggenomen.
YoRien schreef:Als je zo veel angst hebt dat je er geen plezier meer in hebt zou ik ook stoppen. Maar volgens mij wil TS nog wel heel graag rijden. Dan moet ze daar ook voor gaan. Met de juiste begeleiding moet dat ook zeker lukken. Ik heb een kaar lang zo veel angst gehad dat ik echt niet op mijn eigen paarr ging (wel op anderen). Maar door de juiste stappen te nemen rijden we nu weer vrolijk rond. Angst is iets wat écht heel veel ruiters wel een periode last van hebben. Dat is jiks ergs, daar kun je mee leren omgaan en nog heel veel jaren plezier in het rijden hebben!