Hoe komen jullie aan je vriend(inne)tje? ( paard )

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Trui

Hoe komen jullie aan je vriend(inne)tje? ( paard )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 17:30

Ja, hoe?
Dan weet ik ook waar ik zou moeten kijken :j
Ben wel benieuwd naar de verhalen!

khirshanta

Re: Hoe komen jullie aan je vriend(inne)tje? ( paard )

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:45

Ik had een optie op een mini hengstje, best ver weg. Ik zou gaan kijken, en had een paardentaxi geregeld.

Eigenaresse wilde toen niet verkopen, toch wel, toch niet... tóch wel! Of niet? Dus heb mezelf met veel verdriet teruggetrokken.

Paardentaxi afgezegd, die zei 'ik heb nog een pony'. Even gedacht, eigenlijk helemaal geen zin. Ach. Foto's konden geen kwaad, en tja, waarom ook niet.

Nou, daar was ze! wauw. Geen twijfel mogelijk, dát was haar.

Kennis gemaakt, maar ik wist het al. Dat was mijn meisje. Zij mocht mij gelukkig ook, en nu geniet ik van mijn heerlijke, eigenwijze, draak van een pony-kind :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:49

Mijn ruin heb ik gevonden via een website over IJslanders, daar is ook een pagina met advertenties.

Mijn merrie heb ik via via gekregen. Was van een buurman van een kennis die haar zelf niet meer kon houden.

Ellebel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:53

Mijn tinker merrie komt van de Mc cloud stal, ze stond op hun website.
Ik wil je wel waarschuwen, KOOP DAAR GEEN PAARD!

Niet dat mijn tinker niet lief is, maar als je even topics hierover opzoekt zie je wel waarom.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:54

Mijn merrie via bokt, mijn ruin via marktplaats en mijn shet via facebook haha

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:57

Via marktplaats van een particulier gekocht. Al ruim 4 jaar erg blij met haar :D

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:59

Mijn merrie komt van mijn manege. Ze zou ingeruild worden bij de handelaar omdat ze tijdens het rijden niet 'braaf' was en zonder hulpteugels niet gereden kon worden. Heb haar overgekocht, zomer op het land laten bijkomen, nieuw zadeltje gekocht, en probleem opgelost. Ze heeft nooit meer wat gedaan!

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:59

Via marktplaats eerst in bruikleen en daarna overgekocht voor een prikkie. Al 3 jaar super gelukkig met mijn paardenkind

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:02

Ik reed op verschillende plekken, zo was ik ook gevraagd door mijn buren. Die hadden een pony bij een boer staan waar ze wel wat hulp bij konden gebruiken.

Superleuk ding, wel wat werk aan omdat ie zo gevoelig was en bovendien helemaal vast gereden. Binnen een paar maanden deed mijn buurmeisje er niks meer mee en stopte ik ook.

Na een half jaar weer eens gaan kijken bij die pony, maar rust roest blijkbaar.. Dus weer langzaam opgepakt: wat bleef het ook een leuk beestje! De boer werd ziek, en we moesten nadenken over wat er met de pony zou gebeuren mocht de boer wegvallen. Ik zou hem dan overnemen.

5 maanden later kreeg ik de pony, dat was dan een zorg minder voor de boer. Weer 5 maanden later zijn we verhuisd en voelde het pas echt als mijn pony.

Hoewel: dit is nu ruim 2 jaar geleden, en ik ga nog steeds op bezoek naar de boer. Dat was nl de reden dat hij een pony had: voor de sociale contacten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:08

Mijn eerste haff via mijn ex schoonvader, die had nl zijn halfzusje gekocht. Ik zag zijn kopje en ik was verliefd.
2de haff: ik wilde het evenbeeld van mijn eerste, grootste fout die ik ooit gemaakt heb.
Mijn paard: mijn hoefsmid wist dat ik haff nr 2 te koop had staan en iets anders zocht. Hij had misschien wel iets voor mij en als ik zijn paard kocht, nam hij mijn haff over. Ik zag mijn paard, vond hem lelijk, ben toch opgestapt... En toen sprong er een mega vonk over en ik ben sindsdien dol gelukkig met hem.
Mijn shet: ik wilde een maatje voor mijn paard, vroeg raad aan mijn smid, die heeeeel toevallig een vos hengstje te koop had staan. Ik gaan kijken, uk kwam op me af zodra ik me op de grond neerzette en ik was verkocht.
Mijn veulen: ik had mijn hart verloren aan een veulen van vorig jaar, maar toen kon de koop niet door gaan, dus maakte ik met de fokker een afspraak om in het nieuwe veulenseizoen langs te komen. Er stond nog een veulen van vorig jaar te koop, wat ik eigenlijk geen intressant paard vond, maar toch ben ik uiteindelijk voor hem gevallen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:10

Van de markt!
En zelf gefokt haha :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:15

Zoekertje op bokt gezet en toen kreeg ik bericht van de verkoper. Zij zocht een bepaald type baas en had mijn bokt geschiedenis gelezen en besloten dat ik wel geschikt was.

