Van het weekend heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben ik met Lois naar de Drunense Duinen geweest. We hadden zondag nl onze eerste NVVR rit. Omdat we zelf geen trailer hebben en ik er 15 km vandaan woon ben ik er dus zaterdag met Lois naartoe gegaan om hem dara bij een manege te stallen. Gelukkig geen regen maar wel veel wind en er zaten overal tijgers in de bosjes dus was ik blij toen we er heelhuids aangekomen waren. Zondag was de dag van de rit en ben ik er zelf met de auto heengereden. Meneer had de nacht overleefd en dacht dat we fijn weer naar huis gingen. Nee dus, de andere kant op naar de duinen. We kamen al snel een andere ruiter tegen met wie we samen naar de duinen zijn gereden. We waren natuurlijk veel te vroeg op het punt waarop we de rest zouden ontmoeten dus kon Lois even fijn een kuil graven (ongeduldig en nerveus want alles was vreemd) en kleine meisjes versieren. Ik had een heuse groom van 8 jaar voor hem gevonden die hem lekker heeft staan kroelen tijdens het wachten op de rest

Na 6 uur duinen hielden we het voor gezien. Hij was niet moe en ik heb hem zelf naar de stal laten lopen. Ik had mijn GPS wel bij me maar wilde zijn richtingsgevoel wel eens uittesten. Hij was er nog maar 1 keer eerder geweest met een ander paard dus was ik benieuwd of hij de weg naar de manege zelf terug kon vinden. Ja dus. In gestrekte draf terug naar de manege. Dat was wel heel braaf van hem. Een vermoeidende maar toch wel geslaagde dag dus.
Gisteren in de stromende regen terug naar huis.Bahbah. We waren gelukkig snel thuis omdat we bijna de hele weg konden draven (geen tijgers in de regen).
Ik ga zeker nog een keertje, al is het maar om hem te leren stilstaan in een stand bij het restaurant