© RDL Fotografie
Gisteren heb ik met Givenchy haar allereerste wedstrijdje gereden!
We zijn gewoon lekker B gaan starten (HC, gewoon om kilometers te maken)
Heb niet erg mijn best gedaan met losrijden. Zat er 20 minuutjes voor de proef op en heb vooral gestapt en afentoe een stukje wat losgedraafd. Daardoor is ze afentoe iets onstuimiger en wil ze met halsstrekken niet helemaal dalen zoals ze thuis doet maar ze was wel lekker fris in haar koppie en dat vind k voor een 5 jarige die nu net ruim een jaartje onder het zadel is het belangrijkste.
Wedstrijdjes lopen moet voor haar ook leuk zijn

Protocol 1e proef (degene die 1e was had ook 190,5)

Procotol 2e proef

Ben het wel eens met het commentaar op de protocollen. Ze is nog wat zoekende in de aanleuning. Ben wel blij dat ze grotendeels keurig op de loodlijn blijft
(in vorig topic kreeg ik het commentaar dat ze vaak wat te diep kwam/liep dus daar hebben we aan gewerkt)Snap een aantal 6en die ik heb gekregen niet helemaal (bijvoorbeeld een 6 voor halthouden en groeten 2e proef.. ze staat recht en onder de massa stil.. zelfs vierkant!!!! Blijft met hoofd stabiel tijdens groeten... evenals 6 voor teugels op maat nemen na halsstrekken. Deed ik niet lang over, paard blijft keurig doordraven en komt niet tegen de hand.. waarom dan een 6?).. en vind de 5en ook wel "streng".
Maargoed.. een strenge jury is ook niet erg
Ben er na het zien van de filmpjes wel achter dat ik gewoon braaf mn handen er aan moet houden met de overgang galop/draf. Heb de neiging om ze wat af te steken omdat ze een paar weken terug de neiging had zich wat op te krullen. Nu geef ik haar wat teveel vrijheid
Wat heeft Giv zich keurig gedragen
(lag er voor t beginnen vd 2e proef nog net niet af want mevrouw moest nog even met 4 benen een sprongetje maken met een bok er achteraan omdat ze richting een zonnig vlak op de bakrand moest draven
en ze was geschrokken an de jury die het raam kantelde)Heb mijn zwarte handschoenen aan moeten doen.. was mijn witte vergeten

Over 2 weekjes gaan we in Weesp L1 (ook HC) starten.
Heb genoten gisteren!

Misschien dat iemand dan dé tip heeft hoe ik haar het best kan doorrijden als ze het heel spannend vind.