Tis een fantastisch paard waar ik elke dag weer ontzettend blij van wordt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:17

Op sporthorses.nl gevonden, bij een handelaar :)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:20

Al die ik had via de zelfde 2 handelaren. :')
Kwam zoveel voorbij dat ik vanzelf wat tegenkwam.
Vooral als ik niet op zoek was.
Mijn huidige paard en mini die ik al jaren heb ook.
Van beide weet ik ook waar ze vandaan komen dus geen gekke geschiedenissen :')

Ik Hield voorheen echt niet van kleintjes en nog kunnen weinig indruk op me maken maar soms komt er eentje voorbij.... en zo ben ik al 3.5 gelukkig en mij portemonnee ongelukkig met een totaal overbodige mini :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:22

Mijn tinkermerrie particulier via marktplaats!

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:25

Mijn ene Shet van m'n moeder gekregen vroeger, ze had 'm op Kapaza zien staan.
De andere Shet heb ik meegenomen van m'n vorige werk.

En mijn Haflinger heb ik via (deels) inruil bij de stal waar m'n vorige paard naartoe is gegaan.

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:27

Ik heb een klasgenoot die staat op een stal en werkt er ook. Mijn eigen pony stond te koop en ze vroeg wat ik zocht en zei liet eentje zien en vond hem wel erg leuk. Toen wou een andere vriendin met me mee aangezien ze een nieuwe baan zocht in de paarden sector. Dus hup er heen en kijken, zij voor een baan ik voor het paard. Zij hielp me altijd al met de paarden en ze bekeken we hem samen. Zo kreeg zij een week later een nieuwe baan daar dus, en ging ze dus ook dat paard rijden. Wat gepraat en overlegd, ik kon hem wel een maand proef rijden met hulp van haar. Zij reed hem al de hele week en ik kwam 2 keer om ook te rijden. Zo wist ik precies hoe het er aan toe ging en hoe hij was. 2 maand later was hij dan van mij! Hebben er toen nog 2 maand gestaan, hun namen hem nog steeds mee in het rijden en longeren van hun eigen paarden en die vriendin reed hem nog voor mij en ik kwam 3 keer per week zelf. Nu vanaf augustus staat hij dichterbij en doe ik echt alles zelf. Vond het een fijne manier van kopen, zo wist ik precies hoe en wat en kocht ik niet zomaar een paard :D

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:29

Reed nrps'ers in van iemand die ik kon.
Die van mij heb ik ook van haar gekocht :)

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:33

Leuk topic!

Ik heb blijkbaar de neiging om mijn paarden eerst lang te volgen voor ik ze kan kopen :+

Boots zag ik als veulen als eens te koop staan op Marktplaats, maar ik kon toen echt geen paard houden. Per toeval kwam ik hem toen weer tegen in een topic hier op Bokt. Ik heb hem altijd gevolgt via Bokt. En zo'n jaar terug kwam hij wederom te koop te staan en toen was de keuze snel gemaakt :D.

Kensi was de eerste pony waar ik ging kijken toen ik wel echt op zoek ging naar een eigen pony. Helaas waren er mensen die eerder hadden gereageerd op de advertentie en de handelaar gaf hun daarom eerste keus (ze kwamen na mij kijken). Toen ze daar te koop kwam, vond ik haar advertentie (bij toeval) te laat en was ze wederom al verkocht. Maar deze eigenaar had wel een Boktaccount en zo kwam ik haar per toeval weer tegen. Deze eigenaar heeft me ook toegevoegd op Facebook en toen ze daar van de zomer weer te koop kwam heb ik niet lang hoeven twijfelen!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 19:24

Ik had een prachtmerrie op stal staan, kon redelijk wat Reining lopen maar goed .. het was geen Quarter. En toen ik een keer op een Quarter had gereden was mijn hart om. Ik hield van mijn merrie en er was vast wel plaats voor een Quarter. (dat ruim 2,5 jaar later ziek werd en de keus moest maken tussen 2 had ik niet voorzien ...)

Ik ging op marktplaats rondneuzen. En iedere dag was ik met vele Quarters in de weer. Waaronder ook één pestveulen. Ding was ziek en moest met moeders binnen blijven. Als er iemand in die stal kwam was het om snel uit te mesten of om medicijnen te geven. Dus ding was zo vals als de pest.
En daar kwam ik held op sokken ... iedere ochtend weer .. die stal uitmesten.

