Zondag heb ik samen met Bokkers Saaams en Murthul een IJslander les gehad bij de Breidablik.
Ik les daar zelf nu een jaar of 6, de eerste 4 jaar wekelijks, toen een jaar maar een paar keer en nu probeer ik weer vaker te lessen.
Zowel Saaams als Murthul hebben allebei een keer eerder meegereden, maar met zijn 3en tegelijk tepaard hadden we nog niet eerder gedaan
Ik ben nu in de lessen vooral bezig met ten eerste gewoon 'blij dat ik rij' rondjes hobbelen
(wat gezien ik chronisch ziek ben vaak al moeilijk genoeg is) Maar daarnaast ook met nageeflijkheid en de laatste tijd vooral met mijn handhouding. Ik heb vrij snel de neiging om mijn handen (vooral links) naar beneden te drukken. Dit gaat al steeds een beetje beter maar ze blijven nog niet helemaal op hun plek. Hierdoor rijd ik vaak met een 'bruggetje' in mijn teugels, dan kunnen mijn handen namelijk niet omlaag. Tips/kritiek zijn natuurlijk altijd welkom.
Het paard waar ik op rijd is Líf, dat spreek je uit als 'Lief' en dat is ze ook! Ik vind haar echt super fijn om te rijden
Ze loopt nog niet zo lang in de lessen dus onder haar hoofdstel zit een touwhalster waar de teugels door de bitring heen aan vast zitten. Dat is zodat de inwerking van het bit wat minder is.
We hadden eerst ingestapt in de bak, daarna gingen we de baan op.
01. Ik denk dat mijn beugels nog wel 1-2 gaatjes langer hadden gemogen en hier zie je ook meteen dat ik mijn handen te laag en te ver naar voren heb. Verder ben vind ik haar hier wel fijn lopen en na jaren lang op de loonlijn hameren ben ik ook eindelijk tevreden met mijn beenhouding

02. Deze vind ik echt leuk

03.

04. Alle 3 in actie

05.

06. Samen met Sam synchroon rijden

07. In galop was Líf te snel om achter Myrthe te blijven dus bleven we in draf. Ik vind hard draven altijd erg leuk

08. Dit vind ik eigenlijk wel een fijn beeld..

09.

10. En galop met Sam, we hebben wel wat meer gegaloppeerd maar ik reed aan de buitenkant dus daarvan heb ik geen foto's.

11. Samen

12. Uitstappen op de telgangbaan, selfie-tijd

13.

14. Ik wilde nog een foto van Líf en mij.. wat ik niet had gezien was dat er ondertussen iemand geïnteresseerd was in haar kont. Dat vond ze niet zo leuk

15.

Wat zijn IJslanders toch geweldige paarden
Bedankt voor het kijken!
Was super gezellig!