En toen ... ineens ... KLIK.
Allebei verliefd op elkaar.
Mormel is nu al bijna zes jaar in mijn bezit :D En is nu net zes jaar oud.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 19:28

Via handelaar.
Ging eigenlijk voor een ander paard kijken. De avond daarvoor belt hij op dat die merrie verkocht was, maar hij had nog wel wat anders staan wat aan mijn eisen voldeed(eigenlijk helemaal niet, maar je moet wat als handelaar). Ik wist alleen dat hij bruin was en een leuk koppie had.
Dus toch besloten te gaan kijken en was op slag verliefd op mijn knappe monster.
Als ik terug kijk was hij eigenlijk te veel paard voor mijn rijkunsten op dat moment maar ben nog steeds opzettend blij met hem en mijn hart smelt iedere dag weer als hij zijn knappe blije koppie laat zien als hij mij hoort.

Pebblea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 19:30

Best grappig verhaal,

We waren op zoek naar een pony voor mij zo'n 7,5 jaar geleden. We gingen naar een merrie toe om te kijken of dat was, en mijn vader die vraagt aan de eigenaar om even in het paspoort te kijken. Hij kijkt erin en ziet daar de naam van de fokker staan, en héél toevallig kende hij die man.
Dezelfde avond heeft hij die man nog even opgebeld om te vragen hoe dat paard als veulen (/jaarling) was, en of hij dacht dat het een geschikte kinderpony zou zijn.

Nou kwam het er op neer dat die fokker nog een halfzusje had van de merrie die we hadden bezichtigd, en dat dat ook wel een leuk beestje zou zijn. Helemaal top, we zijn naar de fokker geweest en inderdaad, hij had daar nog een prachtige, 3 jarige merrie. We waren helemaal verliefd op haar en een tijdje later stond ze bij ons op stal <3

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 19:35

De eerste via een handelaar waar ik de eigen paarden verzorgde, dit was een pony voor de handel maar vreselijk mensenschuw... dus na heel veel tijd en geduld kregen we een super hechte band.
Door ziekte van de pony hebben we in 2013 afscheid van haar moeten nemen.

In April 2015 een Welsh merrie en een mini shetlander gekocht, de mini had ik van dag 1 gelijk een klik mee, helaas met de Welsh niet. Dus de Welsh is afgelopen maart verkocht, en staat nu op een superplek! En hun heb ik toen via vrienden gekocht die af en toe handelen in paarden / pony's

Maar omdat ik de mini shetlander niet alleen wilde hebben staan, ben ik toen de Welsh te koop stond af en toe op marktplaats wezen zoeken om te kijken of er een geschikte leuke pony te koop zou staan. En dat heeft 3 week geduurd, toen zag ik de foto's van de kleine man en ik was verkocht.
Afspraak gemaakt om te kijken, toen al heel snel besloten hem te kopen, maar hij was 2 dagen ervoor gechipt, en had dus nog geen paspoort. Dus toen hebben we afgesproken om hem op te halen zodra het paspoort binnen was, en dat was 2 week later.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 19:46

Mijn grote paard Lona reed ik al bijna 1,5 jaar bij, verzorgde haar 5 dagen vd week. Was aan het sparen voor een dressuurpaard, maar toen zette de toenmalige eigenaresse haar te koop en toen was ze van mij, daar was geen houden meer aan, Lona zat in mijn hart; ze had mij letterlijk al uitgekozen, want ze werd namelijk verkocht, omdat eigenaresse geen klik met haar had en wel met haar evil half zus die zij ook in het bezit had en toen Lona haar dus voor de eerste keer beet en erna als een blij ei mij liep te begroeten toen ik aan kwam, was het klaar voor de eigenaresse...

MiniMe heb ik eerst in bruikleen gekregen, omdat Lona aan het revalideren was na een ongeluk op de wei. Maar ook die kroop in mijn hart, dus die heb ik na een half jaar gekocht, die mocht echt niet meer weg bij mij...

Zo gezegd zo gedaan, ze zijn allebei tot het einde bij mij gebleven.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 19:56

Gewoon via marktplaats een handelaar, dus best wel saai eigenlijk...
Maar wel heel leuk dat toen ik de wei in liep waar zo'n 8 paarden in liepen ze meteen op keek en ik tegen mn vader zei: ik hoop dat dat haar is!

En dat was ze.. Ze liep ook meteen naar me toe, terwijl ze lang niet altijd gevangen wilde worden blijkbaar. Dus wel meteen een vonkje al. Proefrijden ging voor geen meter, veel te hard en nog steigeren in de hoeken ook :')

Gaat gelukkig zo'n 8 jaar later beter!